تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقبال مردم از تولیدات داخلی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: 90 الی 92 درصد از صنایع را صنایع کوچک تشکیل می دهند که در شهرک های صنعتی فعال هستند.

استقبال مردم از تولیدات داخلی


وی افزود: 67 درصد از این صنایع با ظرفیت های مختلف فعال هستند، برای اینکه بتوانیم از ظرفیت ها بهترین بهره را ببریم باید برنامه ریزی خوبی در طی چهارسال آینده داشته باشیم.

نجفی گفت: رتبه ما در بهبود کسب و کار 124 است، رتبه ما در صنایع کوچک حدود 52 درصد است و منحصر به صنعت نیست در حوزه کشاورزی و دیگر حوزه ها هم این رتبه را داریم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: 16 هزار متقاضی برای اخذ مجوز در صنایع کوچک داریم که این بیانگر فعال شدن صنایع کوچک است.

نجفی درباره رونق تولیدات افزود: در بخش صنایعی مانند پوشاک، لبنیات، پتروشیمی، شیرینی و شکلات و همچنین کیف و کفش، تولید رو به رونق است که این در بازار و در استقبال مردم برای خرید کالاهای داخلی به خوبی مشهود است.

وی گفت: تولید زیاد شده و این تولیدات از جمله پوشاک به کشورهای همسایه صادر می شود، همچنین در تولیدات شکلات و شیرینی هم می توانیم مدعی رونق این کالا در بازارهای داخلی باشیم.

نجفی افزود: بخشی از این تولیدات به بهره وری بر میگردد.
وی گفت : نیاز در این حوزه تشکیل شرکت هایی است که بتواند هزینه های این صنایع را پایین آورد.

نجفی اضافه کرد: در صنایع کوچک با کشورهایی مانند کره جنوبی و دیگر کشورها در تعامل هستیم.

این مقام مسئول بیان کرد: برای حل مشکلات آب و برق بطور مستقیم با وزیر نیرو صحبت کرده ام و برای تامین نیازهای زیرساختی اقدامات صورت گرفته است.

نجفی گفت: در حوزه صنایع کوچک سند توسعه بلند مدت نداریم، یکی از کارهایی که در دست اقدام است نوشتن سند توسعه در این حوزه است.

ابراهیم بهادرانی عضو اتاق بازرگانی نیز در ادامه برنامه گفت: رتبه کسب و کار ما 120 بود که در مدت زمانی به 116 رسید ولی در حال حاضر 4 رتبه وضعیتمان بدتر شد و باز به 120 بازگشتیم که این امر نشان می دهد سایر کشورهای منطقه نیز در حال بهبهود شرایط کسب و کارشان هستند و این یک رقابت جدی است.

وی گفت: 91.5 درصد از صنایع کشور جزو صنایع کوچک و متوسط است، متاسفانه ما در مورد صنایع کوچک تعریف واحدی نداریم بطور مثال وزارت صنایع فعالان این عرصه زیر 100 نفر را جزو صنایع کوچک طبقه بندی می کند ولی برخی از دستگاه ها این عدد را زیر 50 نفر اعلام می کنند.

این عضو اتاق بازرگانی گفت: ما باید بر اساس شاخصه ها صحبت کنیم آمارها نشان می دهند که حجم واردات ما شامل 20 درصد مواد مصرفی و 80 درصد هم صنعتی است، تنها در مدت زمان 10 ماه گذشته 42 میلیارد دلار واردات کالا به کشور داشته ایم که از این میزان 20 میلیار دلار کالای مصرفی از خارج وارد کشور شده است.

وی افزود: مدیریت موضوعی نیست که جدای از مسائل باشد، مدیریت در فضای کسب و کار معنا می یابد.

وی گفت: ما باید فضای کسب و کار را برای کارآفرینان سهل و راحت کنیم که برای دست یابی به این مهم باید همه قوا و مجموعه ها در جهت بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند.

بهادرانی افزود: ما باید به دنبال واقعیت ها باشیم و حتی اگر لازم شد از مردم کمک بگیریم، ما به دنبال سیاه نمایی و اغراق نیستیم، بلکه دنبال ارائه راه حل برای مشکلات هستیم.
بهادرانی افزود: اولین مشکل ما دسترسی به منابع مالی است، این بنگاه های کوچک از پشتوانه لازم همانند شرکتهای بزرگ برخوردار نیستند و بطور مثال نمی توانند تضامین بانکی لازم را تامین کند، لذا یک هولدینگ بزرگ باید در کنار شرکتهای کوچک باشد تا مشکلات این شرکتهای کوچک را حل کند.

وی گفت: توقع ما از دولت این است که بر مبنای واقعیت ها تصمیم بگیرد، زیرا بی ثباتی های سیاسی دولت می تواند بر روند فعالیت صنایع کوچک تاثیر بگذارد.

این عضو اتاق بازرگانی گفت: رتبه کسب و کار ترکیه بین 60 تا 70 است در حالی که رتبه کشور ما 120 اعلام شده است این درحالی است که ما براساس سند 1404 قرار است در منطقه رتبه اول را کسب کنیم ولی در واقعیت از سایر کشورهای منطقه عقب افتاده ایم، به این ترتیب اگر رفتارمان را تغییر ندهیم نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

سجاد هاشمی رئیس شهرک صنعتی عباس آباد نیز گفت: بین واقعیت و آمارهای آقای نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی فاصله ای معنادار وجود دارد، ما بعد از 5 ماه هنوز نتوانسته ایم در حد 2 دقیقه به صورت تلفنی با ایشان و معاونین ایشان صحبت کنیم.
او گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که مسئولین موثر دور از میدان هستند، متاسفانه امروز ما بیشترین هجمه را از دستگاه های خدمات رسان دریافت می کنیم.

هاشمی گفت: امروز فعال ترین شهرک صنعتی کشور با کمبود آب، برق مواجه است، لذا برای حل مشکلات صنایع کوچک همه دستگاه ها باید وارد میدان شوند.
رئیس شهرک صنعتی عباس آباد افزود: امروز تولید کنندگان رغبتی به تولید ندارد، ما با سهم 23 درصد سهم کارفرما، 9 درصد ارزش افزوده و بهره 18 درصدی وام روبرو هستیم و همین موضوع صنایع کوچک کشور را با چالشی بزرگ مواجه کرده است.

وی افزود: ما باید وضعیت موجود را حفظ کنیم تا شرایط بدتر نشود، شهرکی که سال 74 آغاز به کار کرده هنوز وضعیت زیرساخت مشخصی ندارد، اگر مدیران موثر ما از نزدیک حضور میدانی داشته باشند می توانند مشکلات را بهتر درک کرده راه حل آن را ارائه دهند.

وی گفت: ما مشکل کمبود نقدینگی داریم اما این همه مسائل و مشکلات ما نیست.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

بهبود فضای کسب و کار



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقبال مردم از تولیدات داخلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..