تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




5 ماده غذایی موثر در رفع خستگی آدرنال

5 ماده غذایی موثر در رفع خستگی آدرنالبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غدد فوق کلیه مسئول تولید بیش از 50 هورمون مختلف هستند و البته به غیر از تولید هورمون، فعالیت هایی مانند تنظیم قند خون، هشیاری مغز، سلامت روده،و کمک به تعادل معدنی بدن را نیز به عهده دارند.

این غده ها می توانند قربانی عمده ای از عوامل استرس زا شوند و که نتیجه آن خستگی آدرنال است. اما خبر خوب این است که یکی از راه های تقویت سلامت آدرنال، از طریق رژیم غذایی است:

منیزیم: نقشی کلیدی در شکستن گلوکز و تبدیل آن به انرژی ایفا می کند. در حقیقت، حتی کمبود خفیف منیزیم می تواند بر سطوح انرژی و استقامت انسان تاثیرگذار باشد و همچنین می تواند به افسردگی منجر شود.

زمانی که از خستگی آدرنال رنج می برید، سطوح منیزیم بدن خود را بررسی کنید. اگر سطح منیزیم پایین است، مصرف مواد غذایی سرشار از این ماده معدنی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. میزان مصرف توصیه شده روزانه منیزیم 350 میلی گرم برای مردان و 300 میلی گرم برای زنان است. از جمله منابع غذایی خوب برای منیزیم می توان به سبزیجات برگدار تیره، مغزهای خوراکی، دانه ها، ماهی، سویا، آووکادو، موز و شکلات تلخ اشاره کرد.

آب: کم آبی بدن یکی از مشخصه های خستگی آدرنال است. از آنجایی که حدود 70 درصد از کل وزن بدن انسان را آب تشکیل داده، هنگامی که سطوح کافی از این مایع حیات بخش در بدن وجود ندارد، سطح انرژی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. افزون بر این، آب به افزایش استقامت از طریق مبارزه با خستگی عضلانی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: دلایل خستگی مزمن

شیرین بیان: ریشه شیرین بیان حاوی اسید گلیسیریزین است که شکستن کورتیزول را مهار می کند و از این رو، به بازگرداندن این هورمون به سطوح عادی کمک می کند. این گیاه سطوح دی هیدرواپی آندروسترون، یکی دیگر از هورمون های مبارزه با استرس را تقویت می کند. افزون بر تحریک تولید هورمون، ریشه شیرین بیان به حفظ سطوح انرژی کمک می کند و استقامت را افزایش می دهد.

روغن نارگیل: تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط، در روغن نارگیل به راحتی گوارش می شوند و به عنوان شکلی از انرژی مستقیم استفاده می شوند. روغن نارگیل به حفظ سطوح انرژی کمک می کند. در صورت مصرف متعادل، روغن نارگیل می تواند به کاهش چربی شکمی، که خستگی آدرنال را افزایش می دهد، نیز کمک کند.

ویتامین ث: یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که در تولید کورتیزول در غدد آدرنال نقش دارد. همچنین، ویتامین ث برای سنتز کاتکول آمین، به عنوان مثال، تولید نوراپی نفرین، اپی نفرین و دوپامین، مورد نیاز است. از این رو، این ویتامین به عنوان یک بلوک سازنده ضروری برای احیای غدد آدرنال کار می کند. افزون بر این، ویتامین ث سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند و از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

منبع: آوای سلامت

انتهای پیام/

5 ماده غذایی را به رژیم تان اضافه کنید تا دچار خستگی آدرنال نشوید!

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «5 ماده غذایی موثر در رفع خستگی آدرنال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..