تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدنی های جذاب روز – شنبه ۱۹ اسفند!

دیدنی های روز شنبه ۱۹ اسفند از حمله متعصبان بودایی به مسجدی در حومه شهر کلمبو سریلانکا به هنگام نماز جمعه تا دانش آموزان اندونزیایی برای عبور از عرض رودخانه و عزیمت به مدرسه سوار بر یک قایق الواری را ببینید :

تصاویر و دیدنی های روز شنبه ۱۹ اسفند

دیدنی های روز شنبه 19 اسفند

حمله متعصبان بودایی به مسجدی در حومه شهر کلمبو سریلانکا به هنگام نماز جمعه

دیدنی های روز شنبه 19 اسفند

تظاهرات حامیان “عبدالفتاح السیسی” رییس جمهوری مصر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور – قاهره/عکس: محمد الرای؛DPA

بیوگرافی سعید حسین خلیل سیسی

فیلد مارشال عبدالفتاح سعید حسین خلیل سیسی (به عربی: عبد الفتاح سعید حسین خلیل السیسی) رئیس جمهور ششم و کنونی مصر است که از ۲۰۱۴ این سمت را بر عهده دارد.

سیسی که رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر بود، در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ در پاسخ به تظاهرات انبوهی که پیشتر در ۳۰ ژوئن برگزار شده بود، مداخله کرد و محمد مرسی رئیس جمهور وقت را برکنار کرد. او قانون اساسی ۲۰۱۲ مورد حمایت اخوان‌المسلمین را منحل و در کنار چهره‌های عالی رتبه اپوزیسیون و مذهبی، یک نقشه راه سیاسی جدید پیشنهاد داد که شامل رای‌گیری برای یک قانون اساسی جدید، انتخابات جدید پارلمانی و ریاست جمهوری بود. عدلی منصور رئیس جمهور موقت که کابینهٔ جدیدی منصوب کرد جانشین مرسی شد.

حکومت اخوان و هواداران اسلامگرای آن و سپس مخالفین لیبرال را در ماه‌های بعد سرکوب کرد. در ۱۴ اوت ۲۰۱۳ نیروهای امنیتی یورش‌های اوت ۲۰۱۳ مصر از سوی حامیان مرسی را سرکوب کردند و این کشتار انتقاد بین‌المللی از حکومت مورد حمایت سیسی را برانگیخت. سیسی در مارس ۲۰۱۴ در پاسخ به درخواست هوادران ضد اخوان المسلمین از ارتش استعفا داد و در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۴ نامزد شد. بسیاری از گروه‌های سیاسی و اخوان المسلمین این انتخابات را که فقط یک نامزد مخالف داشت بایکوت کردند، و در نتیجهٔ آن سیسی با کسب ۹۳٪ آرا پیروز شد.

او در ۸ ژوئن ۲۰۱۴ به عنوان رئیس جمهور مصر سوگند خورد.

دیدنی های روز شنبه 19 اسفند

دیدار و شام خصوصی “آقا خان” چهل و نهمین امام شیعیان اسماعیلیه با ملکه بریتانیا در قلعه وینسور.
این شام خصوصی به منظور سالگرد رسیدن آقا خان به مقام امامت شیعیان اسماعیلیه برگزار شد.

بیوگرافی شاه کریم حسینی

شاه کریم حسینی، آقاخان چهارم، امام حاضر فرقه اسماعیلی (فرقه نزاریه) است که بعد از پدربزرگش سلطان محمد شاه آقاخان در سن ۲۰ سالگی و در یازده ژوئیه ۱۹۵۷ به امامت رسید.
وی چهل و نهمین امام این فرقه می‌باشد و او فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد در رشته تاریخ اسلام است.

دیدنی های روز شنبه 19 اسفند

کریم آقاخان به همراه خانواده.
زهرا(بزرگ‌ترین فرزند وی) در سال ۱۹۹۴ از دانشگاه هاروارد با درجه‌ی لیسانس در مطالعات توسعه فارغ التحصیل شده است و اکنون رییس بخش رفاه اجتماعی در مقر آقاخان در فرانسه است. پسر ارشدش، رحیم، که از دانشگاه براون (آمریکا) در سال ۱۹۹۵ فارغ التحصیل شده است، مسئولیت‌هایی در زمینه‌ی مؤسسات توسعه‌ی اقتصادی امامت دارد. (پسر دومش، حسین که از کالج ویلیامز (امریکا) در سال ۱۹۹۷ فارغ التحصیل شده است به فعالیت‌های فرهنگی در شبکه‌ی توسعه‌ی آقاخان می‌پردازد).

فرقه اسماعیلیان

اسماعیلیان گروهی از به اصطلاح شیعیان هستند که امامت را به اسماعیل، فرزند امام جعفر صادق(ع) ختم می‌کنند و او را امام هفتم می‌دانند.
فرقه اسماعیلیه، دومین فرقه پرجمعیت شیعه، بعد از اثنی عشری است.
اینان هم‌زمان با روزگار سامانیان سربرآوردند؛ در سال ۱۴۸ق. (۷۶۵م.) در کوفه از شیعیان جدا شدند و دست به نهضتی سیاسی مذهبی برای براندازی عباسیان زدند. آنها قایل بودند که حکومت عدل توسط امامی از فرزندان اسماعیل بن جعفر(پسر بزرگ امام صادق سلام الله علیه به وجود می آید و سده‌ها با توان بسیار به پراکندن اندیشه خویش پرداختند.

امروزه از شمارشان کاسته شده‌است. اسماعیلیان در قطعاتی از تاریخ دارای حکومت بوده اند
( مثل فاطمیون مصر و الموت ایران)، بنابراین توانستند، عقاید خود را مکتوب و نظام مند کنند.
در ایران بسیار کمیابند و در برخی کشورها مانند هندوستان و تانزانیا و کنیا پراکنده‌اند.

دیدنی های روز شنبه ۱۹ اسفند در سراسر جهان

دیدنی های روز شنبه 19 اسفند

شلیک نیروهای اسراییلی به یک جوان ۲۴ ساله فلسطینی معترض در جریان تظاهرات هفتگی ضد اسراییلی جمعه‌ها- شهر الخلیل

دیدنی های روز شنبه 19 اسفند

خودروهای صادراتی “فولکس واگن” آلمان آماده بارگیری به کشتی

دیدنی های روز شنبه 19 اسفند

توزیع محموله‌های کمکی در محله‌های جنگ‌زده شهر دوما سوریه/عکس:شامر بویدانی؛ DPA

دیدنی های روز شنبه 19 اسفند

عکس های و دیدنی های روز شنبه ۱۹ اسفند

نمایشگاه اسلحه‌های شکاری و بادی در نورنبرگ آلمان

دیدنی های روز شنبه 19 اسفند

نمایشگاه سالانه سگ‌ در بیرمنگام بریتانیا

دیدنی های روز شنبه 19 اسفندنمایشگاه سالانه سگ‌ در بیرمنگام بریتانیادیدنی های روز شنبه 19 اسفندعبور ادوات نظامی ارتش ترکیه از شهر کیلیس برای وارد شدن به خاک سوریهدیدنی های روز شنبه 19 اسفندچوگان بازی با فیل- بانکوکدیدنی های روز شنبه 19 اسفنددانش آموزان اندونزیایی برای عبور از عرض رودخانه و عزیمت به مدرسه سوار بر یک قایق الواری چوب بامبو شده اند./ عکس: رویترز

عصر ایران – ویکی پدیا – موعود




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدنی های جذاب روز – شنبه ۱۹ اسفند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..