تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیرین ترین راه برای بخشش گناهان

آیا حقیقت دارد که به دنیا آمدن فرزند تمام گناهان مادر بخشیده می شود؟ ابتدا روایاتی که درباره بخشش گناهان وارد شده است را نقل می کنیم

بخشش گناهان

الصَّدُوقُ فِی الْهِدَایَهِ، قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: أَیُّمَا امْرَأَهٍ مُسْلِمَهٍ مَاتَتْ فِی نِفَاسِهَا لَمْ یُنْشَرْ لَهَا دِیوَانٌ یَوْمَ الْقِیَامَه؛

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: هر کدام از زنان مسلمان در هنگام زایمان بمیرد، خداوند نامه عملش را در روز قیامت نخواهند گشود.

همچنین درباره قصّه حضرت آدم و حوّاء علیهما السلام آمده است … خداوند فرمود: اى حوّاء! هر زنى که به هنگام زایمانش بمیرد او را با شهیدان محشور مى‌‌کنم. اى حوّاء! هر زنى که درد زایمان او را بگیرد پاداش شهید برایش مى‌‌نویسم و اگر سالم بماند و زایمان کند گناهانش را برایش مى‌‌آمرزم گرچه به اندازه کف دریا و ریگ بیابان و برگ درختان باشد و اگر بمیرد شهید مى‌‌گردد و فرشته‌‌ها به هنگام قبض روحش نزد وى حاضر مى‌‌شوند و او را به بهشت بشارت مى‌‌دهند و در آخرت او را نزد شوهرش مى‌‌برند و هفتاد برابر برتر از حورالعین است. حوّاء گفت: آنچه داده‌‌اى مرا کافى است …» (مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج ۱۵، ص ۲۱۴)

بخشش گناهانروایاتی درباره بخشش گناهان

با این حال توجه بفرمایید که روایت اشاره می کند که «زن مسلمان»، و برای ما معلوم است که زن مسلمان، زنی است که نماز می خواند روزه می گیرد و اعمال عبادی را انجام می دهد و حقوق دیگران را هم رعایت می کند، حال اگر با وجود ممکن الخطا بودن انسان گناهی مرتکب شد، خداوند با این خانم که درد وضع حمل را تحمل می کند، این گونه رفتار می کند که نامه ی عمل او را در روز قیامت نمی گشاید؛ و الّا اگر گناه انجام دهد و حق مردم را رعایت نکند، مسلماً مورد مواخذه قرار می گیرد و نکته ی مهم دیگر این که این عمل نگشودن پرونده در قیامت انجام می گیرد، نه در عالم برزخ.

درباره راه های بخشش گناهان بیشتر بدانید

شاید همه‌ی ما خود را گناهکار بدانیم و برای جبران گناهانمان ندانیم که چه کارهایی باید انجام دهیم که بخشیده شویم در زیر به راههای ساده و البته صدرصد تضمینی اشاره کرده ایم که برگرفته از آیات محکم قرآن کریم است و با انجام آنها می توایم کوه گناهانمان را جبران کنیم.
اگر بخواهیم به قرآن نگاه کنیم که چه عواملی موجب بخشیدن گناهان می‌شود، می‌توانیم به چندین عامل برسیم.

۱. محبت به خدا و رسول و تبعیت از نبی مکرم اسلام؛ در آیه ۳۱ آل عمران آمده است: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ/ بگو: «اگر خدا را دوست می‌دارید، از من پیروی کنید! تا خدا (نیز) شما را دوست بدارد؛ و گناهانتان را ببخشد؛ و خدا آمرزنده مهربان است».

۲. ذکر خدا و استغفار؛ در آیه ۱۳۵ سوره آل عمران می‌فرماید: «وَالَّذِینَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَهً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَمَنْ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ وَلَمْ یُصِرُّوا عَلَى مَا فَعَلُوا وَهُمْ یَعْلَمُونَ/ و آن‌ها که وقتی مرتکب عمل زشتی شوند، یا به خود ستم کنند، به یاد خدا می‌افتند؛ و برای گناهان خود، طلب آمرزش می‌کنند -و کیست جز خدا که گناهان را ببخشد؟ – و بر گناه، اصرار نمی‌ورزند، با اینکه می‌دانند».

۳. عدم اصرار بر گناهان؛ در آیه ۱۳۵ سوره آل عمران که در بالا آمده، به این مطلب اشاره شده است.

عواملی که موجب بخشش گناهان میشودبخشش گناهانامیدواری به درگاه خداوند متعال

۴. تصمیم بر ترک گناه در آینده؛ در آیه ۳۸ سوره انفال می‌خوانیم: «قُلْ لِلَّذِینَ کَفَرُوا إِنْ یَنْتَهُوا یُغْفَرْ لَهُمْ مَا قَدْ سَلَفَ وَإِنْ یَعُودُوا فَقَدْ مَضَتْ سُنَّتُ الْأَوَّلِینَ/ به آن‌ها که کافر شدند بگو: «چنانچه از مخالفت باز ایستند، (و ایمان آورند) گذشته آن‌ها بخشوده خواهد شد؛ و اگر به اعمال سابق بازگردند، سنّت خداوند در گذشتگان، درباره آن‌ها جاری می‌شود (و حکم نابودی آنان صادر می‌گردد)».

۵. انفاق و صدقه؛ در آیه ۲۲ سوره نور آمده است: «وَلَا یَأْتَلِ أُولُو الْفَضْلِ مِنْکُمْ وَالسَّعَهِ أَنْ یُؤْتُوا أُولِی الْقُرْبَى وَالْمَسَاکِینَ وَالْمُهَاجِرِینَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلْیَعْفُوا وَلْیَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ یَغْفِرَ اللَّهُ لَکُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ/ آن‌ها که از میان شما دارای برتری (مالی) و وسعت زندگی هستند نباید سوگند یاد کنند که از انفاق نسبت به نزدیکان و مستمندان و مهاجران در راه خدا دریغ نمایند؛ آن‌ها باید عفو کنند و چشم بپوشند؛ آیا دوست نمی‌دارید خداوند شما را ببخشد؟! و خداوند آمرزنده و مهربان است!».

۶. تقوای الهی و خوب سخن گفتن؛ قرآن مجید در آیه ۷۰ سوره احزاب فرمود: ه است:
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا/‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوای الهی
پیشه کنید و سخن حق بگویید».

۷. امیدواری به درگاه خداوند متعال؛ در آیه ۵۳ سوره زمر آمده است: «قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ ۚ. إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ/ بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است».

بخشش گناهان با این روش ها

۸. جهاد در راه خدا؛ در آیه ۱۰ و ۱۱ سوره صف می‌خوانیم: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَهٍ
تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ * تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ذَلِکُمْ
خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ/‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید! آیا شما را به تجارتی راهنمائی کنم که شما را
از عذاب دردناک رهایی می‌بخشد؟! * به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جانهایتان در راه خدا جهاد کنید؛
این برای شما (از هر چیز) بهتر است اگر بدانید!».

۹. قرض دادن به نیازمندان؛ قرآن کریم در آیه ۱۷ سوره تغابن می‌فرماید: «إِنْ تُقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا
یُضَاعِفْهُ لَکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ۚ. وَاللَّهُ شَکُورٌ حَلِیمٌ/ اگر به خدا قرض‌الحسنه دهید، آن را برای شما مضاعف می‌سازد
و شما را می‌بخشد؛ و خداوند شکرکننده و بردبار است!».

۱۰. عبادت؛ در آیه ۳ و ۴ سوره نوح می‌خوانیم: «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاتَّقُوهُ وَأَطِیعُونِ * یَغْفِرْ لَکُمْ
مِنْ ذُنُوبِکُمْ وَیُؤَخِّرْکُمْ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ أَجَلَ اللَّهِ إِذَا جَاءَ لَا یُؤَخَّرُ لَوْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ/ که خدا را پرستش کنید
و از مخالفت او بپرهیزید و مرا اطاعت نمایید! * اگر چنین کنید، خدا گناهانتان را می‌آمرزد و تا زمان معیّنی
شما را عمر می‌دهد؛ زیرا هنگامی که اجل الهی فرا رسد، تأخیری نخواهد داشت اگر می‌دانستید!»

نکته مهمی که درانتها باید اشاره کنیم این است که فقط ذکر استغفار به صورت لقلقه زبانی کافی نیست
زیرا که مومن گناهان خود را به یاد می آورد و هدفمند برای بخشیده شدن آنها طلب استغفار می کند.

افکار نیوز و فردا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیرین ترین راه برای بخشش گناهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..