تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخورد با فروشندگان مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی

برخورد با فروشندگان مواد محترقه و منفجره در فضای مجازیبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حبیب اله رجبلی در مورد فروش مواد محترقه در فضای مجازی بیان کرد: نه تنها در مغازه‌ها و معابر عمومی بلکه شاهدیم فروش این نوع مواد به داخل فضای مجازی هم رسوخ کرده است، سایت‌هایی در فضای مجازی اقدام به فروش مواد منفجره و محترقه با قیمت‌های گزاف می‌نمایند و بدتر آن‌که برخی سایت‌ها و صفحات در شبکه‌های اجتماعی بحث ساخت مواد محترقه آموزش می‌دهند.

این مقام ارشد انتظامی در هشدار به فروشندگان مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی اضافه کرد: ایجاد وب‌گاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش مواد محترقه و منفجره می‌کنند، بر اساس مواد 1 تا 4 قانون مجازات اسلامی (قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز)، مرتکب جرم شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: فروش، تبلیغ ، توزیع و هرگونه معامله بدون مجوز، تجهیزات نظامی و تجهیزاتی که دارای کاربرد دو گانه و نیز اقلام و موارد تحت کنترل از قبیل انواع مواد محترقه، ناریه، منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی، شیمیایی، رادیواکتیو، میکروبی، گازهای بیهوش‌کننده، بی‌حس‌کننده و اشک‌آور و شوک‌دهنده‌ها (شوکرها) و تجهیزات نظامی و انتظامی. (مواد 1 تا 4 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز و مصوبه چهل و هفتمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه) جرم بوده و بر اساس قانون تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

به گفته سرهنگ رجبلی متاسفانه برخی سایت‌ها در فضای مجازی اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می‌کنند و خانواده‌ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند چرا که عدم آشنایی کودکان با این مواد و آموزش ناقص سایت ها در این خصوص بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به حوادث به وجود آمده در سال‌های گذشته گفت: افراد زیادی دچار سوختگی شده‌اند و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت مواد محترقه از دست داده‌اند، پس در صورت مشاهده سایت‌های فعال در زمینه آموزش ساخت یا خرید فروش مواد محترقه، کاربران فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی این سایت به ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخورد با فروشندگان مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..