تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحقق کامل اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در اورژانس کشور/ تدابیر ویژه اورژانس برای چهارشنبه آخر سال/ اختصاص 2 بالگرد جدید برای اورژانس

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور در نشست خبری با حضور خبرنگاران، گفت: اورژانس کشوریک سال است که سازمانی شده است، سال گذشته سازمان اورژانس در برنامه ششم توسعه مصوب شد و فعالیتش را از فروردین ماه آغاز کرد.اساسنامه  این سازمان  در صحن دولت مصوب و شورای نگهبان مصوب و ابلاغ شد.

وی افزود: با تبدیل مرکز فوریت‌های پزشکی به سازمان تحرک و سرعت بیشتری پیدا کردیم و در مواجهه با بحران‌ها عملکرد بهتری داشتیم؛ در زلزله غرب کشورهم، به دليل حضور در عملیات اربعین حسینی و بارش برف کمی دیرتر وارد عمل شدیم. 

کولیوند تصریح کرد: با سازمانی شدن تعداد بالگردها به ۳۴ فروند افزايش يافت. امروز طی تفاهم‌نامه‌ای در فرودگاه پیام، دو فروند بالگرد دیگر نیز به اورژانس کشور تحویل داده شد که دو شهر دیگر نیز به اورژانس هوایی مجهز خواهند شد. اورژانس هوایی تاکنون توانسته بیش از ۱۹ هزار مصدوم یا بیمار را جابه‌جا کند که بالغ بر ۶۰ درصد آن‌ها به اتاق‌های عمل اعزام شدند. اگر بتوانیم در زمان‌های طلایی مصدومین را به بیمارستان‌ها برسانیم می‌توانیم جان باختن مصدومین را کاهش بدهیم.

سرپرست سازمان اورژانس اظهار داشت: افزایش موتورلانس‌ها در تهران موفقیت‌ خوبی بود و زمان رسیدن اورژانس به صحنه حادثه را کاهش داد.حالا تجربه‌ترین پرسنل اورژانس در رسته موتورلانس‌ها در حال خدمت هستند. در آینده ای نزدکی۵۰۰ تا ۶۰۰ موتورلانس دیگر برای کلان‌شهرها خریداری می‌شود.

عملکرد اورژانس برای دسترسی راحت مردم به خدمات و ارتقای سلامت 

وی ادامه داد: موفق شدیم از دستگاه‌های سونوگرافی پرتابل در موتورلانس‌ها استفاده کنیم تا کار بزرگی از نظر تجهیزات پزشکی و مدرن انجام دهیم سیستم کد ۲۴۷ در خصوص خدمات ویژه برای بیمارانی که دچار سکته قلبی می‌شوند و ۷۲۴ برای بیمارانی که دچار سکته مغزی می‌شوند روز به روز در حال گسترش است تا اگر بیماری دچار سکته حاد قلبی شد، همان لحظه نوار قلب حاضر می‌شود.

شعاری که مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید ملی انتخاب کردند با این ۲ کد محقق شد و بسیاری از افراد به این وسیله نجات داده شدند. در این میان برای ناشنوایان نیز سیستم خاصی ایجاد شد که از طریق سامانه پیامک کمک بخواهند. همچنین سامانه اپلیکیشن ۱۱۵ آماده شد  و در این نرم افزار آموزش‌های لازم در مورد فوریت‌های پزشکی نیز وجود دارد.

از دیگر فعالیت‌های اورژانس تهیه نقشه مخاطرات جامع سلامت کشور نیز برای شهرها اگر کسی بخواهد به شهرهای دیگر سفر کند می‌تواند از این نقشه استفاده کند. در سرای محله‌های تهران نیز قرار است نیروهای اورژانس حضور داشته باشند تا آموزش‌های عمومی انجام بدهند .قرار است قبل از پخش فیلم در سینماها نیز یک دقیقه وقت بگیریم تا برخی آموزش‌ها را در سینماها به مردم ارائه کنیم.

 در حال تکمیل/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحقق کامل اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در اورژانس کشور/ تدابیر ویژه اورژانس برای چهارشنبه آخر سال/ اختصاص 2 بالگرد جدید برای اورژانس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..