تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وظیفه دانشگاه توسعه و اشاعه علم است

نیلی احمدآبادی در مراسم تجلیل از خانواد‌ه‌های شهدا؛

وظیفه دانشگاه توسعه و اشاعه علم استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم تجلیل از خانواد‌ه‌های شهدا که در دانشگاه تهران برگزار شد؛ اظهار کرد: امروز همه جوامع به دنبال الگو هستند و آینده کشور‌ها بستگی به آن الگو‌ها و دنبال کردن آنها دارد.

وی ادامه داد: ما هم در کشور به دنبال معرفی الگو‌ها هستیم و خوشبختانه الگو هم زیاد داریم که یکی از برترین این الگو‌ها شهدا هستند و شاید کمتر جمعی را بشناسیم که بتوانند همسان شهدا مورد پذیرش و قبول مردم ایران قرار بگیرند.

نیلی تصریح کرد: مردم برداشت واضحی از شهدا دارند و به طور طبیعی آنها را به عنوان الگوی خود انتخاب می‌کنند.

وی گفت: ما با نسلی مواجه هستیم که آن ارتباط فیزیکی را با شهدا نداشته‌اند و هر چه دارند شنیده‌ها و گفته‌هاست و ما باید شهدا را معرفی کنیم تا جوانان بتوانند الگو‌های برتری را برای خود انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه تهران اظهارکرد: خیلی از ما در زندگی مسیرمان را براساس تصادف انتخاب می‌کنیم، اما شهدا یعنی کسانی که مسیر را آگاهانه انتخاب کردند و در این مسیر جان‌فشانی کردند.

دانشگاه باید الگوسازی کند

نیلی گفت: وظیفه دانشگاه اشاعه علم است علمی را که آگاهان و مصلحان به جامعه عرضه کردند، دانشگاه وظیفه دارد آن را توسعه و نشر دهد.

وی بر اینکه دانشگاه وظیفه الگوسازی دارد، تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در این مسیر و مسیر‌های صحیح اقدام کنیم و بدنه علمی دانشگاه بتواند در نشر فرهنگ خودآگاهی، اصلاح و مصلح بودن قدم بردارند، چون هر چقدر این بیان گویاتر و آگاهانه‌تر باشد مطمئنا جوانان بیشتری جذب می‌شوند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: فطرت انسانی دنبال انتخاب بهترین‌هاست و هرکس در این جهان بهترین‌ها را برتر و بهتر معرفی کند، همان فرهنگ دنیا را فرهنگ خود می‌کند.

نیلی افزود: باید داشته‌ها را به زبانی که همه بفهمند تبیین کنیم  نه به زبانی که فقط خودمان می‌فهمیم.

وی یادآورشد: دانشگاه نیازمند مساعدت جامعه است چرا که دانشگاه  نهاد مردمی است نه دولتی، پس باید از مشارکت، کمک و پشتیبانی مردم برخوردار باشد تا بتواند وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وظیفه دانشگاه توسعه و اشاعه علم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..