تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلاهبردار حرفه‌ای با وثیقه پنج میلیارد ریالی روانه زندان شد

کلاهبردار حرفه‌ای با وثیقه پنج میلیارد ریالی روانه زندان شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ فرامرز شاکری اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی او را فریب داده و مبلغی پول از وی کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اضافه کرد در سایت دیوار یک آگهی فروش اقساطی خودرو با شرایط عالی و اقساط بلندمدت مشاهده نمودم که برای خرید خودرو مبلغ سه میلیون ریال بابت ثبت‌نام و 2 میلیون پانصد هراز ریال هم برای هزینه پلاک خودرو درخواست می‌نمود که واریز نمودم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های تکمیلی مشخص شود که کلاهبردار از فرد می‌خواهد که مدارک و پول‌های واریزی را از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای وی ارسال نمایید و از خریدار می‌خواهد که چهار میلیون ریال دیگر نیز پرداخت نمایید.

سرهنگ شاکری گفت: در تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد که وی خود را کارمند یکی از شرکت‌های خودرو سازی معرفی می‌نموده و با این شگرد از اول آبان تاکنون ششصد و سی فقره پول با مبالغ از 2 میلیون ریال تا یک‌صد میلیون ریال برای وی ارسال‌شده است.

وی ادامه داد: متهم با شگردهای پلیسی شناسایی و به این پلیس احضار و از وی تحقیق که در ابتدا منکر قضیه بوده و پس مواجه‌شدن با دلایل و مستندات به بزه انتسابی خود معترف و به کلاهبرداری در سایت دیوار و دریافت وجوه کلان از شکات اعتراف نمود، درنهایت پرونده تکمیل در معیت متهم به شعبه اول بازپرسی " شعبه ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب سنندج " ارسال و برای متهم به اتهام کلاهبرداری رایانه‌ای، وثیقه به مبلغ پنج میلیارد ریال صادر و متهم به لحاظ عجز از تودیع وثیقه روانه زندان گردید.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی دیده و پسندیده‌اند اول کالا را رؤیت نمایند و در خرید از سایت‌های فروش کالای دست‌دوم، قبل از واریز پول حتماً کالای موردنظر را در یک ملاقات حضوری بازرسی نمایند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک و همچنین مواجه با چنین افرادی سریعاً آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلاهبردار حرفه‌ای با وثیقه پنج میلیارد ریالی روانه زندان شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..