تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آنچه در مورد لیپوماتیک باید بدانید!

زیبایی حق طبیعی هر انسانی است. از زیبایی مهمتر به دست آوردن سلامتی است. راه‌های گوناگونی وجود دارد تا هر فردی بتواند به زیبایی ظاهری خود دست پیدا کند، ولی اینکه این زیبایی تا چقدر میتواند بر روی سلامت بدنی فرد تاثیر بگذارد، نیازمند دانستن نکته‌ها و شیوه‌های درمانی تخصصی است. در این مطلب قصد داریم با کمک دکتر حمید وفائی دارای بورد تخصصی جراحی، در مورد روش‌های جراحی در زمینه چاقی به گفتگو بنشینیم و از نظرات ایشان در این زمینه آگاه شویم. با ما همراه باشید.

   


انواع روش‌های لیپوساکشن را بشناسید


لیپوساکشن یک عمل زیبایی برای شکستن چربی‌ها و خارج کردن آن‌ها توسط دستگاه ساکشن از بدن است. روش‌های مختلفی برای شکستن و ساکشن کردن چربی‌ها از بدن وجود دارد. به عنوان مثال در روش لیپولیزر، چربی‌ها توسط لیزر شکسته می‌شوند و سپس از بدن خارج می‌شوند. در روش واترجت، چربی‌ها توسط فشار آب شکسته می‌شوند و از بدن خارج می‌شوند. در نهایت در روش لیپوماتیک، مکانیسم عمل شکستن و خارج کردن چربی ها، توسط ارتعاش بسیار سریع دستگاه انجام میشود و همزمان چربی‌ها توسط دستگاه ساکشن، به خارج از بدن هدایت می‌شوند.

هزینه لیپوماتیک (پیکرتراشی)


کدام روش لیپوساکشن را انتخاب کنید؟


با مطالعات و تحقیقاتی که در طی چند سال اخیر انجام شده است، بهترین و مناسب‌ترین روش جراحی لیپوساکشن، لیپوماتیک است. میتوان گفت: جراحی لیپوماتیک یک عمل با کمترین عارضه و طول درمان کوتاه‌تر نسبت به سایر روش‌ها است که نتایج دراز مدت خوبی را به همراه دارد. یکی از مهمترین ویژگی‌های جراحی لیپوماتیک، سالم خارج شدن چربی‌ها از بدن است. به طوری که میتوان همزمان با خارج کردن چربی ها، از آن‌ها برای اصلاح دیگر قسمت‌های بدن استفاده کرد.

لیپوماتیک یا لیپوساکشن، کدام بهتر است


لیپوماتیک؛ آغاز یک زندگی سالم!


هزینه کردن برای عمل لیپوماتیک شاید به ظاهر بالا باشد، ولی زمانی که به انگیزه لازم برای رسیدن به هدف‌تان دست یابید، دیگر این هزینه در برابر نتیجه‌ی نهایی، ناچیز است. دکتر وفائی تاکید میکند که با جراحی لیپوماتیک همزمان با از دست دادن چربی‌های زائد و فرم دهی بدن، میتوانید سبک جدیدی از زندگی را آغاز کنید و با رعایت یک رژیم غذایی سالم با کمترین میزان مصرف شیرینی جات و کربوهیدرات ها، در کنار ورزش‌های منظم، شما را وارد یک الگوی مناسب و سلامت از زندگی کند. از مهمترین مشکلاتی که بیماران بعد از انجام عمل و تغییر شیوه زندگی خود به دست می‌آورند، خلاصی از دست کبد چرب، اختلالات هورمونی، عوارض کمر درد و درد‌های مفصلی است. دکتر وفائی ادامه میدهد که من به اشخاصی که برای عمل جراحی لیپوماتیک مراجعه می‌کنند، ولی قصد تغییر الگوی زندگی‌شان را ندارند، تاکید میکنم بهتر است از انجام عمل، منصرف شوند، چون امکان بازگشت به وزن قبلی وجود دارد. البته بیماران طی مشاوره‌هایی که انجام می‌دهند، معمولاً متقاعد می‌شوند و انگیزه لازم را برای انتخاب یک روش صحیح زندگی به دست می‌آورند.


نگران نباشید؛ آمبولی را بشناسید!


دکتر وفائی ادامه میدهد که بعضی از بیماران به دلیل ترس از عارضه آمبولی، از جراحی لیپوماتیک خودداری می‌کنند و عوارض ناشی از اضافه وزن را به جان میخرند. غافل از اینکه میتوان به راحتی از بروز مشکل آمبولی جلوگیری کرد. به این منظور در ادامه عارضه آمبولی و روش‌های مهار کردن آن را توضیح میدهیم.


آمبولی به زبان ساده یعنی جریان خونی که وارد ورید‌های اندام تحتانی مخصوصا ساق پا میشود و به صورت لخته در می‌آید. در حین عمل این لخته‌ها کنده شده و وارد سیستم خون رسانی ریه می‌شوند. این اتفاق باعث مختل شدن سیستم خون رسانی و اکسیژن رسانی به ریه‌ها میشود. علائم شایعی که در هنگام آمبولی برای بیمار ایجاد میشود، شامل تنگی نفس، سرفه‌های شدید است که میتواند بسیار خطرناک شود. مهمترین نکته برای جلوگیری از عواقب آمبولی این است که شخص در یک بیمارستان مجهز عمل شود تا امکان تشخیص و درمان زود هنگام آن فراهم باشد.


عوامل موثر در ایجاد آمبولی و راهکار‌های کنترل آن


دکتر وفائی تاکید میکند برای انجام عمل‌های زیبایی باید به مراکز مجهز مراجعه کرد تا با استفاده از تجهیزات مدرن، در صورت بروز آمبولی آن را تشخیص و به سرعت درمان کرد. عوامل ایجاد آمبولی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته اول عواملی هستند که در اختیار جراح نیستند، ولی میتوان با استفاده از تکنیک‌هایی تا حدودی آن‌ها را کنترل کرد مانند چاقی شخص و عوامل ژنتیکی. این عوامل امکان آمبولی را تا حدودی بالا میبرند. دسته دوم عواملی هستند که جراح میتواند آن‌ها را به راحتی کنترل کند مانند مصرف سیگار، استفاده از قرص‌های هورمونی زنانه و مدت زمان جراحی. به این منظور پزشک بیمار را از مصرف سیگار قبل از عمل منع میکند. همچنین در صورتی که بیمار از دارو‌های هورمونی استفاده میکند باید یک ماه قبل از عمل جراحی مصرف آن‌ها را قطع کند. یکی از مهمترین نکات برای جلوگیری از عارضه آمبولی کوتاه کردن زمان عمل است به طوری که مدت عمل نباید بیشتر از ۴ ساعت باشد. همچنین استفاده از بانداژ و پمپ‌های بادی برای دور ساق‌ها و اندام تحتانی در کنار مصرف دارو‌های ضد انعقاد خون، میتواند از بروز این عارضه جلوگیری کند.


نحوه درمان چاقی‌های موضعی (چاقی شکمی)


مهمترین نکته برای این نوع از جراحی، انتخاب شیوه مناسب جراحی است. شیوه جراحی باید نسبت به نیاز بیمار انتخاب شود. به صورت کلی دو روش برای جراحی چاقی‌های موضعی وجود دارد. روش اول به نام لیپوماتیک است که مناسب افرادی است که چاقی موضعی دارند، ولی دچار افتادگی پوست و باز شدگی عضلات شکمی نشده‌اند که این روش توضیح داده شد. روش دوم به نام جراحی باز یا ابدومینوپلاستی معروف است. این روش مناسب افرادی هست که به دلیل زایمان‌های مکرر عضلات شکمی شان باز شده است و شکم شان به حالت گنبدی شکل در آمده است. همچنین افرادی که دچار افتادگی زیر شکم هستند و پوست شکم شان افتاده و شل شده است، میتوانند کاندیدای مناسبی برای عمل ابدومینوپلاستی باشند. دکتر وفائی مجددا تاکید میکند که اگر عمل جراحی مناسب انتخاب نشود بیماران مجبور می‌شوند، تن به عمل جراحی به دفعات پی در پی بدهند. مثلا فردی که افتادگی زیادی در ناحیه شکم دارد اگر عمل لیپوماتیک را انجام دهد به دلیل اینکه پوست شکم در حین عمل برداشته نمی‌شود مجبور است مجدد علاوه بر عمل لیپوماتیک، عمل ابدومینوپلاستی هم انجام دهد تا در جراحی بعدی پوست اضافه برداشته شود. در نهایت هم بیمار علاوه بر تحمل درد زیاد و دوران طولانی نقاهت، مجبور به پرداخت هزینه بیشتر میشود.


شیوه جراحی با ابدومینوپلاستی


عمل ابدومینوپلاستی یک عمل سنگین و حساس است. این جراحی تقریبا به ۵ مرحله عمل کوچکتر تقسیم میشود. در مرحله اول ناحیه پهلو‌ها تا زیر سینه برداشته میشود و چربی‌ها ساکشن می‌شوند. در مرحله دوم از ناف تا ناحیه خط سزارین برداشته میشود و در مرحله سوم پوست تا ناحیه جناق سینه برداشته میشود و بعد از آن در مرحله چهارم عضلات باز شده شکم دوخته می‌شوند و حالت افتادگی و شلی پوست شکم بر طرف میشود. در نهایت هم پوست به سر جای خود برگردانده و کشیده میشود و عمل ترمیم و بازسازی ناف صورت میگیرد. معمولا بیماران بعد از ۱ تا ۲ هفته بعد از عمل میتوانند به کار روزانه خود بازگردند، ولی توصیه میشود بین ۵ تا ۶ ماه از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنند تا عضلات دوخته شده کاملا ترمیم شوند.

هزینه لیپوماتیک (پیکرتراشی)
 

دکتر حمیدرضا وفائی

جراح پلاستیک و زیبایی

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

 لیپوماتیک بهتر است یا سایر روش های لیپوساکشنلیپوماتیک بهتر است یا سایر روش های لیپوساکشن    
لیپوماتیک بهتر است یا سایر روش های لیپوساکشن



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آنچه در مورد لیپوماتیک باید بدانید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..