تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش نمایش بازی Sea of Thieves

حرکت طولانی‌مدت و خوش‌جلوه‌ی استودیوی دوست‌داشتنی Rare به سمت ناشناخته‌ها، تا چند روز دیگر بازی گسترده و بزرگی را تقدیم‌مان می‌کند که به میراث سازندگانش، وفادار است.

از آن‌جایی که زومجی پیش از این، با پوشش تمام و کمال اخبار بازی Sea of Thieves و نگارش مقاله‌ای مفصل درباره‌ی تمامی اطلاعات منتشرشده از اثر تازه‌ی استودیوی Rare، همه‌ی چیزهای به دست آمده درباره‌ی این ساخته‌ی هیجان‌انگیز را تقدیم شما مخاطبان عزیز کرده، برای جلوگیری از زدن حرف‌های تکراری و تنها و تنها پرداختن به داده‌های جدید و لایق بیان شدن در این پیش‌نمایش، با نگاهی تمام و کمال به پرونده‌های جدید و جذاب دو مجله‌ی بزرگ Edge و Official Xbox، سراغ صحبت راجع به مولتی‌پلیر بزرگ و عجیبی می‌رویم که قرار است در ثانیه‌های آن، تبدیل به دزدان دریایی و جست‌وجوگران گنج بشویم.

Sea of Thieves

Sea of Thieves

استودیوی Rare یا شاید در عبارت بهتر، سازنده‌ی بازی‌های شناخته‌شده‌ای همچون GoldenEye 007 ،Viva Piñata و Banjo-Kazooie، با این که در گذشته جایگاه بسیار بلندی داشت و همگان ساخته‌های بازی‌سازانش را دنبال می‌کردند، در چند سال اخیر به نوعی از بهترین روزهایش  فاصله گرفت و به همین سبب، بسیاری از مخاطبانِ تازه‌ی دنیای گیم، هرگز آن را به عنوان نامی بزرگ در جهان هنر هشتم، نشناختند. اتفاقی که البته این اواخر و با نمایش‌های گاه و بی‌گاه Sea of Thieves، آرام‌آرام کم‌رنگ شد و حالا، حداقل به سختی می‌شود دارنده‌ی کنسول ایکس‌باکس وانی را پیدا کرد که به خوبی با Rare و بازی جدیدش که چیزی به عرضه‌ی آن باقی نمانده، آشنایی نداشته باشد. اثری که از جهاتی گوناگون، برای Rare حکم یک تغییر بزرگ و صد البته یک شروع متفاوت را دارد و حتی در سیاست‌های این استودیو که پیش‌تر به دور از خبرنگاران و رسانه‌ها بازی‌هایش را می‌آفرید، تغییرات زیادی به وجود آورده است. حالا، همگان بخش به بخش ساخته شدن Sea of Thieves را به کمک اخبار و ویدیوها و تریلرها و تصاویر دنبال کرده‌اند و پروسه‌ی خلق شدن این بازی از همان ابتدای کار تا به این نقطه‌ی نهایی برای تک‌تک مخاطبان، به سبب در دسترس بودن اطلاعات گوناگون منتشرشده توسط سازندگان اثر، شرح داده شده است. اما Sea of Thieves، به واقع قرار است چه چیزی باشد؟ بله، می‌دانم که سازندگانش آن را یک بازی که به مانند یک سرویس کامل از آن پشتیبانی خواهد شد و می‌خواهد با آفرینش تجربه‌هایی هوشمندانه و یگانه برای مخاطبانش، افراد زیادی را از نقاط مختلف دنیا در کنار یکدیگر قرار داده و سرگرم کند، خطاب می‌کنند. می‌دانم که شاید عالی بودن این بازی، به نوعی قدم رو به جلویی برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای هم محسوب شود و می‌دانم که نفس کشیدن در یک جهان جایگزین فانتزی که به گیمرها اجازه‌ی زندگی کردن در قالب یک دزد دریایی تمام و کمال را می‌دهد، چه‌قدر جذاب است. اما باز هم باید بیش‌تر از این‌ها بدانیم، تا درک کنیم دقیقا مخاطب قرار است در دنیای Sea of Thieves، با انجام چه کارهای متفاوتی سرگرم شود.

Sea of Thieves

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که به شخصیت شما در جهان بازی جلوه‌ای یگانه می‌بخشد، چیزی نیست جز ‌آن که در کدام یک از سه گروه The Gold Hoarders ،Merchant Alliance و Order of Souls عضو می‌شوید

در لحظه‌ی آغاز بازی، شما باید کاراکتر خودتان را با امکانات بسیار زیاد و موارد جذاب و قابل تغییری که بازی‌سازان Rare در اختیارتان قرار داده‌اند، سر و شکل بدهید. کاراکتری که شخصیت اصلی داستان شما در دریاها و اقیانوس‌های بزرگ این ساخته‌ی امیدوارکننده و جذاب خواهد بود و البته، با پیش‌روی‌های‌تان در Sea of Thieves، دائما به کمک گنج‌هایی که به دست می‌آورید یا خریدهایی که از فروشندگان و تاجران حاضر در جهان اثر می‌کنید، می‌توانید داشته‌ها و ظاهرش را تغییر بدهید. از چشم‌بندهای سیاه و دوست‌داشتنی و پاهای چوبی معروف دزدان دریایی بزرگ گرفته تا تفنگ‌ها، قطب‌نماها و حتی لوازم موسیقی، همه و همه چیزهایی هستند که هر بار خودتان می‌توانید با دزد دریایی بودن و به پایان رساندن سفرهای دریایی گوناگون و انجام دادن کوئست‌های مختلف، آن‌ها را به دست بیاورید. افزون بر این‌ها، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که به شخصیت شما در جهان بازی جلوه‌ای به خصوص می‌بخشد، چیزی نیست جز ‌آن که در کدام یک از سه گروه «طلا داران» (The Gold Hoarders)، «محفل بازرگانان» (Merchant Alliance) و «پیمان‌گاه ارواح» (Order of Souls) عضو می‌شوید. سه گروهی که عضویت در آن‌ها، بر تمامی بخش‌های سفرهای‌تان و مراحل گوناگونی که تجربه می‌کنید تاثیر می‌گذارد و راستش را بخواهید، ما به شکلی جذب‌کننده و مرموز، اطلاعات دقیقی درباره‌ی هر کدام از آن‌ها نداریم. در عین حال، این را به خوبی می‌دانیم که عضو شدن داخل تک‌تک این گروه‌ها، باعث می‌شود که بتوانید با انجام ماموریت‌های گوناگون و سفرهای دریایی بیشتر و بیشتر، رتبه‌تان را در میان اعضای آن‌ها ارتقا بدهید و ثروت و گنجینه‌های مختلفی به دست بیاورید. مزیت اصلی بالا رفتن مقام‌تان در هر یک از این سه گروه اما چیزی بیشتر از داشتن ظاهری بهتر و جذاب‌تر است و به واسطه‌ی این پیشرفت‌ها، شما شانس تجربه کردن سفرهایی بزرگ‌تر و تلاش‌هایی خاص‌تر برای رسیدن به گنجینه‌هایی عجیب و غریب را به دست می‌آورید. چیزی که مدام چالش‌های پیش روی‌تان را بزرگ‌تر از قبل خواهد کرد اما این، باعث نمی‌شود که بزرگ‌تر شدن لذت گشت‌وگذارهای‌تان در دنیای بازی به واسطه‌ی آن را نیز بتوانیم زیر سوال ببریم. مایک چَپمن، رییس تیم طراحی Sea of Thieves، مکانیزم‌های پیشرفت بازیکنان در ساخته‌ی جدید Rare را این‌گونه توضیح می‌دهد:

از همان ابتدای کار، هدف ما این بود که به گیمرها به خاطر سفرهایی که به سرانجام می‌رسانند و زمان‌هایی که در جهان بازی به ماجراجویی می‌پردازند، پاداش بدهیم و به طور موازی، تمام تمرکزمان بر آن بود که با برداشتن موانع موجود در این راه، هیچ وقت برای Sea of Thieves تصمیمی نگیریم که باعث به خطر افتادن آزادی ارزشمندی شود که به بازیکنان برای این که چگونه و با چه افرادی بازی کنند، تقدیم کرده‌ایم.

بازی، به جز دریا، در سه محیط گوناگون و کاملا متفاوت با یکدیگر، جریان پیدا می‌کند؛ اولی ساحل‌های شلوغی هستند که شن‌های طلایی‌شان زیر نور آفتاب می‌درخشند، نخل‌های بلندشان تماشایی به نظر می‌رسند و جلوه‌ی زیبا و به خصوص کارائیب را نشان‌تان می‌دهد. بعد از آن، نوبت به جزیره‌های باستانی می‌رسد که با غارهای تنگ و تاریک‌شان و صد البته گنجینه‌هایی به جا مانده از تمدن‌های قبلی، برای بازیکنانی که از گشت‌وگذار در محیط‌های پر رمز و راز و تلاش برای یافتن گنج‌های گوناگون لذت می‌برند، باید به عنوان بهشتی از سرگرمی‌های تمام‌ناشدنی شناخته شوند. آخر از همه‌ی این‌ها اما نوبت جنگل‌ها است. جنگل‌هایی که با فرو رفتن در اعماق‌شان کم‌کم با نور خداحافظی می‌کنید و وسط تاریکی‌هایی که دارند، مرگ و ترس و چیزهایی متفاوت با دو مکان قبلی را تحویل مخاطبان اثر می‌دهند. راستی، تا یادم نرفته بگذارید این را هم بگویم که چگونگی تجربه‌ی شما از حضور در تک به تک این مکان‌ها، قطعا با این که به عضویت کدام یک از ۳ گروه حاضر در جهانِ Sea of Thieves درآمده‌اید، ارتباط دارد.

Sea of Thieves

Sea of Thieves

ساخته‌ی جدید Rare، همان‌گونه که احتمالا خودتان نیز می‌دانید، گیم‌پلیش را بر پایه‌ی مبارزه با دیگر بازیکنان، گشت‌وگذار و جست‌وجو در مکان‌هایی گوناگون، خوش‌گذرانی کردن و خیلی چیزهای دیگر، بنا کرده است. با این حال، تقریبا همگان می‌دانند که اگر بازیکنان پس از مدتی نه چندان طولانی، از چرخیدن در دریاهای بزرگ Sea of Thieves خسته شوند و احساس کنند دارند کارهایی تکراری را انجام می‌دهند، هیچ‌کدام از این بخش‌های جذاب گیم‌پلی، توانایی نجات دادن بازی از سقوط کردن را ندارند. ولی خوش‌بختانه، از آن‌جایی که اعضای Rare، به خوبی از این موضوع اطلاع داشته‌اند و مدام به بررسی واکنش‌های بازیکنانِ نسخه‌های بتای بازی پرداخته‌اند، اثرشان را آن‌قدر با داستان‌های ناگهانی، خنده‌دار و تمام‌ناشدنی‌ای پر کرده‌اند که همیشه می‌توانید آن‌ها را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید و از خسته شدن‌تان، جلوگیری می‌کنند. مثلا، در تجربه‌ی یکی از بازیکنان از نسخه‌ی بتای بازی، او و دوستانش جعبه‌ی گنج طلسم‌شده‌ای را پیدا کردند که هر کس آن را نگه می‌داشت، به طرز دیوانه‌واری احساس مستی می‌کرد و این افراد، بارها و بارها در مواجهه با اتفاقاتی خنده‌دار و پیش‌بینی‌نشده که در پی رویارویی‌شان با چنین چیزی رخ داده بود، تلاش کردند که بدون افتادن در آب جعبه را به انتهای اسکله برسانند و بعد از این، با ایده‌های به خصوصی که به ذهن‌شان می‌رسید، سعی داشتند بدون پایین پرت شدن از روی نردبان به خاطر مست شدن شخصیت‌های‌شان، صندوقچه را به روی عرشه‌ی کشتی ببرند. حال آن که اگر چنین اتفاق خاصی ناگهان بر سر راه آنان قرار نمی‌گرفت، همه‌چیز تبدیل به رفتن به یک مکان، برداشتن یک صندوقچه و دوباره سوار کشتی شدن می‌شد اما به سبب رخ دادن همین اتفاق ساده، ساعت‌ها سرگرمی به وجود آمد که با هیچ چیزی، قابل جایگزین شدن نبود. یک مثال دیگر از این داستان‌های ناگهانی را هم مثلا می‌توان در زمانی دید که کشتی شما، بعد از جنگ‌های دریایی زیاد آسیب‌های بسیاری دریافت کرده و برای تعمیر کردنش، احتیاج به تعداد بالایی تخته چوب دارید. این‌جا، شما وارد ساحل می‌شوید تا چوب‌های لازم برای تعمیر کشتی‌تان را به دست بیاورید اما یک لشگر از اسکلت‌های جادویی به سمت‌تان حمله‌ور می‌شوند و نمی‌گذارند به خواسته‌تان برسید. در چنین نقطه‌ای، مثلا عده‌ای از افراد گروه یک صف دفاعی تشکیل می‌دهند و شما با چندتا از دوستان دیگرتان، شروع به جمع کردن چوب‌ها می‌کنید. نتیجه هم چیزی نیست جز آن که ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید نه یک مرحله‌ی از پیش تعیین‌شده، که صرفا تلاش برای تعمیر کردن کشتی‌تان، به شکل جذابی باعث شده سرگرمی گروهی و زیبایی را تجربه کرده باشید.

Sea of Thieves

بازی هرگز قرار نیست برای یک شخص راحت‌تر از شخص دیگری باشد. اگر شما پیشرفت کنید و تبدیل به دزد دریایی بزرگ‌تری شوید، چالش‌های پیش روی‌تان نیز مدام بزرگ‌تر می‌شوند

حالا شاید به مانند هر بازی آنلاین دیگری، این سوال برای‌تان به وجود آمده باشد که اگر در همان روز عرضه‌ی Sea of Thieves، بازی را خریداری نکنید و مثلا چند ماه بعد به سراغش بروید، در دنیایی که حالا خیلی از بازیکنانش تبدیل به دزدان دریایی بزرگ و قدرتمندی شده‌اند، آیا اصلا شما هم شانس لذت بردن از بازی کردن کنار همه‌ی مخاطبان را دارید؟ سوالی که راستش را بخواهید، جوابش برای خودم هم به شدت شیرین بود. چرا که در Sea of Thieves، مکانیزم‌های جذابی تعبیه شده، که عملا به شما هم اجازه می‌دهد هر گونه که دل‌تان می‌خواهد، بدون توجه به زمان وارد شدن‌تان به دنیای بازی، از آن لذت ببرید. مثلا فرض کنید شما تنها چند ساعت است که در دریاهای Sea of Thieves کشتی‌رانی می‌کنید و صرفا تا آن لحظه، یک گنجینه‌ی بزرگ و درست‌حسابی را به دست آورده‌اید. با این حال، به سبب آن که دیگر حوصله‌ی برخی از گنج پیدا کردن‌های ساده‌ی بازی که خودتان به تنهایی از پس‌شان برمی‌آیید را ندارید، دل‌تان می‌خواهد سراغ تجربه‌های بزرگ‌تر و جذاب‌تری بروید که البته به سبب قدرتمند نبودن‌تان، تقریبا غیرممکن است که با تکیه بر شخص خودتان، به آن‌ها برسید. در این لحظه، شما می‌توانید مثلا با پیشنهاد دادن تنها گنجینه‌ای که دارید به دیگر بازیکنان، از آن‌ها بخواهید تا در این چالش شما را یاری کنند و در انتها، پس از آن که به پیروزی دست پیدا کردید، این گنجینه را به عنوان پاداش، تحویل آن‌ها بدهید. این‌گونه هم دیگر مخاطبان علاقه‌مند به تجربه کردن مراحلی در کنار شما که عضو تازه‌ای در جهان بازی هستید خواهند شد و هم شما، همان‌گونه که دل‌تان می‌خواسته، خیلی سریع به سراغ چالش‌های بزرگ و کسب کردن گنج‌های فوق‌العاده رفته‌اید. افزون بر این‌ها، بازی هرگز قرار نیست برای یک شخص راحت‌تر از شخصی دیگر باشد. اگر شما پیشرفت کنید و تبدیل به دزد دریایی بزرگ‌تری شوید، چالش‌های پیش روی‌تان نیز مدام بزرگ‌تر خواهند شد؛ این‌گونه است که در Sea of Thieves، همیشه و به شکلی تمام‌ناشدنی، شانس سرگرم شدن و لذت بردن را دارید.

Sea of Thieves

سیستم لایق تحسین گیم‌پلی بازی، به این صورت سر و شکل یافته که شما هرگز در آن اعداد گوناگونی که نشان‌دهنده‌ی سطح و رتبه‌ی بازیکنان مقابل‌تان باشند نمی‌بینید. اصلا در این بازی، چیزی به اسم Level برای بازیکنان و حتی اسلحه‌ها، به آن صورتی که داخل لحظات دیگر آثارِ مدیومِ بازی‌های رایانه‌ای دیده‌ایم، وجود ندارد. اگر شخصی یکی از بازیکنان کهنه‌کار Sea of Thieves باشد، شما احتمالا این را از روی لباس‌های فوق‌العاده خاصی که در گنجینه‌هایش به دست آورده و حالا به تن دارد یا سلاح‌های متفاوتی که در دست گرفته خواهید فهمید و قرار نیست اعدادی با نام Level، کاری کنند که شما به سادگی در برابر یک نفر، شانس کمتری مثلا برای پیروز شدن در یک نبرد داشته باشید. حتی پیشرفت در بازی، به هیچ عنوان باعث این هم نمی‌شود که اسلحه‌هایی یکتا، قدرت‌های متفاوتی داشته باشند. به جای این، شما همه‌چیز را به درستی از روی ظاهرش تشخیص خواهید داد. اگر بازیکن مقابل‌تان اسلحه‌ای به مانند اسلحه‌ی شما را در دست گرفته بود، شک نکنید که هر دوتان قدرت برابری برای آسیب رساندن به یکدیگر دارید. با این حال ممکن است یکی از گیمرها با جست‌وجوهای زیادش در طول بازی، اسلحه‌ی بزرگ و تازه‌ای را یافته باشد که شما با یک شلیک آن، آسیب فوق‌العاده‌ای می‌بینید. اما نکته این‌جا است که شما به محض دیدن اسلحه‌ای متفاوت یا برای نمونه خفن‌تر، قدرتش را از روی ظاهرش پیش‌بینی خواهید کرد و به این سبب، دائما با تجربه‌ی محترم‌تر و باورپذیرتری نسبت به خیلی از بازی‌های آنلاین دیگر، سر و کار دارید؛ جایی که همه‌چیز به یک مشت عدد اعصاب‌خوردکن خلاصه نمی‌شود و در آن، می‌توانید به چیزهایی که می‌بینید اعتماد داشته باشید.

قطعا برآورده کردن هدف اصلی بازی Sea of Thieves یعنی تلاش برای تبدیل شدن به یک دزد دریایی افسانه‌ای، بدون استفاده از کشتی‌ها ناممکن است. کشتی‌هایی که شما آن‌ها را به دست خواهید آورد و از نسخه‌های یک‌نفره تا چندین و چند نفره را می‌توان در میان‌شان پیدا کرد. دقت کنید هر چه قدر که کشتی‌تان کوچک‌تر باشد، شما ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر هستید با این حال، قطعا نیاز به همراهان کمتری نیز دارید. چون مثلا در یک کشتی یک‌نفره، همه‌چیز برعهده‌ی شما قرار داده می‌شود اما در یک کشتی بلند و عظیم، شما سکان را در دست می‌گیرید و به علت میدان دید ضعیف‌تان از اقیانوس، این یکی از همراهان‌تان است که از جلو شما را هدایت می‌کند و مدام می‌گوید که به کدامین سمت بروید. فردی دیگر نیز برای مثال مسئول بالا و پایین کشیدن بادبان‌ها خواهد بود؛ به این شکل، شما حتی برای حرکت در سفرهای دریایی‌تان، وادار به همکاری هستید. البته که Rare بازی کردن در کنار دیگران را به مخاطبانش اجبار نکرده، اما واقعیت آن است که احتمالا برای بهره بردن از تمام لذت‌های حاضر در جهان Sea of Thieves، باید این اثر را به عنوان ساخته‌ای که در هویتش اجتماعی بودن و همراهی با دیگران یکی از مهم‌ترین چیزها است، بشناسیم. سازندگان هم با بررسی دقیق واکنش تمامی مخاطبان‌شان در نسخه‌های بتای بازی، تلاش فوق‌العاده‌ای برای بهبود بخشیدن به چگونگی این همراهی کردن‌ها داشته‌اند. برای نمونه، می‌توان به سیستمی در بازی اشاره کرد که اگر به هر دلیلی، امکان یا حوصله‌ی حرف زدن با دیگران را ندارید، می‌توانید به کمکش پیام‌های اصلی و مهم را در سریع‌ترین زمان ممکن به بازیکنان دیگر بفرستید. سیستمی که پس از رویارویی اعضای Rare با گیمرهایی که به هر دلیل با استفاده از ارتباطات صوتی مشکل داشتند به وجود آمد و ثابت می‌کند که چه‌قدر موقع تجربه‌ی این بازی، می‌توانیم از احترامی که استودیوی سازنده برای همه‌ی بازیکنانش قائل شده لذت ببریم.

Sea of Thieves

طراحی‌های هنری زیبای بازی، گرافیک فنی و هنری جذابی که تا به امروز در تمامی نمایش‌های گوناگون Sea of Thieves لایق تحسین بودن‌شان را دیده‌ایم، اتفاقات عجیب و غریبی که سازندگان می‌گویند در دنیای این ساخته‌ی متفاوت رخ خواهند داد، گنجینه‌هایی که برای پیدا کردن‌شان در زیر آب‌ها یا اعماق غارها گام برمی‌داریم، دوستان و دشمنانی که در جهان این قصه‌گویی فانتزی و خواستنی پیدا خواهیم کرد و صد البته، عشقی که خیلی از ما گیمرها به دزد دریایی بودن و تجربه کردن چیزهای متفاوت در دنیای هنر هشتم داریم، در کنار تمامی مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردم، کاری می‌کنند صادقانه، راهی به جز هیجان‌زده بودن برای Sea of Thieves نداشته باشیم. چون این اثر، هر آن‌چه که نباشد، یکی از ساخته‌های به خصوصی است که تلاشش برای آفرینش تجربه‌ای جدید و حداقل کم مثل و مانند را فریاد می‌زند. گوش‌های ما نیز این فریادها را شنیده‌اند و اکنون، دیگر آرام‌آرام وقت آن دارد از راه می‌رسد که حقیقت داشتن یا نادرستی شنیده‌های‌مان را با چشمان‌مان ببینیم.

نظر شما چیست؟ Sea of Thieves را اثری با پتانسیل فوق‌العاده که می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین‌های نسل هشتم دنیای گیم شود می‌دانید یا آن را ساخته‌ای نه چندان ارزشمند که پس از مدت مشخصی همگان شکستش را خواهند دید، خطاب می‌کنید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش نمایش بازی Sea of Thieves»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..