تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۸؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

یکی از جدیدترین خودروهای کره‌ای بازار ایران، نسل جدید هیوندای آزرا خواهد بود که با قیمتی نسبتا بالا، محصولی در کلاس لوکس محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی جامع هیوندای آزرا گرنجور، همراه با معرفی توانایی‌ها و مقایسه با رقبای داخلی می‌پردازیم.

اولین مدل‌ هیوندای آزرا که در حدود ۱۰ سال پیش به ایران وارد شد، بازار کشور را با محصولی لوکس و البته غیر آلمانی آشنا کرد. پیش از آنکه لکسوس‌های سری ES خودنمایی کنند، سدان نیمه لوکس ساخت کره با برند هیوندای، پرستیج خودروهای امریکایی را تداعی می‌کرد و با بدنه‌ای جادار، همراه با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری و ۲۶۰ اسب بخار، نماینده‌ی سطح جدیدی از استاندارد رانندگی در ایران بود. نسل بعدی آزرا هم، می‌رفت که محبوبیت مدل قبلی را در بازار کشور ادامه دهد، اما با تصویب قانون منع واردات خودروهای خارجی با پیشرانه‌ی حجیم‌تر از ۲.۵ لیتر، از دسترس خارج شد.

  شرکت هیوندای در سال ۱۹۴۷ و اوج بحران اقتصادی مربوط به جنگ جهانی دوم شکل گرفت؛ اما امروزه ارزش تجاری بالاتری نسبت به آئودی، نیسان و پورشه دارد. دپارتمان خودروسازی هیوندای، در سال ۱۹۶۷ شروع به فعالیت کرد و امروزه با جایگاه سی و نهم جهان در فهرست مهم‌ترین برندهای دنیا، تقریبا ارزشی برابر با فورد آمریکا کسب کرده است؛ درحالی‌که فورد با قدمت ۱۱۵ سال، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان صنعتی دنیا محسوب می‌شود. با این اوصاف، طبیعی است که در هر کلاس خودرویی، از جمله لوکس و نیمه لوکس؛ محصولی ساخت هیوندای در بازار جهانی حضور داشته باشد.

Hyundai AZERA

نسل اول و دوم هیوندای گرانجور، بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۸ بر اساس مدل دبونیر (Debonair) محصول میتسوبیشی ساخته شدند. این محصولات، بازار داخلی کشور کره را هدف قرار داده بودند و از قطعات فنی ساخت میتسوبیشی استفاده می‌کردند. در آستانه‌ی قرن بیستو یکم و خیز هیوندای برای فتح بازارهای خارجی، نسل سوم گرانجور با تکیه بر تجهیزات ساخت کره، معرفی شد. در آن زمان، با توجه به سیاست‌های بازاریابی و تلفظ نسبتا مشکل واژه‌ی گرانجور برای غربی‌ها، نام این خودرو در بازار امریکا و بسیاری دیگر کشورها، به آزرا تغییر پیدا کرد. سال ۲۰۰۵، نقطه‌ی عطف فروش گرانجور / آزرا در بازار جهانی بود و این خودرو با نسل چهارم، علاوه بر شرق آسیا، در خاور میانه و امریکای شمالی نیز با استقبال روبرو شد. بیشترین فروش در تاریخ ۳۰ ساله‌ی تولید هیوندای آزرا، مربوط به نسل چهارم موسوم به سری TG در سال ۲۰۰۶ است که به تیراژ ۲۷ هزار دستگاه رسید و در ایران هم، دارای محبوبیت بود.

Hyundai AZERA

موفقیت آزرا، با معرفی نسل پنجم در سال ۲۰۱۲، ادامه نداشت. درحالیکه نسل چهارم، از نظر فنی و ایمنی؛ نقدهای بسیار خوبی دریافت کرد و امتیاز بالایی از آزمون‌های کشورهای مختلف گرفت، مقلوب رقبای سنتی این کلاس بدنه، مثل نیسان ماکسیما و تویوتا آوالون شد. مصرف سوخت بالا و سبک طراحی شرقی، مانع از فروش مطلوب آزرا در بازارهای خارج از خانه بود. این شرایط، باعث شد تا نسل ششم آزرا، کاملا متفاوت از مدل قبلی در سال ۲۰۱۶ رونمایی شود. بر خلاف سال‌های قبل، هیوندای علاقه‌ای به عرضه‌ی جهانی این خودرو نشان نداد و این محصول را با نام گرانجور، در شرق آسیا، بازار داخلی و کشورهای جهان سوم، نگه داشت. با این اوصاف، غول خودروسازی کره، ترجیح می‌دهد تا با برند لوکس و تازه تاسیس جنسیس، در کشورهای جهان اول، مثل امریکا حضور داشته باشد.

قانون منع واردات خودرو با پیشرانه‌ی حجیم‌تر از ۲.۵ لیتر، همچنان پا برجا است، اما نسل جدید آزرا با موتور ۲.۴ لیتر، مشکلی برای ورود به ایران ندارد. این محصول، فقط در خط تولید آسان (Asan) هیوندای کره، تولید می‌شود و علاوه بر آسیا، در امریکای جنوبی هم قابل خرید است. پلت فرم آزرا جدید موسوم به Y۷، با آخرین مدل هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و کیا کادنزا اشتراک دارد، ضمن اینکه تحت هدایت طراح ارشد هیوندای، پیتر شرایر؛ شکل داده شده است.

طراحی ظاهری و بدنه

در نگاه اول به جدیدترین مدل آزرا، بدون شک هیوندای سوناتا ۲۰۱۷ تداعی می‌شود. هر چند که اشتراک پلت‌فرم در سوناتا و آزرا، باعث مشابهت‌هایی در فرم بدنه‌ی آنها شده است، اما نسل جدید آزرا، بیش از هر زمان دیگر به برادر کوچک‌تر و البته پرفروش‌تر، شباهت دارد. از سویی دیگر، عدم عرضه‌ی آزرای جدید در بازارهای غربی باعث شده است تا هیوندای با خیال راحت، از سدان محبوب سوناتا، الگوبرداری کند.

Hyundai AZERA

نمای روبروی گرانجور با چراغ‌های نسبتا بزرگ، کم‌عرض و دوگانه ارائه می‌شود. نوار LED روشنایی روز، با حالتی دایره‌ای شکل و شدیدا مشابه نمونه‌های دیده شده در محصولات بی‌ام‌و؛ زیر هالوژن‌های اصلی هستند. فرم کلی چراغ‌ها، کمی اسپرت و در مجموع، کم‌هیجان به نظر می‌رسد. در مقایسه با نسل‌های قبل، طراحان هیوندای تلاش کرده‌اند تا از حس یک سدان لوکس به سمت خودرویی جوان‌پسندتر، حرکت کنند. این موضوع، با حجم‌دهی سپر و تورفتگی آشکار در جایگاه چراغ‌های اصلی، تقویت می‌شود.

Hyundai AZERA

طبق معمول در محصولات این روزهای بزرگ‌ترین خودروساز کره، جلوپنجره‌ی ذورنقه‌ای شکل و ۶ ضلعی، در نمای روبروی گرانجور هم دیده می‌شود و حجم زیادی از دید بیننده را اشغال می‌کند. این بخش، با خطوط افقی و موازی تا نزدیک لبه‌ی سپر و سطح زمین ادامه دارد، ضمن اینکه جایگاه پلاک هم، به جای سپر، روی جلوپنجره خواهد بود. از دیگر موارد مربوط به این نما که عجیب به نظر می‌رسد، می‌توان به سایز نسبتا بزرگ لوگوی هیوندای اشاره کرد که شدیدا توی ذوق می‌زند. از سویی دیگر نباید فراموش کرد که حجم‌دهی بسیار خوبی در سپر وجود دارد. مه‌شکن‌های مدرن LED و مجاری هدایت کننده‌ی هوا هم، چشم‌نواز به نظر می‌رسند.

از نمای جانبی، شباهت گرانجور به محصولات بی‌ام‌و بیشتر دیده می‌شود. ارتفاع پایین سقف، همراه با کشیدگی بدنه باعث می‌شود تا حالت اسپرت و آیرودینامیک خودرو تقویت شود. این محصول با ضریب درگ ۰.۲۷۶ طراحی شده است که یکی از بهترین نمونه‌ها در کلاس سدان‌های فول‌سایز به حساب می‌آید. رینگ‌ ۱۹ اینچ با طرح‌های متنوع، در کنار فریم فلزی و براق پنجره‌ها، ویژگی‌های لوکس گرانجور را افزایش می‌دهند، ضمن اینکه در آینه بغل‌ها هم، از پایه‌ی ارزشمند فلزی استفاده شده است.

Hyundai AZERA

خطوط روی بدنه، پرتعداد و کمی شلوغ به نظر میرسند. علاوه بر خط‌های حجم‌دهنده‌ی سپرها و چراغ‌های اصلی در طرفین خودرو، سه خط دیگر نیز وجود دارند که تمرکز آنها، بر درهای ورودی به کابین است. از انتهای چراغ جلو تا اواسط در عقب، خط عمیقی وجود دارد که موازی با فریم پنجره دیده می‌شود. خطی دیگر نیز از چراغ عقب تا بالای دستگیره‌، روی در عقب کشیده شده است که چندان ضروری و جذاب به نظر نمی‌رسد. نزدیک رکاب و پایین درها هم، شاهد بدنه‌ای زاویه دار هستیم که سعی در هماهنگ کردن این بخش با حجم‌دهی روی سپرعقب دارد.

Hyundai AZERA

در نمای پشت آزرا، تا حدودی می‌توان ردپای پیتر شرایر و مهم‌ترین طرح این روزهای او، کیا استینگر را مشاهده کرد. البته، نسل‌های قبلی آزرا هم دارای چراغ‌های پیوسته در عقب بودند. از این زاویه، با محصولی کاملا اسپرت روبرو هستیم که چندان لوکس به نظر نمی‌رسد، اما در عوض؛ جوان پسند و مناسب رانندگی پرشتاب است. این شرایط، با حجم‌دهی اغراق‌امیز سپر و خروجی اگزوزهای باریک فلزی، تقویت می‌شود. فرم بدنه پیرامون چراغ‌های اصلی عقب، بیضی شکل طراحی شده است تا باعث پیوستگی درپوش صندوق و سپر باشد. نام سازنده (Hyundai) در پشت خودرو دیده نمی‌شود، اما لوگوی برند همراه با نام مدل (AZERA)، در مرکز هستند. از نکات جالب در طراحی عقب این خودرو، می‌توان به سپر بزرگ آزرا اشاره کرد که علاوه بر پهنای زیاد از زیر چراغ اصلی تا خروجی اگزوز، دارای مکان مناسب برای پلاک است.

در مجموع می‌توان نمره‌ی خوبی به طراحی بدنه‌ی جدیدترین مدل هیوندای آزرا داد، اما این سدان نیمه لوکس، جذابیت نسل‌های قبلی را به همراه ندارد و برتری خاصی نسبت به رقبا در بازار جهانی، ایجاد نمی‌کند. شاید بدنه‌ی آزرا کوچک‌تر از مدل قبلی به نظر رسد و در عکس‌ها، محصولی  نزدیک به سوناتا باشد، اما با طول بدنه‌ی ۴.۹۳۰ متر، همراه با عرض ۱.۸۶۵ متر و طول محور ۲.۸۴۵ متر، کمی بزرگ‌تر از مدل قبلی گرانجور است.

فضای داخلی و کابین

ورود به کابین آزرا، از چند جهت دارای نکات مثبت است. از یک سو، با محیطی شلوغ و گیج‌کننده همراه نیست و از سویی دیگر، با طراحی خاص داشبورد برای جایگاه نمایشگر، حس یک خودروی مدرن و آینده‌نگر را به سرنشینان می‌دهد.

Hyundai AZERA

طبق معمول، اولین قسمتی که چشم را به سمت خود می‌کشد، فضای مرکزی کابین و ادوات مقابل دسته دنده است. طراحان هیوندای، تاکید زیادی بر عریض جلوه دادن اجزای مختلف داشته‌اند و با این هدف، شاهد کشیدگی در مجرای تهویه مطبوع و چیدمان کلیدهای کنترلی هستیم. هماهنگ و تاحدودی متقارن با طراحی این بخش از داشبورد، جایگاه مخصوص نمایشگر لمسی ۸ اینچ وجود دارد که با انحنایی چشم‌نواز همراه یک ساعت عقربه‌ای، ارائه می‌شود.

مواد مصرفی در داشبورد، کاملا راضی‌کننده هستند. پلاستیک مرغوب در بخش بالایی به کار رفته است، اما قسمت میانی دارای چرم و پوشش نرم، مشابه صندلی‌ها است. در فریم نمایشگر، مواد صنعتی طرح چوب با رنگ خاکستری تیره وجود دارند، اما می‌توان از زیبایی چوب واقعی در نزدیکی دستگیره‌های داخل درها، لذت برد. تمامی نسخه‌های آزرا، دارای چرم ناپا در صندلی‌ها، پوشش داخل در و بخش میانی داشبورد هستند، ضمن اینکه با نوار فلزی و نقره‌ای رنگ تزئین شده‌اند.

Hyundai AZERAHyundai AZERA

فضای داخلی خودرو، بسیار جادار و راحت است. خصوصا برای سرنشینان عقب، فاصله‌ی بسیار خوبی بین زانوها و صندلی‌های جلو وجود دارد. افراد بلند قد هم، فضای مناسبی در بالای سر دارند. گنجایش صندوق عقب، ۴۴۶ لیتر است که کافی به نظر می‌رسد، اما برای خودرویی در این سایز بدنه و قیمت، فراتر از انتظار نیست.

پیشرانه و شرایط فنی

آزرا در نسل جدید، از سه نوع پیشرانه‌ی ۲.۴، ۳ و ۳.۵ لیتر استفاده می‌کند که طبیعتا، نسخه‌ی ۲.۴ لیتری در ایران، فروخته خواهد شد. این محصول، در همه‌ی مدل‌های بازار جهانی، دارای گیربکس اتوماتیک و سیستم محرک دیفرانسیل جلو است.

ارزان‌ترین نمونه‌ی آزرا، مجهز به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر و ۲۳۶۰ سی‌سی خواهد بود که نسخه‌ی تتا (Theta) نام دارد. این محصول، قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند. وزن آزرا با چنین پیشرانه‌ای، ۱۵۵۶ کیلوگرم است و می‌تواند در زمان ۱۰ ثانیه (با بنزین استاندارد جهانی) به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت آزرا ۲.۴ لیتر با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میانگین مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. این خودرو در ترافیک شهری، حداکثر مصرف سوخت ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت و با سرعت ثابت در بزرگراه، ۶.۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف خواهد کرد.

Hyundai AZERA

آزرا با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری، ۲ نسخه‌ی مجهز به گیربکس‌های اتوماتیک ۶ سرعته و ۸ سرعته دارد. این نمونه لامبدا (Lambda 3.0) نام دارد و با جعبه‌دنده‌ی خودکار ۶ سرعته، قدرت ۲۵۰ اسب بخار با گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر در اختیار می‌گذارد. چنین محصولی، در زمان ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت، همراه با میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. مدل مجهز به گیربکس ۸ سرعته، قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر دارد، ضمن اینکه با شتاب‌گیری مشابه نسخه‌ی ۶ سرعته، میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

قدرتمندترین و البته گران‌ترین نمونه‌ی آزرا در بازار جهانی، دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری است که قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۵ نیوتن‌متر دارد. این محصول، با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، ظرف ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت ایت مدل آزرا (3.5 Lambda)، نزدیک به ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

نمونه‌ی وادراتی آزرا، هرچند که دارای قدرتمندترین پیشرانه نیست، اما با امکاناتی نزدیک به نسخه‌ی فول آپشن عرضه می‌شود. در نمای ظاهری این محصول، رینگ‌های ۱۹ اینچ با لاستیک‌های ۲۴۵/۶۰ ساخت میشلن دیده می‌شوند، در حالی‌که نمونه‌هایی با رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچ هم در بازار جهانی، وجود دارند. ۹ رنگ برای بدنه‌ی آزرا قابل سفارش است که شامل سفید، نقره‌ای، بژ (طلایی)، نوک مدادی روشن، خاکستری تیره، سیاه، قرمز، آبی و قهوه‌ای متالیک (برنزی) می‌شود. چراغ‌های جلو، عقب، روشنایی روز و مه‌شکن، تمام LED هستند. روی آینه بغل‌های برقی جمع‌شونده مجهز به گرم‌کن داخلی هم، از فلاشر LED استفاده شده است. این خودرو، به دلیل استفاده از سقف پانورامیک، فاقد باربند خواهد بود، ضمن اینکه از آنتن کوسه‌ای در عقب و بازشونده‌ی خودکار صندوق، استفاده می‌کند.

Hyundai AZERAHyundai AZERAHyundai AZERAHyundai AZERA

در کابین آزرا، چرم مرغوب ناپا برای داشبورد، پوشش داخل در و صندلی‌ها استفاده شده است. سه نوع، رنگ‌بندی برای فضای داخلی قابل انتخاب است که شامل چرم سیاه با چوب تیره، چرم خاکستری با چوب تیره و چرم کرم رنگ با چوب قهوه‌ای خواهد بود. ورود و استارت بدون کلید، سوئیچ به شکل کارت، استارت و تنظیم تهویه مطبوع از راه دور، ترمز دستی برقی (زیر پا)، سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو به همراه ورودی یونیزه‌ کننده‌ی هوای ورودی، خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، گرمكن ۴ صندلی و فرمان، تنظیمات برقی و حافظه دار برای صندلی‌های جلو با قابلیت افزایش طول نشیمن‌گاه و کنترل گودی کمر، سردکننده در صندلی‌های ردیف جلو، کروز کنترل هوشمند (ASCC) با قابلیت تنظیم فاصله نسبت به خودروی مقابل،  کامپیوتر سفری با نمایشگر چندرنگ ۴.۲ اینچ پشت فرمان، ساعت عقربه‌ای روی داشبورد، نمایشگر لمسی ۸ اینچ، سیستم صوتی با کیفیت از برند اینفینیتی (Infinity) همراه با آمپلی‌فایر و ساب‌ ووفر، قبله نمای جهانی (Mecca Compass)، رابط کاربری اپل کارپلی و اندروید اتو، کنترل تماس صوتی از روی فرمان، ناوبری ماهواره‌ای، نمایش اطلاعات فنی روی شیشه‌ی جلو (HUD)، دوربین عقب و دید ۳۶۰ درجه، مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی در کابین آزرا هستند. درگاه‌های مرسوم در خودروهای امروزی، شامل بلوتوث، وردی CD،  USBو AUX در آزرا وجود دارند، ضمن اینکه، امکان شارژ گوشی هوشمند ازطریق شارژر بی‌سیم داخل داشبورد یا USB، فراهم شده است.

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

باتوجه به عدم عرضه‌ی آزرا در اروپا و امریکا، تست تصادف جامعی از این خودرو توسط  بنیاد ایمنی خودروهای اروپا (Euro NCAP)  و موسسه‌ی ایمنی و بیمه‌ی بزرگراه‌های امریکا  (IIHS)انجام نشده است. در عوض، می‌توان به نتایج منتشر شده از آزمون‌های بنیاد ایمنی خودروهای کره جنوبی (KNCAP)  استناد کرد. در ادامه‌ی مطلب، فیلم کوتاهی از مجموعه تست‌های تصادف نسل جدید آزرا قابل مشاهده است. سدان لوکس هیوندای با ۵ ستاره‌ی ایمنی از KNCAP معرفی می‌شود. این خودرو، دارای ۹ ایربگ هوشمند است که عملکرد متفاوتی در زمان باز یا بسته بودن کمربندهای ایمنی دارند. همان‌گونه که در فیلم تست تصادف هم دیده می‌شود، شاسی و ساختار بدنه‌ی آزرا به لطف استفاده از آلیاژ فولاد با مقاوت بالا (AHSS)، کاملا تقویت شده است.

از مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی در آزرا، باید به ترمز خودکار (AEB) اشاره کرد که نقش پررنگی در جلوگیری از برخودرها دارد. این فناوری، کامل‌کننده‌ی کروز کنترل هوشمند (ASCC) است تا کاهش و افزایش سرعت خودرو در محدوده‌ی تعیین شده توسط راننده، به طور خودکار و با ایمنی بالا انجام شود. سیستم تشخیص خستگی راننده (DAA)، هشدار نقاط کور (BSD)، حفظ خودرو در شیب، تنظیم خودکار روشنایی چراغ‌های جلو هنگام نزدیک شدن دیگر خودروها از روبرو (SHBA)، هشدار خروج از خط (LDWS)، هشدار فشار باد لاستیک‌ها، مدیریت پایداری خودرو (ESC)، حفظ تعادل در شرایط لغزنده (VSM) و جدیدترین سیستم ترمز ضد قفل هیوندای (ABS)، در نسل جدید آزرا به صورت استاندارد وجود دارند.

بررسی فنی و کیفیت رانندگی

همان طور که در مقالات بررسی جامع خودروهای بازار ایران تاکید می‌‌کنیم، نسبت ارزش فنی خودرو به بهایی که برای آن پرداخت می‌شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. مسلم است که نسل جدید هیوندای آزرا با قیمت نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان، مخصوص طبقه‌ی متمول جامعه وارد کشور می‌شود، اما نباید فراموش کرد که پرداخت چنین هزینه‌ای، توقع بالای خریدار را درپی دارد.

Hyundai AZERA

در بحث ظاهری، هرچند که واردات محصولات لکسوس به ایران ممنوع شده است، اما نمی‌توان برتری خاصی برای طراحی آزرا  قایل شد. این خودرو، هرچند که بدنه‌ی بزرگ و نسبتا پهن‌پکری فراهم می‌کند، شباهت زیادی به سوناتا دارد و به عنوان یک سدان لوکس، چشم‌گیر و خیره‌کننده نیست. از سویی دیگر، کراس‌اورهای متنوعی ازجمله کیا سورنتو در بازار ایران حضور دارند که با توجه به تب شاسی‌بلندها در میان مردم، مانعی بر فروش سدان‌های لوکس، مثل آزرا ۲۰۱۸ هستند.

از نظر فضای داخلی و راحتی سرنشینان، می‌توان امتیاز بالایی به محصول هیوندای داد. این خودرو، خصوصا برای افراد بلند قد در صندلی‌های عقب، ایده‌آل است و هرچند که آپشن‌های لوکس مثل ماساژورفراهم نمی‌کند، احساسی شبیه به نسل‌های قبل مرسدس‌ بنز کلاس S خواهد داشت. البته نباید فراموش کرد که سقف کوتاه و ترجیه سازنده به افزایش آیرودینامیک، خریداران مشکل‌پسند و علاقه‌مندان سدان‌های لوکس آلمانی را از آزرا دلسرد می‌کند. علاوه بر این، صندوق بار ۴۴۶ لیتری در کلاس بدنه‌ی سدان‌های بزرگ، فراتر از انتظار نیست.

Hyundai AZERA

آپشن‌های به کار رفته در نسل جدید آزرا، بیشتر از سدان‌های استاندارد در بازار جهانی است، اما نمی‌توان آنها را با امکانات خودروهای لوکس مقایسه کرد. سیستم صوتی قدرتمند از برند معتبر، چرم مرغوب صندلی و داشبورد، ساعت عقربه‌ای، گرم‌کن چهار صندلی و سرد کن صندلی‌های جلو، کاملا راضی‌کننده هستند، اما کمبود چوب، فلز و دیگر مواد لوکس در کابین آزرا، کاملا احساس می‌شود. از نظر امکانات ایمنی مدرن هم، صرفا می‌توان به ترمز اضطراری و سنسورهای پیرامون خودرو اشاره کرد که امروزه در بسیاری سدان‌های ارزان‌تر از آزرا در بازار جهانی، وجود دارند.

پیش‌تر اشاره شد که نسل جدید آزرا، مخصوص بازار شرق آسیا، خاورمیانه و امریکای لاتین عرضه می‌شود. نسخه‌ی وادرتی به ایران، دارای ضعیف‌ترین پیشرانه از نوع ۲.۴ لیتری خواهد بود که با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و زمان ۱۰ ثانیه برای سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، مناسب رانندگی آرام و باوقار محسوب می‌شود. فرمان‌پذیری و تعادل خودرو، با توجه به توزیع وزن مناسب و فنربندی پیشرفته‌ی هیوندای، بسیار خوب است، ضمن اینکه سبک طراحی آزرا باعث می‌شود تا ابعاد خودرو، در دید و کنترل راننده باشد. نسل جدید آزرا، عایق بندی ایده‌آلی به همراه دارد که سکوت و آرامش خوبی برای سرنشینان، فراهم خواهد کرد.

Hyundai AZERA

در مجموع، جدیدترین مدل آزرا برای افراد میان‌سال و علاقه‌مندان سدان‌های لوکس خانوادگی مناسب خواهد بود. این محصول، برای آن‌ها که به دنبال خودروهای اسپرت و جوان‌پسند هستند، گزینه‌ی جذابی نیست و مسلما، خریداری از قشر بانوان جامعه‌ ایران، نخواهد داشت.

قیمت نهایی در ایران

بنا به اعلام شرکت کرمان موتور، نماینده‌ی رسمی هیوندای کره جنوبی در ایران؛ قیمت فروش نقدی هیوندای آزرا مدل ۲۰۱۸ با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری و تجهیزاتی که پیش‌تر اشاره شد؛ ۳۷۹ میلیون تومان خواهد بود. البته این مبلغ، به صورت علی‌الحساب اعلام شده است و شرکت وارد کننده متعهد خواهد بود تا در صورت تغییر تعرفه‌ی گمرک خودروهای وارداتی تا زمان تحویل در خرداد ماه ۱۳۹۷، قیمت نهایی را تغییر دهد.

Hyundai AZERA

براین اساس و با توجه به هرج و مرج بی‌سابقه در بازار خودروهای وارداتی، می‌توان اطمینان داشت که استقبال گسترده‌ای از آزرا ۲۰۱۸ انجام نشود. سدان‌های کوچک‌تر، مثل فولکس‌واگن پاسات؛ با قیمتی در حدود ۳۱۰ میلیون تومان، رقیبی جدی برای این محصول هیوندای هستند، ضمن اینکه می‌توان به سدان‌های هیبرید، مثل هیوندای سوناتا و کیا اپتیما نیز، توجه داشت. کیا سورنتو فول آپشن سری GT لاین هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران، ۳۷۰ میلیون قیمت دارد.

در بازار نابه‌سامان خودروهای خارجی دست دوم، انتخاب‌های جالبی در بازه‌ی ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومن دیده می‌شوند. بی‌ام‌و 528i مدل ۲۰۱۴، همراه با کارکرد کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر، قیمتی مشابه هیوندای آزرا صفر کیلومتر دارد.

مشخصات / خودروهیوندای آزرافولکس واگن پاساترنو مگان سدانپژو 508هیوندای سوناتاکیا اپتیماتویوتا کمریهوندا آکوردتعداد سیلندر۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطیحجم موتور (لیتر)۲.۴۱.۸۱.۲۱.۶۲.۴۲.۴۲.۵۲.۴حداکثر قدرت (اسب بخار)۱۹۰۱۷۰۱۳۰۱۶۵۱۹۰۱۷۸۱۸۰۱۸۵حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)۲۴۰۲۵۰۲۰۰۲۴۰۲۴۰۲۳۱۲۳۰۲۴۵استاندارد آلایندگییورو ۶یورو ۶یورو ۶یورو ۶یورو ۵یورو ۵یورو ۵-حجم باک (لیتر)۷۰۵۰۵۰۷۲۷۰۷۰۶۴۶۵مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km)۸.۵۵.۸۵.۵۵.۸۸۷.۹۸.۴۷.۸جعبه دنده۶ سرعته خودکار۶ سرعته خودکار۷ سرعته خودکار۶ سرعته خودکار۶ سرعته خودکار۷ سرعته خودکار۶ سرعته خودکارCVTحداکثر سرعت (Km/h)۲۱۵۱۹۰۲۱۰۲۰۹۲۳۶۲۳۹۲۰۲۲۱۰زمان رسیدن به سرعت  ۱۰۰ Km/h۱۰ ثانیه۷.۸ ثانیه۱۰.۶ ثانیه۸.۹ ثانیه۸.۴ ثانیه۸.۵ ثانیه۸ ثانیه۷.۵ ثانیهحجم صندوق بار (لیتر)۴۴۶۵۸۶۵۵۰۴۹۷۴۶۱۴۵۰۴۳۶۴۴۷وزن (کیلوگرم)۱۵۵۶۱۴۳۰۱۴۴۰۱۴۸۰۱۴۷۴۱۶۳۰۱۴۷۰۱۶۰۲ گالری Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA Hyundai AZERA



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیوندای آزرا گرنجور ۲۰۱۸؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..