تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراقب تماس و ارسال پیامک‌های کلاهبردارانه مجرمان سایبری باشیم

سرپرست دایره عملیات رسانه‌ای پیشگیرانه پلیس فتا ناجا هشدار داد:

مراقب تماس و ارسال پیامک‌های کلاهبردارانه مجرمان سایبری باشیمبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگرد حامد محمدی سپاسی تصریح کرد:کلاه‌بردارن با استفاده از مطالب و عناوین جذاب و اغواگرایانه، مخاطبان تلفن همراه را به‌ عنوان برنده در جشنواره‌های خاص معرفی کرده و قصد گرفتن اطلاعات بانکی کاربران رادارند این افراد برای واریز کردن وجه موردنظر اطلاعاتی مانند:شماره‌حساب یا شماره کارت،رمز دوم،کد CVV2،تاریخ انقضاء را از قربانیان دریافت می‌کنند و متأسفانه برخی از هم‌وطنان بدون توجه به اینکه آیا اصلاً در قرعه‌کشی مذکور یا فلان جشنواره شرکت داشته‌اند یا نه،با دیدن یا شنیدن خبر برنده شدن تصمیم به ارسال اطلاعات خواسته‌شده می‌کنند و درواقع در دام کلاه بردان گرفتار می‌شوند.

وی در توصیه به شهروندان تأکید کرد:شهروندان محترم به هیچ عنوان،به این‌گونه تماس‌ها و پیامک‌ها اعتنایی نکرده و توجه داشته باشید برای واریز وجه به‌حساب بانکی شما،نیازی به دادن اطلاعات مهم بانکی و یا حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که " در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ‌داده"،صرفاً شگردی است که کلاه‌بردارن از آن برای خالی کردن حساب عابر بانک و به دست آوردن رمز دوم شهروندان استفاده می‌کنند.

سرپرست دایره عملیات رسانه‌ای پیشگیرانه پلیس فتا ناجا گفت:برقراری تماس تلفنی و ادعای اینکه از یکی از برنامه‌های رادیویی با شما تماس می‌گیرند و شما در حال حاضر بر روی آنتن زنده برنامه هستید از شگردهای مجرمان حرفه‌ای فضای سایبر است که با این ترفند و به‌شتاب انداختن طعمه خود را به‌راحتی اطلاعات بانکی وی را به سرقت برده و بعد از چند دقیقه شاهد خالی شدن حساب بانکی فرد هستیم.

این مقام ارشد انتظامی افزود:یا در دیگر شگرد مجرمان حرفه‌ای سایبر شاهد ارسال پیامک برنده شدن هستیم،به‌عنوان‌مثال می‌توان به یک نمونه ازاین‌گونه پیامک‌های جعلی با این مضامین اشاره نمود : " مشترک گرامی شما برنده مبلغ 10میلیون ریال در قرعه‌کشی ****** شده‌اید" .لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت ****** مراجعه نمایید.

سرگرد سپاسی ادامه داد:پس از مراجعه کاربر به سایت مور داشاره کلاه‌بردار و خواندن شرایط و ضوابط،فرد به درگاه پرداخت بانک‌های معتبر ارجاع می‌شود ، که برابر شرایط و ضوابط سایت برای دریافت جایزه خود باید اطلاعات خواسته‌شده را پر نماید که این اطلاعات شامل شماره‌حساب،رمز دوم،کدCVV2،تاریخ انقضاء و ... می‌باشد.درصورتی‌که این اطلاعات را وارد نماید حساب وی در مدت‌زمان کوتاهی توسط کلاه بردان خالی می‌شود.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد:به هیچی عنوان این تماس‌ها و پیامک‌ها را باور نکنند و اگر قرارا  ست جایزه نقدی از طریق حساب بانکی برای آن‌ها واریز شود دادن کارت یا شماره‌حساب نیاز است و دادن اطلاعات دیگر بانکی مانند رمز دوم،تاریخ انقضاء،کد CVV2 نیاز نیست و در صورت اصرار برای دریافت این اطلاعات مطمئن گردد که این تماس یا پیامک از سوی مجرمان سایبری است.

سرپرست دایره عملیات رسانه‌ای پیشگیرانه پلیس فتا ناجا ادامه داد:شهروندان به یاد داشته باشند برای واریز وجه به‌هیچ‌عنوان نیاز نیست این عزیزان به‌پای دستگاه عابر بانک مراجعه کنند و خصوصاً زبان عابر بانک را از فارسی به انگلیس تغییر دهند.این‌گونه درخواست‌ها از سوی مجرمان سایبری برای به سرقت بردن اطلاعات بانکی شما مطرح می‌گردد.لذا به‌هیچ‌عنوان به این‌گونه درخواست‌ها تن ندهید و در اسرع وقت به پلیس فتا اطلاع دهید.

سرگرد سپاسی در پایان گفت:برای دریافت اطلاعات و آموزش بیشتر،هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا می‌تواند به سایت پلیس فتا مراجعه و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیز گزارش خود را در بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری،به این پلیس گزارش نمایند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراقب تماس و ارسال پیامک‌های کلاهبردارانه مجرمان سایبری باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..