تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهاجرت رمالان و فالگيران به اينترنت و شبكه‌هاى اجتماعى

مهاجرت رمالان و فالگيران به اينترنت و شبكه‌هاى اجتماعىبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فالگیری و رمالی برای برخی از افراد سودجو و فرصت طلب به کسب ‌و کار پر درآمدی در اينترنت تبدیل شده است. 

سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح اين خبر گفت: درپى دريافت شکوائیه احدی از شهروندان مبنى بر کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با ترفند فالگیری و رمالی، موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

اين مقام ارشد انتظامى ادامه داد: در تحقيقات اوليه مشخص شد شاكيه فريب مطالب كذب رمال اينترنتى را خورده و مبلغ 35 ميليون ريال هزينه بابت به دست آوردن شريك زندگيش كرده بود كه پس از نرسيدن به هدف خود متوجه مى‌شود فريب رمال اينترنتى كه مردى ميانسال بوده را خورده است.

وی خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی، تحقیقات خاص پلیسی و تلاش كارشناسان پليس فتا متهم در يكى از استان‌هاى شمالى دستگير شد.

سرهنگ جهانشيرى افزود: متهم كه مردى 34 ساله بود در برابر ادله فنى لب به سخن گشود و ضمن اعتراف به جرم خود اذعان داشت براى فريب كاربران فضاى سايبري، ابتدا كانالى راه‌اندازى نموده و در ادامه با جذب مخاطب و انتشار مطالبى از علوم ماورايى خود را نزد مخاطبين كارشناس علوم ماوراء الطبیعه معرفى كرده تا باور آنها را نسبت به خودش تغيير داده و در پى اين باور، اعتماد آنها را نسبت به خودش جلب نمايد.

سرهنگ جهانشيرى ادامه داد: در پرونده ذكر شده ساده‌انديشى و زود باورى از طرف فرد قربانى عامل اصلى كلاهبردارى بوده و مى‌بايست برای مقابله با چنین معضلاتی اقدامات فرهنگی مناسبى صورت گیرد، باید به این نكته توجه شود كه ضعف ایمان افراد در ادامه فعالیت رمال‌ها بسیار تأثیرگذار است، به‌طوری كه برخی افراد ساده‌انگار تصور می‌كنند با رمالی و جادوگری می‌توانند به اهداف‌شان دست یابند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در اين رابطه پليس به صورت پيش‌دستانه تا حدی می‌تواند به این معضل رسیدگی کند اما راهکار اصلی، استفاده از ابزار فرهنگی است.

وى خاطر نشان كرد: مهمترین راهكارهای فرهنگی در مقابله با این معضل، آگاهی بخشی به مردم از طریق برنامه‌های صدا و سیما، بهره‌مندی از رسانه‌های مكتوب و نشریات كثیرالانتشار و استفاده از فضاهای آموزشی در مدارس و دانشگاه هاست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهاجرت رمالان و فالگيران به اينترنت و شبكه‌هاى اجتماعى»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..