تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۱۴)

برترین ها - احسان درخشنده:

شناسنامه‌ی اثر

نام انگلیسی: Monsterbox
کشور تولیدکننده:‌ فرانسه
مرکز تولیدکننده: آموزشکدۀ هنری بِلوکور (Bellecour Ecoles D'Art)
کارگردان: لودو گَویله (Ludo Gavillet) / دِریا کوکااوغلو (Derya Kocaurlu) / لوکاس هادسن (Lucas Hudson) / کالین ژان-سانیه (Colin Jean-Saunier)
سال تولید: 2012 میلادی
مدت زمان: 8 دقیقه
ژانر: خانوادگی، کمدی

انیمیشن کوتاه «جعبه ی هیولا»‏

خلاصه داستان

پیرمردی عاشق طبیعت، با بچه‌ای آشنا می‌شود که دوستانی عجیب و غیرعادی دارد. دوستانِ کودک، هیولاهایی هستند که هر کدام ظاهر و اندازۀ متفاوت دارند. با وجود اینکه این هیولاها اصلاً بدجنس نیستند، اما باز هم دردسرهای خاص خود را دارند و...

جوایز و افتخارات شاخص

- برنده‌ی جایزه‌ از «جشنواره‌ی اینترفیلم برلین» (Berlin Interfilm Festival) در بخش «مسابقه‌ی بین‌الملل» / سال 2013 میلادی
- برنده‌ی جایزه از «جشنواره‌ی فیلم‌های کوتاهِ اروپاییِ برِست» (Brest European Short Film Festival) در بخش «بهترین فیلم» / سال 2013 میلادی

درباره‌ی اثر

«جعبه‌ی هیولا» اثری سرشار از معصومیت، شور کودکی و صداقتِ بی‌غَل و غَش است. تعاملات شخصیت‌های داستان در نهایت ظرافت و لطافت تعریف شده‌اند که همین مسئله بر جذابیت اثر افزوده است. محوری‌ترین شخصیت‌های «جعبه‌ی هیولا» دو انسان هستند که با هم تفاوت‌های عمده و بنیادین دارند؛ یکی از آن‌ها دختری خردسال و دیگری مردی کهنسال است. دخترک کمی شلخته، بی‌نظم و ناآشنا به آداب معاشرت است و پیرمرد منظم، پرتجربه و رئوف است. تضاد بین این دو شخصیت یکی از جالب‌ترین نکته‌های لحاظ شده در اثر است. حس پدرانه یا بهتر است بگوییم پدربزرگانه‌ای که پیرمرد نسبت به کودک از خود نشان می‌دهد، در خلق صحنه‌های عاطفیِ «جعبه‌ی هیولا» بسیار حائز اهمیت است.

از دیگر سو، معصومیت دخترک و حسِ مهربانی و دلسوزیِ او برای دوستانش یکی از برگ‌های برنده‌ی انیمیشن حاضر است؛ موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌فهمیم دوستانِ دخترک چندان هم عادی و نُرمال نیستند؛ بله، دخترک با چند هیولاها دوست است که نه تنها با خودِ دختر هیچ سنخیتی ندارند بلکه هر کدام از لحاظ ظاهر و خصوصیات با همدیگر نیز متفاوت هستند.

پدیدآورندگانِ «جعبه‌ی هیولا»، با قرار دادنِ این تضادها و تناقضات، به خوبی احساساتِ گوناگون از قبیل شادی، دلسوزی، عاطفه، مسئولیت‌پذیری و... را به مخاطبان القا کرده و آن‌ها را به این باور می‌رسانند که دوستی و محبت هیچ حد و مرزی ندارد و گستره‌ای فراتر از تمامیِ تفاوت‌ها و تضادها دارد.

علاوه بر جنبه‌های محتوایی و داستانی، انیمیشن «جعبه‌ی هیولا» از لحاظ مباحث گرافیکی و جلوه‌های تصویری نیز اثری کاملاً‌ قابل دفاع و در خورِ تحسین است. با اینکه این اثر توسط هنرآموزان یک آموزشکده‌ی انیمیشن تولید شده و هیچ خبری از شرکت‌های عظیم انیمیشن‌سازی در کار نیست، ولی باز هم باید اذعان کرد که «جعبه‌ی هیولا» از لحاظ فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد، شخصیت‌پردازی‌های دوست‌داشتنی، نورپردازی‌های نزدیک به واقعیت و فضاسازی‌های جذاب و جالبِ توجه، همگی از نقاطِ قوت اثر هستند.

روی هم رفته، پیرامون «جعبه‌ی هیولا» می‌توان این گونه گفت که این اثر توقعات مخاطبان از یک انیمیشن کوتاه را به نحو احسن برآورده کرده و حسی خوب را به آن‌ها منتقل می‌نماید. امیدواریم شما هم از تماشای «جعبه‌ی هیولا» لذت ببرید.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۱۴)




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۱۴)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..