تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوراکی‌هایی برای رفع گرفتگی قلب/ این بیماران برای بچه دار شدن مشکلی ندارند/ دارویی برای دفع آهن/ انواع سوختگی را بشناسید

روغن نارگیل، چای سبز، کلم بروکلی، زردچوبه، قهوه و بادام خوراکی‌های دیگری هستند که به سلامت قلب انسان کمک زیادی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خوراکی‌هایی برای رفع گرفتگی قلب

گرفتگی رگ‌های قلب یکی از مشکلاتی است که سلامت این عضو حیاتی بدن را تهدید می‌کند.

بسیاری از افراد برای رفع گرفتگی قلب از دارو استفاده می‌کنند، بهتراست بدانید که برخی از مواد غذایی می‌توانند این مشکل را حل کنند؛ با مصرف این مواد غذایی، فرد متحمل اثرات جانبی دارو‌ها هم نخواهند شد.

خوراکی‌های برای رفع گرفتگی قلب/ این بیماران برای بچه دار شدن مشکلی ندارند/ دارویی برای دفع آهن/ انواع سوختگی چیست؟

اسفناج یکی این خوراکی هاست که به دلیل داشتن فیبر، پتاسیم، آهن و فولیک اسید فشارخون را تنظیم کرده و موجب افزایش سلامت قلب می‌شود؛ ماهی هم به دلیل دارا بودن اسید‌های چرب امگا سه باعث تنظیم سطح کلسترول خون می‌شود؛ در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش می‌یابد.

روغن نارگیل، چای سبز، کلم بروکلی، زردچوبه، قهوه و بادام خوراکی‌های دیگری هستند که به سلامت قلب انسان کمک زیادی می‌کنند.

آینده فرزندان بیماران مبتلا به ام اس 

بیماری ام اس نوعی بیماری مغزی و نخاعی است که در آن سیستم ایمنی بدن با حمله به بافت عصبی موجب اختلال در ارتباط بین مغز و دیگر مناطق بدن می‌گردد.

گرچه بیماری ام اس محدودیت‌هایی را برای فرد به دنبال دارد؛ پزشکان معتقدند مبتلایان به این بیماری منعی برای بارداری و فرزند‌آوری ندارند؛ زمانی که هم پدر و هم مادر مبتلا به این بیماری باشند، تا ۳۰ درصد خطر ابتلای کودک به بیماری ام اس افزایش می‌یابد؛ اما اگر تنها یکی از والدین به این بیماری مبتلا باشد حدود ۲.۵ درصد احتمال دارد کودک مبتلا به ام اس شود.

مبتلایان به این بیماری تنها لازم است برای بارداری برخی محدودیت‌های دارویی را در نظر داشته باشند؛ به عنوان مثال بهتر است یک یا دو ماه قبل از بارداری مصرف دارو‌های اینترفرون قطع شود؛ همچنین اگر کسی داروی فینگولید را استفاده می‌کند باید دو ماه قبل از بارداری مصرف این دارو را قطع کند.

خوراکی‌های برای رفع گرفتگی قلب/ این بیماران برای بچه دار شدن مشکلی ندارند/ دارویی برای دفع آهن/ انواع سوختگی چیست؟

پس از بارداری و در زمان شیردهی اگر مادر مبتلا به ام اس، نیاز به تزریق کورتون داشت؛ بهتر است کودک خود را چهار ساعت پس از تزریق کورتون شیر دهد

نوع زایمان هم برای زنان مبتلا به این بیماری هیچ گونه تفاوتی با دیگر زنان ندارد.

دفع آهن با دفریپرون 

معمولا افراد از کمبود آهن رنج می‌برند؛ اما در برخی از بیماری‌ها مانند بیماری تالاسمی، میزان آهن بدن بیش از حد طبیعی است.

برای این افراد دارو‌های شلات کننده آهن تجویز می‌شود؛ مولکول این دارو‌ها با اتم آهن پیوند برقرار می‌کنند؛ یکی از این دارو‌ها دفریپرون است که ۳ مولکول آن با یک اتم آهن تشکیل یک کمپلکس می‌دهد و از طریق کلیه‌ها در ادرار بیمار دفع می‌شود.

مصرف این دارو در مدت شیردهی با تشخیص پزشک باید قطع شود.

چربی‌های دور شکم را خطرناک‌ترین نوع چربی برای بدن بدانید

چربی شکمی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، سندروم متابولیک و سکته مغزی را تا حدود زیادی افزایش دهد.

نداشتن خواب کافی شبانه، نداشتن فعالی کافی و ورزش، استفاده از نوشیدنی‌های گازدار و مصرف غیر معمول آب میوه‌های صنعتی و رژیم‌های غذایی فاقد پروبیوتیک (باکتری‌های مفید روده) از مهم‌ترین دلایل ایجاد چربی‌های دور شکمی است.

درجات سوختگی چیست 

سوختگی یکی از مشکلات شایع پوستی است که بسیاری از ما با آن مواجه شدیم.

خوراکی‌های برای رفع گرفتگی قلب/ این بیماران برای بچه دار شدن مشکلی ندارند/ دارویی برای دفع آهن/ انواع سوختگی چیست؟

باید بدانید که سوختگی چهار درجه دارد؛ در سوختگی درجه اول که خفیف‌ترین نوع سوختگی است، پوست قرمز شده، اما تاولی روی پوست ایجاد نمی‌شود؛ سوختگی درجه دوم با تاول و ضخیم شدن ناحیه کوچکی از پوست همراه است؛ در سوختگی درجه سوم مساحت پوست ضخیم شده بیشتر بوده و سفید رنگ می‌شود؛ در سوختگی درجه چهارم، سوختگی از پوست فراتر رفته و به استخوان‌ها و تاندون‌ها می‌رسد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوراکی‌هایی برای رفع گرفتگی قلب/ این بیماران برای بچه دار شدن مشکلی ندارند/ دارویی برای دفع آهن/ انواع سوختگی را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..