تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ‎شویی

وب سایت بدونیم: انتخاب رنگ اتاق کار زیاد آسانی نیست. رنگی که انتخاب می کنید باید شما را شاد کند، اتاق را بزرگ نشان دهد و کسل کننده نباشد. بنابراین بهتر است برای انتخاب رنگ کمی هم از فنگ شویی کمک بگیریم تا همیشه در فضای خانه آرامش داشته باشیم.

ابتدا نقش رنگ در فنگ شویی را بشناسیم

انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ شویی

رنگ ها نقش مهمی در فنگ شویی ایفا می کنند زیرا تن ارتعاشات آن باعث می شود سطح انرژی چی در فضا کم یا زیاد شود. انتخاب درست یا اشتباه رنگ روی ذهن و تعادل احساس تاثیر می گذارد. علاوه بر اصول فنی باید بدانید که هر رنگ در چه فضایی کارایی بیشتری دارد.

در نظر بگیرید که چه کسی بیشتر از اتاق استفاده می کند

انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ شویی

این مهم ترین چیزی است که باید قبل از انتخاب رنگ اتاق در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر می خواهید اتاق کودک را رنگ کنید انتخاب رنگ قرمز برای هر چهار دیوار اتاق خواب آرامش خواب را از کودک می گیرد.

برای اتاق های شلوغ و پر جنب و جوش از رنگ های آتشین استفاده کنید

انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ شویی

برای اتاق های فعال مثل اتاق غذاخوری و اتاق ورزش رنگ هایی مثل قرمز، نارنجی و زرد مناسب است. اگر دوست ندارید از این رنگ های تند در اتاق ها استفاده کنید می توانید در راهروها به عنوان پویاترین قسمت خانه از این رنگ ها استفاده کنید.

رنگ قرمز را فقط به این دلیل که رنگ شانس است انتخاب نکنید

انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ شویی

یکی از اشتباهاتی که بیشتر مردم می کنند این است که از رنگ قرمز فقط به خاطر این که شنیده اند رنگ شانس است استفاده می کنند. اگر از رنگ قرمز متنفر باشید اما بر اساس قوانین فنگ شویی درب ورودی را قرمز کنید هر زمان که وارد خانه می شوید دچار ناامیدی و غمزدگی خواهید شد.

رنگ های آرام بخش برای اتاق های ساکت

انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ شویی

از رنگ های خنثی، سبز و آبی در اتاق هایی که نیاز به آرامش دارند استفاده کنید. مثل اتاق خواب و اتاق نشیمن.

اگر به رنگ سیاه علاقه دارید تعادل ایجاد کنید

انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ شویی

در فنگ شویی مشکی رنگ مناسبی برای آشپرخانه یا اتاق خواب نیست چون رنگ سنگینی است. اما اگر به این رنگ علاقه دارید کمی تعادل ایجاد کنید. به عنوان مثال در اتاق خواب فقط یکی از دیوارها را مشکی کنید مثل دیوار پشت تخت و یا طرح و نقش به ترکیب رنگ های اتاق اضافه کنید.

در انتخاب رنگ سفید دقت کنید

انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ شویی

مردم رنگ سفید رو یک رنگ خنثی می شناسند اما فنگ شویی رنگ سفید رو یکی از رنگ های تند میداند. اگر به دنبال تازگی رنگ سفید هستید بهتر است از رنگ خاکستری استفاده کنید.

در استفاده از رنگ های خنثی احتیاط نکنید

انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ شویی

نمای کاملا خنثی فضایی زیبا و هوشمندانه می سازد و اگر کمی هم طرح به آن اضافه کنید زیباتر و متعادل می شود. مثل میز سنگی، یا قالیچه کنف. اضافه کردن رنگ های متالیک هم شفافیت دکور را دو چندان می کند.

در ترکیب رنگ ها دقت کنید

انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ شویی

با رنگ ها بازی کنید تا زمانی که بتوانید ترکیب رنگ مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال در کنار رنگ زرد از رنگهای سفید، سیاه، خاکستری، بژ و یا شتری استفاده کنید. و یا اگر از ترکیب رنگ سبز و آبی در خانه استفاده کرده اید کمی هم از رنگ های خانواده آتش یا زمین مثل قرمز یا قهوه ای در کنار آن ها استفاده کنید.

راهنمای رنگ ها

می توانید در انتخاب رنگ از این راهنما استفاده کنید اما قبل از هر چیزی ابتدا به اهداف و نیازهایی که در ذهن و روحتان احساس می کنید توجه کنید.

قرمز: رنگ محرک
نارنجی: رنگ شادی بخش
زرد و طلایی: سمبل قدرت، سلامت، صبر و معرفت
سبز: رنگ رشد و شروع تازه مثل التیام و تازگی
سبز-آبی: رنگ جوانی، شروع تازه و اعتماد به نفس
آبی تیره: رنگ تفکر و معرفت. اما در فرهنگ چینی آبی تیره رنگ عزاداری است.
بنفش: رنگ معنویت، ماجراجویی و خوشبختی
سیاه: رنگ سیاه رنگ تفکر و معما
سفید: رنگ روشنی، پاکی و علاقه
خاکستری: پیوند هماهنگ و موزون سیاه و سفید
قهوه ای: امنیت و استقامت
صورتی: سمبل عشق و رابطه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتخاب رنگ اتاق بر اساس اصول فنگ‎شویی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..