تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه‌هایی که از سمی بودن کبد خبر می‌دهند

وب سایت روزیاتو: کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان بشمار می‌رود. البته، همه ارگان‌ها مهم و ضروری هستند اما نقش جگر سیاه در سوخت‌وساز و گوارش بسیار اساسی و ضروری است.

بزرگ‌ترین غده بدن، سموم را به دام می‌اندازد و با تصفیه آن‌ها و تبدیل کردنشان به مواد بی ضرر سلامت فرد را تضمین می‌کند. به همین خاطر، بسیار مهم است که در راستای سلامت آن بکوشیم. در این رابطه، برای آگاهی از نشانه‌های عملکرد بد کبد از شما دعوت می‌کنیم تا ادامه این مطلب را از نظر بگذرانید.

نشانه‌هایی که از سمی بودن کبد خبر می‌دهند

درد در ناحیه کبد

احساس درد داشتن در بالای سمت راست شکم می‌تواند نشانه وجود مشکلی در کبد باشد. این درد اغلب خفیف و گذراست و بعضا شدید هم می‌شود. این را به یاد داشته باشید که وظیفه کبد، سم‌زدایی‌ست و به بدن در فیلتر کردن مواد اضافی کمک می‌کند. همچنین در گوارش غذا نیز نقش موثری دارد. هنگامی که کبد مریض می‌شود، نمی‌تواند به طور صحیح و کامل وظایف خود را به انجام برساند. در چنین حالتی، ملتهب و دردناک می‌شود و نشانه‌های سمی شدن بدن، به طرق مختلف پدیدار می‌شوند.

تورم قوزک پا و ساق پا

وقتی فرد متوجه مشکلات کبدی خود نمی‌شود، این غده به قیمت ایجاد زخم سعی در ترمیم خودش دارد. اما وقتی تعداد این زخم‌ها زیاد می‌شود، کبد توان درست عمل کردن را از دست می‌دهد و در نتیجه‌ی آن، فرد دچار فشار خون بالا می‌شود. این بیماری سبب انباشته شدن آب در پاها می‌شود و پاها ورم می‌کنند. خوشبختانه این تورم درد ندارد اما ممکن است هر دو پا، ران، ساق یا قوزک را تحت‌تاثیر قرار دهد.

نیروی جاذبه زمین باعث می‌شود تا بیشترین تورم در قوزک پا ایجاد شود.

افزایش وزن

هر سال بر شمار افرادی که اهمیت تغذیه سالم و کاهش وزن را درک می‌کنند بیشتر می‌شود، اما همچنان مردم با معضل اضافه‌وزن دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر جزو کسانی هستید که اخیرا دچار اضافه وزن شده و مطمئن هستید که این چاقی در نتیجه پرخوری یا مشکلات هورمونی نیست، توصیه می‌کنیم حتما به پزشک مراجعه کنید تا کبدتان را موردآزمایش قرار دهد.

این مشکل زمانی پدیدار می‌شود که کبد قادر نیست با مواد سمی که وارد بدن می‌شوند – از الکل گرفته تا شیرین‌کننده‌های مصنوعی، چربی و برخی از داروها – مقابله کند. تنها کاری که از دست کبد برمی‌آید، حبس کردن مواد سمی در سلول‌های چربی است. این مشکل هم تا زمانی که شما بدن را سم‌زدایی نکنید، برطرف نمی‌شود و در نتیجه، نمی‌توانید به تناسب اندام موردنظرتان دست پیدا کنید.

حساسیت

بسیاری از حساسیت‌ها در نتیجه عملکرد کند کبد در نتیجه فشارکاری زیاد است. وقتی مواد زیادی وارد جریان خون می‌شود، مغز آنها را به عنوان ماده حساسیت‌زا تشخیص می‌دهد و در نتیجه مواد شیمیایی (همچون هیستامین) یا آنتی‌بادی ترشح می‌کند. در نتیجه احساس خارش به فرد دست می‌دهد.

اما اگر کبد سالم باشد، می‌تواند خون را از همه مواد سمی و اضافی پاک کند و در نتیجه فرد دچار حساسیت نخواهد شد.

پوست زرد و چشم زرد

هنگامی که پوست یا چشم فرد زرد می‌شود، اصطلاحا می‌گویند که یرقان گرفته است. زردی یک بیماری نیست اما نشانه نقص در عملکرد بدن است. این مشکل زمانی پدیدار می‌شود که کبد بیمار باعث می‌شود تا مقدار زیادی سرخ‌زهره (رنگدانه ی سرخ مایل به زرد c33h36h4o6 – موجود در زهره که در خون و پیشاب وجود دارد و زیادی آن موجب یرقان می گردد) انباشت شود. وقتی کبد نتواند این ماده را از جریان خون بیرون کند، پوست و چشم، زرد خواهند شد.

خستگی مفرط

نشانه‌هایی که از سمی بودن کبد خبر می‌دهند

سندروم خستگی مفرط شبیه سرماخوردگی طولانی است. احتمالا باید از ۶ ماه قبل نشانه‌های این بیماری را مشاهده کنید. دلیلش هم مسمومیت شدید کبد است.

کبد وظیفه انتقال انرژی به همه بدن را دارد. این غده بزرگ، گلوکز را به گلیکوژن تبدیل کرده و برای استفاده‌های بعدی ذخیره می‌کند. کبد سالم، گلوکز را در هر جایی که به تغذیه و انرژی نیاز دارد، می‌رساند. اما کبد ناسالم توان انجام این فرایند را نخواهد داشت زیرا گنجایش کافی برای ذخیره مواد را ندارد.

در آخر باید اشاره کنیم که نشانه‌های خفیف نقص عملکرد کبد را می‌توان با کارهای نه‌چندان سخت برطرف کرد. زیرا کبد توانایی خودترمیمی هم دارد. اما راهکارهایی همچون نوشیدن چای سبز، زدرچوبه، ترکیب آب و لیموترش تازه، سبزیجات و میوه‌های تازه هم می‌توانند به پاکسازی کبد کمک کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه‌هایی که از سمی بودن کبد خبر می‌دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..