تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدرتمندترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ میزبان جمعی از ابرخودروهای پرقدرت از شرکت‌های کوچک و بزرگ بود. در این مطلب ۱۱ خودروی پرقدرت نمایشگاه، معرفی می‌شوند.

نمایشگاه خودروی ژنو ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی متفاوت جلوه می‌دهد. یکی از این موارد، کنار هم قرار گرفتن محصولات شرکت‌های بزرگ خودروسازی، برندهای انحصاری و کوچک، شرکت‌های تازه تأسیس و شرکت‌های افترمارکت و تیونینگ زیر یک سقف است.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته اسپایدر / Lamborghini Huracan Performante Spyder

مقاله‌های مرتبط:

برای جلب توجه کردن در بین خودروهای بی‌شمار حاضر در نمایشگاه ژنو چند راه وجود دارد. برخی شرکت‌ها به طراحی غیرمعمول و تاحدودی عجیب روی می‌آورند که برند منصوری همیشه در این مورد پتانسیل خود را عملی کرده است. یکی دیگر از راه‌های جلب توجه، نمایش خودروهای جدید با ادعاهای عملکرد فنی و قدرت بالا است. البته برای شرکت‌هایی چون فراری یا لامبورگینی که توانایی آن‌ها در ساخت محصولات پرقدرت اثبات شده است، معرفی خودروهای جدید با قدرت بالا تعجب برانگیز نیست و نباید نگران این بود که آیا ادعای فنی گفته شده واقعی است یا صرفاً جنبه‌ی تبلیغاتی دارد.

Mercedes AMG GT 4 Door / مرسدس بنز

از طرفی بسیاری از برندهای کوچک و تازه تأسیس، با نمایش خودروهای با قدرت بالا فقط به دنبال جلب توجه رسانه‌ها و بازدیدکنندگان هستند. البته نباید گفت که خودروهای نمایش داده شده هیچوقت ساخته نخواهد شد، ولی باورکردن تولید برخی مدل‌ها با قدرت‌های بالای ۱۰۰۰ اسب بخار امکان پذیر نیست. در این مقاله علاوه بر معرفی ۱۱ خودروی پرقدرت نمایش داده شده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، به بررسی واقع‌گرایانه بودی قوای فنی و احتمال تولید مدل نهایی آن‌ها خواهیم پرداخت.

Koenigsegg / کونیگزگ

باید ذکر شود که در این فهرست، خودروهای تیونینگ شده‌ی برندهای افترمارکت، مانند لامبورگینی اونتادور برند لیبرتی واک (Liberty Walk) یا محصولات منصوری درنظر گرفته نشده‌اند. همچنین مدل‌های مفهومی که فقط یک مدل نمایشی هستند و بر اساس اعلام رسمی شرکت، برنامه‌ای برای تولید آن‌ها در آینده وجود ندارد، مانند پینین فارینا HK GT با قدرت ۱۰۷۳ اسب بخار، نیز کنار گذاشته شده‌اند.

۱۰- مرسدس میباخ S650 سدان

Mercedes Maybach S650 / مرسدس میباخ

Mercedes Maybach S650 / مرسدس میباخ Mercedes Maybach S650 / مرسدس میباخ Mercedes Maybach S650 / مرسدس میباخ Mercedes Maybach S650 / مرسدس میباخ

اولین خودروی فهرست ما، سدان فوق لوکس مرسدس میباخ S650 مدل ۲۰۱۹ است که به قوای فنی آن هیچ شکی نباید کرد. این مدل لوکس از همان پیشرانه‌ی AMG S65 یعنی ۱۲ سیلندر V شکل ۶ لیتری با دوتوربوشارژر (طرح بی توربو) استفاده می‌کند. این سدان ۵.۵ متری با پیشرانه‌ی V12 به ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دست پیدا می‌کند تا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، فقط به ۴.۶ ثانیه زمان نیاز داشته باشد.

۹- مرسدس AMG GT چهاردر کوپه

Mercedes-Benz AMG GT Sedan

Mercedes-Benz AMG GT Sedan Mercedes-Benz AMG GT Sedan Mercedes-Benz AMG GT Sedan Mercedes-Benz AMG GT Sedan

توانایی مرسدس و AMG در تولید خودروهای پرقدرت مدت‌ها است که اثبات شده و مدل چهاردر از AMG GT کوپه نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. قدرتمند‌ترین تیپ محصول جدید مرسدس، 63S با قدرت ۶۳۰ اسب بخار، گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری با دو توربوشارژ (طرح بی توربو) است؛ تیپ‌های دیگر این سدان لوکس آلمانی شامل 53 و 63 با پیشرانه‌های V6 توربوشارژ ۳ لیتری و V8 دوتوربوشارژ ۴ لیتری (طرح بی توربو) و قدرت‌های  ۴۲۹ و ۵۷۷ اسب بخار هستند.

۹- لامبورگینی هوراکان پرفورمانته اسپایدر

Lamborghini Huracan Performante Spyder

Lamborghini Huracan Performante Spyder Lamborghini Huracan Performante Spyder Lamborghini Huracan Performante Spyder Lamborghini Huracan Performante Spyder

مقام نهم مشترک در اختیار نسخه‌ی کروک از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته بی‌نظیر است. همانطور که مشخص است، بدون شک ادعای فنی این کروک زیبا و پرقدرت چیزی جز حقیقت نیست و به‌زودی پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی لامبورگینی در هوراکان پرفورمانته کار گذاشته خواهد شد. پرفورمانته اسپایدر به لطف ۶۳۰ اسب بخار قدرت این پیشرانه و در کنار گیربکس دو کلاچه‌ی ۷ سرعته در زمان ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۸- فراری 488 پیستا

فراری 488 پیستا / Ferrari 488 Pista

فراری 488 پیستا / Ferrari 488 Pista فراری 488 پیستا / Ferrari 488 Pista فراری 488 پیستا / Ferrari 488 Pista فراری 488 پیستا / Ferrari 488 Pista

تیم مهندسی فراری با استفاده از دانش و تجربه‌ی شرکت در مسابقات اتومبیلرانی، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۳.۶ لیتری و دو توربوشارژر (طرح بی توربو) با قدرت ۷۱۱ اسب بخار را در کوپه‌ی اسپرت 488 GTB قرار داده است تا با پورشه 911 رقابت کند. 488 پیستا (Pista) قدرتمندترین پیشرانه‌ی V8 مجاز برای تردد جاده‌ای فراری را در اختیار گرفته است تا در کنار بدنه‌ی آیرودینامیک، نهایت لذت رانندگی در پیست و جاده را فراهم کند. از تغییرات دیگر 488 پیستا در برابر 488 GTB می‌توان به اینترکولر بزرگ‌تر، میل سوپاپ جدید، شاتون‌های تیتانیومی و منیفولد اگزوز از جنس اینکونل اشاره کرد.

۷- مک‌لارن سنا GTR

McLaren Senna GTR

McLaren Senna GTR Concept McLaren Senna GTR Concept McLaren Senna GTR Concept McLaren Senna GTR Concept

مک‌لارن سنا GTR با اینکه یک مدل مفهومی مسابقه‌ای است، ولی تصمیم مقامات این برند بریتانیایی برای ساخت این مدل پرقدرت بسیار جدی خواهد بود. البته به دلیل کاملاً خلاف انتظار عموم، نمی‌توان کاملاً یه قوای فنی اعلام شده‌ی آن اعتماد کرد. در واقع باورنکردنی بودن قوای فنی سنا GTR بالا بودن قدرت آن نیست، بلکه پایین بودن آن است. تیم مهندسی مک‌لارن سنا GTR را با حداقل ۸۲۵ اسب بخار تولید خواهد کرد. از آنجایی که مدل نهایی این خودروی مسابقه‌ای پرقدرت تا سال ۲۰۱۹ به خط تولید نمی‌رسد، وقت زیادی برای توسعه‌ی قوای فنی سنا GTR در اختیار مهندسین بااستعداد مک‌لارن است. با این تفاسیر، احتمالاً مک‌لارن سنا GTR بیشتر از ۸۲۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

۶- ونر LVCHI

لیموزین تمام برقی LVCHI اوتو ونیر/ LVCHI Auto Venere

لیموزین تمام برقی LVCHI اوتو ونیر/ LVCHI Auto Venere لیموزین تمام برقی LVCHI اوتو ونیر/ LVCHI Auto Venere لیموزین تمام برقی LVCHI اوتو ونیر/ LVCHI Auto Venere لیموزین تمام برقی LVCHI اوتو ونیر/ LVCHI Auto Venere

شرکت نوپا و چینی LVCHI با سدان یا لیموزین تمام برقی ونر (Venere) به نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ آمده بود. بر اساس ادعای مدیران این شرکت چینی، ونر برقی با قدرت ۹۹۲ اسب بخار، باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۶۵۲ کیلومتر، نهایت سرعت ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت و قابلیت شارژ تا ۸۰ درصد ظرف ۵۰ دقیقه، تا سال ۲۰۱۹ به تولید خواهد رسید. طراحی این مدل توسط شرکت مهندسی و طراحی ایتالیایی I.DE.A که طراحی نسل اول کیا ریو را هم در کارنامه دارد، انجام شده است. با نگاهی کوتاه به قوای فنی بالا، نزدیک بودن به سال ۲۰۱۹ و البته تازه تأسیس بودن این شرکت چینی، باور کردن ادعای مقامات LVCHI بسیار مشکل است.

۵- استون مارتین والکری AMR Pro

استون مارتین والکری AMR پرو

استون مارتین والکری پرو / Aston Matrin Valkyrie AMR Pro استون مارتین والکری پرو / Aston Matrin Valkyrie AMR Pro استون مارتین والکری پرو / Aston Matrin Valkyrie AMR Pro استون مارتین والکری پرو / Aston Matrin Valkyrie AMR Pro

نسخه‌ی AMR Pro استون مارتین والکری از نظر هدف اصلی و مراحل پیشرفت و توسعه‌ی تولید همانند مک‌لارن سنا GTR است. موعد تحویل والکری AMR Pro تا سال ۲۰۲۰ طول خواهد کشید و البته مراحل تولید این مدل مورد انتظار با همکاری تیم مهندسی ردبول ریسینگ (Red Bull Racing) تا زمان تولید نهایی و موعد تحویل ادامه خواهد یافت. بر اساس ادعای مدیران استون مارتین، والکری AMR Pro با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل هیبرید، بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. باتوجه به سابقه‌ی برند استون مارتین و اینکه تمام موجودی درنظر گرفته شده برای این مدل، هم اکنون پیش فروش شده است، بدون شک والکری AMR Pro حداقل ۱۱۰۰ اسب بخار را به همراه خواهد داشت.

۴- زنوو TSR-S

Zenvo TSR-S

Zenvo TSR-S / زنوو زنوو TSR-S Zenvo TSR-S Zenvo TSR-S

برند دانمارکی زنوو (Zenvo) به شهرت شرکت‌هایی چون پاگانی یا کونیگزگ نیست، اما محصولات این شرکت توجه زیادی در چند سال اخیر جلب کرده است. با این حال ادعای قدرت ۱۱۷۷ اسب بخاری پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵.۸ لیتری سوپرشارژ زنوو TSR-S خیلی برای این برند بزرگ به‌نظر می‌رسد. از طرفی زنوو در حال حاضر مدل TS1 GT با قدرت ۱۱۶۳ اسب بخار را در خط تولید دارد؛ البته بر سر قابل اعتماد بودن این مدل می‌توان بحث کرد ولی افزایش قدرت آن به ۱۱۷۷ اسب بخار چندان هم غیرممکن نیست. در کل با در نظر گرفتن سابقه‌ی برند زنوو در ساخت ابرخودروها با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار، می‌توان به تولید TSR-S امیدوار بود.

۳- تک‌رولز رِن RS

ابرخودروی تکرولز رن RS سال ۲۰۱۸/ Techrules Ren RS II 2018

Techrules Ren RS / تک رولز رن ابرخودروی تکرولز رن RS سال ۲۰۱۸/ Techrules Ren RS II 2018 ابرخودروی تکرولز رن RS سال ۲۰۱۸/ Techrules Ren RS II 2018 Techrules Ren

شرکت چینی تک‌رولز (Techrules) با مدل مسابقه‌ای Ren RS در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ حاضر بود. رن RS تک سرنشینه با استفاده از ۶ موتور الکتریکی (۲ موتور در محور جلو ۴ موتور در محور عقب) و دو توربین دیزلی ۱۲۸۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تک‌رولز رن که حاصل قلم طراحی جورجتو جیوجیارو و فابریزیو جیوجیارو است به‌خصوص در نسخه‌ی مسابقه‌ای RS قوای فنی بسیار آینده‌نگرانه دارد. با این وجود تصاویر رسمی تست این ابرخودرو در پیست مونزا (Monza) ایتالیا منتشر شده است که نوید واقعی بودن رن RS را می‌دهد. در مجموع باید منتظر ماند و دید که آیا این برند تازه تأسیس چینی توانایی تولید نسخه‌ی جاده‌ای این ابرخودرو را دارد یا خیر.

۲- کوربلاتی میسل

Corbellati

کوربلاتی میسایل / Corbellati Missile کوربلاتی میسایل / Corbellati Missile کوربلاتی میسایل / Corbellati Missile کوربلاتی میسایل / Corbellati Missile

ابرخودروی کوربلاتی میسل (Missile، به معنی موشک) که پیش از این به عنوان یکی از عجیب‌ترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸، در زومیت معرفی شده بود، باتوجه به قوای فنی باورنکردنی آن، در این فهرست نیز وجود دارد. مدیران شرکت ایتالیایی کوربلاتی (Corbellati)، میسل را با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۹ لیتری با قدرت ۱۸۰۰ اسب بخار و گیربکس دستی ۶ سرعته معرفی کرده‌اند. تولید پیشرانه‌ی ۹ لیتری با قدرت ۱۸۰۰ اسب بخار غیرممکن نیست، ولی با درنظر گرفتن سابقه‌ی شرکت که درواقع سابقه‌ای درکار نیست و قابل اطمینان بودن پیشرانه، تولید این ابرخودرو بسیار مشکل خواهد بود. کوربلاتی به عنوان برندی جدید در باشگاه انحصاری ابرخودروها، هیچ تلاشی برای واقعی جلو دادن میسل و قوای فنی آن نکرده است. فقط کافی است به وب‌سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید تا میسل را به سختی حتی فقط در حد یک ادعای بزرگ در نظر بگیرید.

تا زمانی که ویدئویی واضح از عملکرد پیشرانه‌ی V8 و قدرت ۱۸۰۰ اسب بخار آن منتشر نشود، میسل را به عنوان یک مل مفهومی و نمایشی در نظر بگیرید.

۱- ریمک C Two

Raimac C2

Rimac C Two Rimac C Two Rimac C Two Rimac C Two

برند ریمک (Rimac)، واقع در کشور کرواسی، با عرضه‌ی ابرخودروی پرقدرت کانسپت وان (Concept One) و کانسپت S، توانایی خود را در تولید مدل‌هایی با قدرت بالا اثبات کرده است. این شرکت در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ با ابرخودروی کانسپ تو (Concept Two) یا به اختصار C Two و قوای فنی باورنکردنی  گردوخاک به‌پا کرد. ریمک C Two با قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن‌متر در مدت زمان ۱.۸۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که بنابراین در حال حاضر، قدرتمندترین خودروی جاده‌ای جهان است. تمام این اعداد باورنکردنی در کنار توانایی طی کردن مسافت ۶۵۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ قرار گفته است تا C Two یک ابرخودروی برقی تمام عیار باشد.

Raimac C2

علاوه بر قوای فنی بالا، ریمک C Two به فناوری خودران سطح 4 مجهز است. در این سطح از فناوری خودران، کنترل خودرو کاملاً بدون دخالت راننده انجام می‌شود. باتوجه به اینکه بسیاری از غول‌های خودروسازی جهان هنوز فناوری خودران سطح 4 را در محصولات عملی نکرده‌اند؛ شاید باور کردن قدرت و عملکرد فنی C Two ممکن باشد، ولی نمی‌توان ادعای فناوری خودران سطح 4 را از شرکت کوچکی مانند ریمک به‌راحتی باور کرد.

نمایشگاه ژنو

پوشش اختصاصی زومیت از

یکی از مهم‌ترین رویداد‌های خودرویی جهان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدرتمندترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..