تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه عمیق به کیا سورنتو مدل ۲۰۱۸

کیا سورنتو با طراحی جدید و استفاده از دانش مدیر ارشد دپارتمان M بی‌ام‌و، به دنبال رقابت در بازار کراس‌اورهای خانوادگی و ۷ سرنشینه است. احتمال زیادی برای واردات این محصول به ایران وجود دارد.

سال ۲۰۰۳ بود که شرکت خودروساز کره‌ای کیا (Kia) شاسی‌بلند سورنتو (Sorento) را با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری هیوندای به قدرت ۱۹۲ اسب بخار در بازار جهانی عرضه کرد. نسل اول سورنتو که درحقیقت اولین و آخرین نسل از سورنتوی شاسی‌بلند بود، در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ دو فیس‌لیفت دریافت کرد.

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

مقاله‌های مرتبط:

برخلاف نسل اول، سورنتو در نسل دوم (۲۰۰۹) شاسی یکپارچه را کنار گذاشت، وارد کلاس خودروهای کراس‌اور سایز متوسط شد و نماینده‌ای شایسته جهت نمایش زبان طراحی کیا لقب گرفت. سال ۲۰۱۴ نسل سوم سورنتو پلتفرم خود را با مینی‌ون کیا کارنیوال (سدونا) به اشتراک گذاشت و مجوز ورود به باشگاه پرافتخار ایمن‌ترین کراس‌اورهای بازار جهانی را به دست آورد.

مدل جدید سورنتو تغییرات اندکی در بدنه و قوای فنی داشته است. در واقع این تغییرات در بازطراحی نمای جلو و عقب و استفاده از گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک جدید در تیپ‌های V6 سورنتو خلاصه می‌شود. از آنجایی که مدل سال قبل تجهیزات ایمنی و گجت‌های مناسبی داشت، انتقال تمام آن‌ها به مدل جدید خبری خوشحال کننده برای طرفداران بزرگ‌ترین کراس‌اور کیا خواهد بود.

ظاهر و طراحی بدنه؛ کمترین تغییرات، بزرگ‌ترین پیشرفت

Kia Sorento

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

صادقانه باید گفت که در نگاه اول، به احتمال زیاد متوجه تغییرات مدل جدید سورنتو نخواهید شد. اما با قرار دادن مدل سال گذشته و جدید در کنار هم، تلاش تیم طراحی کیا در بهینه کردن زیبایی بدنه و کابین سورنتو قابل مشاهده است. با این‌حال همچنان استفاده‌ی فراوان از تزئینات کروم، به‌خصوص در جلوپنجره و رینگ‌ها از اولویت‌های مهم دستور کار طراحان بوده است. نمای جلوی سورنتو جدید با چراغ‌های جدید و  مه‌شکن‌های LED با تزئينات کروم در تیپ SXL جذاب‌تر شده است. در نمای جانبی بیشترین تغییر را باید به رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید نسبت داد. سورنتو در نمای عقب به چراغ‌های LED، دیفیوزر جدید و همانطور که انتظار می‌رفت تزئینات کروم بسنده کرده است. در مجموع بازطراحی بدنه‌ی سورنتو با اینکه حداقل بوده است، اما اگر طرفدار انواع جزئیات ریز و درشت کروم باشیم، جذاب‌تر جلوه می‌کند.

کابین و فضای داخلی؛ ردیف سوم صندلی استاندارد، بزرگ‌ترین تغییر 

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

کابین و فضای داحلی سورنتوی جدید نیز در بخش‌های مختلف بازطراحی شده است. فرمان و دریچه‌های هوای جدید در کنار پنل دیجیتال فرمان بهینه شده، بخشی از تغییرات کابین هستند. قرار دادن سان‌روف پانورامیک در کنار چرم ناپا، ترکیب رنگ‌های جدید روکش‌های صندلی و سیستم تنظیم برقی بخش میانی صندلی‌ها برای تمام سرنشینان در تیپ‌های SX و SXL کابین سورنتو را راحت و کاربرپسند می‌کند ولی کیفیت متریال استفاده شده در کابین در برابر تویوتا هایلندر یا سوبارو اسنت (Ascent) ناامید کننده است. کیا سورنتو به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها با طرح ۷ سرنشینه عرضه می‌شود؛ مدل ۲۰۱۸ سورنتو فقط در تیپ‌های LX V6، EX V6، SX و SXL به‌صورت استاندارد با ظرفیت ۷ سرنشین بود. البته باید گفت که دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم کمی مشکل است و البته باوجود فضای پای حداکثر ۸۰.۵ سانتی‌متر چندان هم جادار نیست.

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

البته صندلی‌های ردیف اول و دوم کاملا جادار و راحت است. برای درک جادار بودن صندلی‌ها، کافی است که به فضای پای ۱۱۲ سانتی‌متری در جلو و ۱۰۰ سانتی‌متری در عقب (ردیف دوم) توجه شود. درواقع کیا سورنتو فضای پای بیشتری از اصلی‌ترین رقبای خود، یعنی هوندا پایلوت (Pilot) و تویوتا هایلندر (Highlander) در اختیار سرنشینان ردیف‌های اول و دوم قرار می‌دهد. فضای بار سورنتو ۱۰۷۶ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، این حجم به ۲۰۶۷ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

فرمان‌پذیری و تست رانندگی؛ کراس‌اور راحت و خانوادگی

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

باید در نظر داشت که کیا سورنتو، اصلاً یک کراس اور اسپرت و به دنبال ثبت زمان‌های سریع در پیست نیست و در بخش رانندگی و فرمان‌پذیری اسپرت، کاملاً از رقبای خود عقب‌تر خواهد بود. سورنتو سواری راحت و آرام‌بخش را در کنار پاسخ‌دهی نسبتاً حساس فرمان ارائه می‌کند. تکان‌های بدنه در کمترین حد ممکن است و سیستم تعلیق بدون شلوغ کاری در کنار گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک که البته چندان هم عملکرد پرسرعتی ندارد، ناهمواری‌های جاده را جذب می‌کند. سیستم تمام چرخ محرک با قابلیت پیش‌بینی و تشخیص قدرت مورد نیاز هر محور در مسیرهای خاکی، برفی یا حتی یخی، رانندگی را با سورنتو جدید را آسان‌تر کرده است. تیم مهندسی کیا برای طرفداران طبیعت‌گردی و کاروان، ظرفیت کشش تا ۲۲۶۸ کیلوگرم را در سورنتو با پیشرانه‌ی V6 و سیستم تمام چرخ محرک تدارک دیده است. سورنتو دقیقاً مناسب مصرف‌کنندگان اصلی خود، یعنی یک خانواده‌ی تقریباً پرجمعیت ساخته شده است.

پیشرانه، قوای فنی و مصرف سوخت؛ مصرف کمتر با گیربکس جدید

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

مدل جدید سورنتو پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ را از لیست پیشنهادات خود خط زده است، اما همچنان پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری و ۶ سیلندر V شکل ۳.۳ لیتری با قدرت‌های به‌ترتیب ۱۸۵ و ۲۹۰ اسب بخار، در کنار این کراس‌اور کره‌ای باقی مانده‌اند. باید در نظر داشت که پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری با مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر، بزرگراه و ترکیبی به‌ترتیب ۱۰.۶، ۸.۱ و ۹.۴ لیتر از پیشرانه‌ی V6 و مدل سال قبل سورنتو با همین پیشرانه نیز کم مصرف‌تر است. در واقع سورنتو ۲۰۱۸ با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری و گیربکس ۶ سرعته‌ی اتوماتیک در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر، بزرگراه و ترکیبی به‌ترتیب ۱۱.۲، ۸.۴ و ۹.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کرد.

همانطور که مشخص است، پیشرانه‌ی V6 سوخت بیشتری مصرف می‌کند، اما به لطف وجود گیربکس جدید، سورنتو جدید در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده‌های شهر، بزرگراه و ترکیبی به‌ترتیب ۱۲.۳، ۹ و ۱۱.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند که در برابر مصرف مدل ۲۰۱۸ شهر، بزرگراه و ترکیبی ۱۳.۸، ۱۰.۲ و ۱۲.۳ پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

گجت‌ها، سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده؛ سورنتو با تجهیزات بیشتر استاندارد

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019 2019 kia sorento / شاسی‌بلند کراس‌اور کیا سورنتو مدل 2019

تمام تیپ‌های سورنتو جدید به‌صورت استاندارد به سیستم اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو و نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز هستند. سیستم اطلاعات و سرگرمی کیا یووو (Uvo) نسخه‌ی سوم قابلیت‌هایی چون سیستم رهیاب و رادیوی ماهواره‌ای را با نمایشگر ۸ اینچی لمسی (به‌صورت استاندارد در تیپ SXL) در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. از دیگر تجهیزات جدید مدل جدید سورنتو که به‌صورت آپشن ارائه می‌شوند، می‌توان به پد شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی هارمون کاردون کوانتوم‌لاجیک (Harmon Kardon QuantomLogic) اشاره کرد.

تیپ‌های EX و گران‌تر سورنتو جدید به سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده چون سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از روبرو، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار دهنده‌ی نقطه کور و ترافیک عقب خودرو و سیستم نظارت فضای پیرامون خودرو مجهز شده‌اند. سیستم نظارت فضای پیرامون خودرو، یکی از بهترین سیستم‌های ایمنی سورنتو است که در نگه‌داشتن خودرو در بین خطوط و حفظ فاصله‌ی مناسب با خودروی روبرو بدون هشدارهای آزاردهنده به راننده کمک می‌کند.

قیمت و تیپ‌های مختلف؛ سورنتو فول آپشن، احتمالاً بیشتر از ۴۵ هزار دلار

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

قیمت رسمی مدل جدید کیا سورنتو هنوز اعلام نشده است اما نباید انتظار رقمی پایین‌تر از ۴۵ هزار دلار، برای تیپ SXL و فول آپشن این کراس‌اور را در نظر داشت. مدل ۲۰۱۸ سورنتو با قیمت پایه‌ی ۲۵ هزار ۹۰۰ دلار در تیپ استاندارد L تا تیپ فول آپشن SXL و قیمت ۴۴ هزار و ۵۰۰ دلار عرضه می‌شود. با در نظر گرفتن ویژگی‌های مدل جدید و استاندارد مانند صندلی‌های ردیف سوم، اتصال اپل کارپلی و گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک، احتمالاً قیمت تمام تیپ‌های سورنتو جدید بالاتر خواهد رفت. همانند مدل سال قبل، سورنتو جدید در ۵ تیپ L، LX، EX، SX و SX لیمیتد یا SXL عرضه خواهد شد.

کلام آخر

Kia Sorento 2019 / کیا سورنتو 2019

بدون شک مدل جدید کیا سورنتو را باید پیشرفتی قابل قبول، هرچند اندک، برای نسل سوم این کراس‌اور کره‌ای در نظر گرفت. صندلی‌های ردیف سوم که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند، در کنار مصرف سوخت کمتر و دیگر تجهیزات و قابلیت‌های استاندارد مانند اپل کارپلی و اندروید اتو، سورنتو را به یک کراس‌اور جادار و خانوادگی ایده‌آل برای مشتریان این کلاس از خودروها تبدیل می‌کند. کیا سورنتو مدل جدید به‌دنبال انقلابی جدید در کلاس کراس‌اورهای سایز متوسط نیست، اما هنوز هم رقیبی سرسخت و شاید بی‌ادعا برای رقبای ژاپنی، آمریکایی و اروپایی خود محسوب می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه عمیق به کیا سورنتو مدل ۲۰۱۸»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..