تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محمد صلاح؛ فوق ستاره‌ای سختکوش و بی‌ادعا

برترین ها: محمد صلاح، مهاجم مصری لیورپول پیش از زدن گل دوم استثنایی‌اش به تاتنهام به تاریخ باشگاه پیوسته بود. او در وقت‌های تلف‌شده این دیدار بعد از جا گذاشتن چند بازیکن حریف توپ را از زاویه‌ای بسته روانه دروازه کرد، حرکتی که به عقیده خیلی‌ها شبیه حرکات لیونل مسی در زمین بود.

خرید تابستانی یورگن کلوپ که ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار پوند برای لیورپول خرج برداشت، توانست زودتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ لیگ برتر ۲۰ گل به نام خود ثبت کند. او برای این کار تنها به ۲۵ بازی نیاز داشت، دو بازی کم‌تر از فرناندو تورس و دنیل استوریج. محمد صلاح، مهاجم مصری لیورپول پیش از زدن گل دوم استثنایی‌اش به تاتنهام به تاریخ باشگاه پیوسته بود.

محمد صلاح؛ فوق ستاره‌ای سختکوش و بی‌ادعا

محمد صلاح، مهاجم مصری لیورپول پیش از زدن گل دوم استثنایی‌اش به تاتنهام به تاریخ باشگاه پیوسته بود.

شخصیتی آرام و متواضع

صلاح زننده هر دو گل دیدار تیم ملی کشورش مقابل کنگو بود، مسابقه‌ای که پیروزی ۲ بر یک در آن صعود مصر به جام جهانی را بعد از ۲۸ سال ممکن کرد. او اما برای تبدیل شدن به یک قهرمان ملی به این اتفاق نیاز نداشت. مهارت، اراده محکم و فروتنی این بازیکن که هیچوقت یادش نمی‌رود از کجا آمده، او را مدت‌ها پیش از این به یکی از شخصیت‌های نمادین و مایه افتخار کشورش تبدیل کرده بود.

محمد صلاح؛ فوق ستاره‌ای سختکوش و بی‌ادعا

صلاح ارتباطش را با "نجریج"، روستای محل تولدش واقع در استان غربیه مصر حفظ کرده و در آن باشگاه بدنسازی و زمین فوتبال راه انداخته است. او علاوه بر این مبلغ ۲۰۰ هزار پوند هم به بنیاد خیریه مصری به نام "مصر جاودان" (Long Live Egypt) کمک کرده، کاری که از سوی عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری و خالد عبدالعزیز، وزیر ورزش و جوانان مصر مورد تقدیر قرار گرفت. ستاره مصری به غیر از این، ۳۰ هزار یورو هم به اتحادیه فوتبالیست‌های پیشکسوت مصر کمک کرده است. این البته همه ماجرا نیست: بعد از صعود مصر به جام جهانی با گل صلاح، یکی از تاجران این کشور برای قدردانی ویلایی لوکس به او هدیه کرد، او اما هدیه را رد کرد و از این تاجر خواست به جای آن به روستای نجریج کمک نقدی کند.

محمد صلاح؛ فوق ستاره‌ای سختکوش و بی‌ادعا

صلاح بعد از بازل به چلسی رفت و در مدت یک سال حضورش در این تیم در مجموع ۵۳۰ دقیقه در لیگ برتر بازی کرد

صلاح فوتبال را با تیم ال‌مقاولون در قاهره، پایتخت مصر آغار کرد. وقتی ۱۴ ساله بود مسیر طولانی ۴ ساعته تا محل تمرین تیم را با اتوبوس طی می‌کرد و گاهی مجبور می‌شد ۵ بار اتوبوس عوض کند. بعد از تمرین هم برای برگشت به خانه همین اندازه در راه بود. در ابتدا در پست مدافع چپ تیم جوانان باشگاه بازی می‌کرد تا این که مهارت در گلزنی و توانایی جادویی پای چپ‌ این بازیکن ثابت کرد جایش در خط حمله است. پستی که درخشش در آن، مسیر را برای راهیابی این بازیکن به اروپا باز کرد. مقصد اول او هم تیم بازل سوئیس بود.

صلاح یک فوق ستاره است، فوق ستاره‌ای که به دنبال جلب توجه نیست و به اعتقاد بسیاری با کسب موفقیت و شهرت بیشتر هم عوض نخواهد شد. فاتح یاکین، مربی او طی دو سالی که برای بازل بازی می‌کرد، می‌گوید: "مو بسیار خاکی و متواضع است. او بیرون زمین آدم بااخلاقی است. در زمین هم بازی را رهبری می‌کند و باهوش و خشن است، البته در معنای خوب آن."

محمد صلاح؛ فوق ستاره‌ای سختکوش و بی‌ادعا

صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال مصر به طور ضمنی بر این شایعه که رئال مادرید قصد دارد این تابستان پیشنهاد خرید صلاح را مطرح کند، صحه گذاشت

ظهور ستاره‌ای جدید برای لیورپول

وقتی فیلیپ کوتینیو با قرارداد ۱۴۲ میلیون پوندی در فصل نقل و انتقالات زمستانی به بارسلونا رفت، شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که جای خالی او با صلاح پر شود. تابستان گذشته، وقتی صلاح از رم به لیورپول پیوست، صدای هواداران بلند شد چون معتقد بودند باشگاه نباید برای خرید بازیکنی که در چلسی موفق نبوده، هزینه کند. اما طولی نکشید که همین بازیکن به ستاره‌ای تبدیل شد که آن‌ها آرزویش را داشتند. بزرگ‌ترین رمز موفقیت صلاح در این راه هم بی‌رحمی او مقابل دروازه بود. یان مولبی، هافبک قدیمی لیورپول در مورد صلاح می‌گوید: " او من را شگفت‌زده کرده و این به خاطر چیزی که در چلسی به آن رسیده یا نرسیده نیست.

بیشتر به خاطر عملکردی است که در رم از او دیدم. من بازی‌های رم در لیگ قهرمانان اروپا را دنبال می‌کردم. او یک بازیکن سرزنده و پرانرژی بود که کارهایش نتیجه نمی‌داد. همیشه فکر می‌کردم یکی از آن فوتبالیست‌های مأیوس کننده‌ای می‌شود که همه ابزار عالی بودن را دارند اما نمی‌توانند از آن استفاده کنند. طی دو یا سه هفته اول حضورش در لیورپول هم تا حدی همین حس را در موردش داشتم. اما دیگر این طور فکر نمی‌کنم. او کاری که بخواهد را می‌کند. همه در زمین می‌دانند چه کاری می‌خواهد انجام بدهد ولی نمی‌توانند جلویش را بگیرند. شبیه آرین روبن است . صلاح در حال حاضر یکی از تأثیرگذارترین فوتبالیست‌های دنیاست."

محمد صلاح؛ فوق ستاره‌ای سختکوش و بی‌ادعا

یان مولبی معتقد است او همین الان هم مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپا قرار گرفته و قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون پوند دارد

در چلسی مشکل چه بود؟

صلاح بعد از بازل به چلسی رفت و در مدت یک سال حضورش در این تیم در مجموع ۵۳۰ دقیقه در لیگ برتر بازی کرد. او در نهایت در فوریه ۲۰۱۵ به عنوان بازیکن قرضی به فیورنتیا رفت.

با کمی تحقیق اما می‌شود دریافت که عدم موفقیت صلاح در چلسی نه لزوما به عملکرد او که احتمالا به شرایط تاکتیکی خاص چلسی مربوط است. اثباتش هم می‌تواند فهرست بلند بالای بازیکنانی باشد که در آن دوره در چلسی دوام نیاوردند. پت نوین، بال قدیمی چلسی می‌گوید: " بال راست پست سختی در چلسی به حساب می‌آمد. خوان کوادرادو و آندره شورله در آن بازی کردند. کوین دبروین، مارکو مارین و همین طور مو صلاح هم تلاش کردند در آن بازی کنند. همه‌ آن‌ها هم بازیکنان بسیار بزرگی بودند. دلایل زیادی وجود داشت، یکی از این دلایل روش و سیستمی بود که چلسی بر اساس آن بازی می‌کرد. کار برای صلاح سخت بود اما بازیکنان سطح بالای دیگری هم بودند که در این پست نتوانستند به موفقیت برسند. عملکرد او در چلسی ایرادی نداشت و همه می‌گفتند کارش عالی است. اما او جوان بود و به اندازه الان قوی نبود. مو حالا پخته‌تر شده‌ است. البته من شک دارم که اگر در چلسی به او موقعیت داده می‌شد باز هم به این سطح می‌رسید یا این که اصولا در این تیم با گذر زمان او این فرصت‌ها را به دست می‌آورد؟ احتمالا نه."

کوادرادو، صلاح، شورله، مارین و دی‌بروین در مجموع ۷۹ بار در لیگ برتر بازی کردند و موفق به زدن تنها ۱۴ گل شدند. پس ستاره جدید لیورپول احتمالا یکی از قربانیان شرایط آن زمان چلسی بوده است. یاکین می‌گوید: " به نظر من مو بازیکن حساسی است و نیاز دارد از مربی و کادر تیم حس خوبی بگیرد. پیوستن به چلسی اتفاق بزرگی بود که احتمالا خیلی زود و به سرعت برایش افتاد."

خبرها واقعیت دارند؟

محمد صلاح؛ فوق ستاره‌ای سختکوش و بی‌ادعا

او یک یک خرید استثنایی برای لیورپول به حساب می‌آید

صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال مصر به طور ضمنی بر این شایعه که رئال مادرید قصد دارد این تابستان پیشنهاد خرید صلاح را مطرح کند، صحه گذاشت اما بی‌اعتنایی این بازیکن به این حرف‌ها و رفتار پر از تواضع او نشان داد لیورپول نباید نگران چیزی باشد. او در انگلستان در کنار همسر و دختر کوچکش زندگی می‌کند و همیشه می‌گوید از اوضاعش در آنفیلد راضی است. ادامه درخشش صلاح در زمین، به خصوص اگر در جام جهانی خودش را نشان دهد، احتمالا باشگاه‌های بیشتری را به او علاقمند خواهد کرد. فاتح یاکین اما معتقد است این بازیکن نباید عجله کند: "وقتی در یک باشگاه احساس خوشحالی می‌کنی دلیلی ندارد به فکر رفتن به جایی دیگر باشی. مو ذهنی قوی دارد و همه تمرکزش روی فوتبال است. به چیز دیگری علاقه ندارد."

یان مولبی معتقد است او همین الان هم مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپا قرار گرفته و قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون پوند دارد: " اگر بهترین باشگاه‌های دنیا او را زیر نظر نگرفته باشند باید ناامید شد. نمی‌شود یک بازیکن چنین عملکردی داشته باشد و انتظار داشته باشیم کسی جز ما او را نشناسد.

آمار صلاح به عنوان یک مهاجم باورکردنی نیست. او یک خرید استثنایی برای لیورپول به حساب می‌آید. من فقط می‌توانم این بازیکن را با اسامه دمبله مقایسه کنم که با وجود سن کمتر نسبت به صلاح، قطعا توانایی‌های او را ندارد و با این حال بارسا برایش ۱۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند پول داد. به نظر من او حداقل ۱۲۰ میلیون می‌ارزد. من و خیلی از هواداران لیورپول توانستیم با رفتن کوتینیو کنار بیاییم اما اگر لیورپول صلاح را بفروشد، جای خالی‌اش به راحتی پرکردنی نیست."




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محمد صلاح؛ فوق ستاره‌ای سختکوش و بی‌ادعا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..