تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسئول دقیقی برای برگزاری جشنواره های ادبی نداریم

مسئول دقیقی برای برگزاری جشنواره های ادبی نداریم

عباس براتی پور شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص عدم تاثیرگذاری جشنواره های ادبی گفت: دلیل اینکه جشنواره های ادبی خروجی ندارند، این است که هیچ کسی احساس مسئولیت نمی کند. یک طیفی است یک کار فرمالیته انجام می دهند و در نهایت فراخوان برگزاری جشنواره را منتشر می کنند؛ جوایزی به برگزیدگان می دهند اما ارزیابی و صحبتی درباره اثر برگزیده نمی شود. یک علت بزرگ خروجی نداشتن جشنواره های ادبی این است که مسئول دقیقی در این حوزه نداریم و این قسمت باری به هرجهت است.

وی افزود: هرچه درباره جشنواره های ادبی گفتیم، کسی توجهی نکرده است. ما در انجمن قلم ایران فراخوانی برای جشنواره «حرمت حریم حرم» گذاشتیم که برای آن شعر فرستادند و به هر صورت از این آثار دو کتاب منتشر شد. جوایزی به چند نفر دادند و کارشان منتشر شد. اثر آن ها اصلاح شد و می توان گفت یک کار مثبتی انجام شد؛ هم شعرشان را چاپ کردند و هم جشنواره ادبی خروجی داشت.

این شاعر ادامه داد: شعر باید متعهد و زنده باشد. ادبیات ما در این چهل سال با زمان قبل از آن قابل مقایسه نیست. شاعران در دهه شصت سوژه هایی را انتخاب کردند و بر روی آن ها کار شد. امروز جوانان ما روی سوژه هایی مانند مدافعان حرم کار می کنند. البته جای شکر دارد که جوانان ما درباره مسائل ارزشی اثر خلق می کنند. در این میان یک مقدار شعرهای عاشقانه هم دیده می شود؛

براتی پور در خصوص انتشار اثر جدیدش اظهار کرد: مجموعه شعرم به نام «ارغوانی ها» به تازگی منتشر شده است. دو کتاب دیگر با عنوان های «الفبای عشق» و «نقش مسطوری» قرار است در انتشارات انجمن قلم ایران منتشر شود. کتاب «الفبای عشق» را درباره عروض و قافیه نوشتم و مجموعه شعر «نقش مسطوری» کلیات اشعارم است که در آن شعرهایی با مضامین ملی، دفاع مقدس، مذهبی و موضوعات دیگر دیده می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسئول دقیقی برای برگزاری جشنواره های ادبی نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..