تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«شیائومی» مشمول طرح ثبت تلفن همراه می‌شود

«شیائومی» مشمول طرح ثبت تلفن همراه می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح ثبت تلفن همراه یا همان رجیستری از مهرماه امسال به طور رسمی آغاز شد. هدف اصلی این طرح، مبارزه با قاچاق و واردات غیرقانونی تلفن‌های همراه به کشور است. با اجرایی شدن این طرح گوشی هایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند، برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد.

طرح ثبت تلفن همراه در چند فاز تا کنون اجرایی شده است که در این فازها نشان‌های تجاری اپل، بلک‌بری، موتورولا، گوگل پیکسل، ال‌جی، هوآوی، نوکیا دو مدل جدید از سامسونگ مشمول طرح شده‌اند.

طبق اعلام قبلی مسئولین این طرح قرار بود که از روز شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۶ نشان‌های تجاری «سونی» و «تکنو» مشمول طرح شوند؛ اما دیروز اعلام شد که در کنار این دو برند، «شیائومی» هم از این تاریخ مشمول طرح می‌شود.

«شیائومی» مشمول طرح ثبت تلفن همراه می‌شود

حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص گفت: در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی به مردم، این اقدام صورت می‌گیرد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره فرایندهایی که کاربران گوشی تلفن همراه باید از آن مطلع شوند، افزود: کاربران باید در هنگام خرید گوشی تلفن همراه مشمول طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت، با شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* شناسه بین‌المللی (IMEI) گوشی را استعلام کنند و اگر پاسخ آن مثبت بود با اطمینان از قانونی بودن گوشی، آن را خریداری کنند. همچنین کاربران در هنگام خرید گوشی علاوه بر استعلام IMEI، باید دقت کنند بر روی جعبه یا کارت گارانتی، کد فعال‌سازی گوشی درج شده باشد و درصورت نبودن کد فعال‌سازی از خرید گوشی خودداری کنند.

 «شیائومی» مشمول طرح ثبت تلفن همراه می‌شود

وی با بیان اینکه فرایند دیگری که خریداران باید انجام دهند فعال‌سازی گوشی است، اظهار کرد: هر مشترک پس از روشن کردن گوشی با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی جعبه گوشی یا کارت گارانتی از طریق کد #۷۷۷۷* با انتخاب گزینه دوم با عنوان «فعال‌سازی» با وارد کردن شناسه IMEI گوشی و شماره سیم‌کارتی که از آن بر روی این گوشی استفاده خواهد شد و کد فعال‌سازی، گوشی خود را فعال کند. پس از آن کاربر پیغامی را با این مضمون که در حال فعال‌سازی چه نوع گوشی با چه مشخصاتی است دریافت می‌کند که درصورت تائید کاربر گوشی در شبکه برای وی فعال می‌شود.

فلاح جوشقانی درباره خرید گوشی‌های دست دوم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فرایندهای ضروری که کاربران باید از آن اطلاع داشته باشند فرایند «انتقال مالکیت» است که این فرایند برای خرید و فروش گوشی‌های دست دوم پیش‌بینی شده و فروشنده باید از طریق #۷۷۷۷* گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره تلفن و IMEI، مالکیت گوشی را به خریدار انتقال دهد.

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««شیائومی» مشمول طرح ثبت تلفن همراه می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..