تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۶ درصد هزینه‌های بیمارستانی کشور صرف درمان دیابت می‌شود

۱۶ درصد هزینه‌های بیمارستانی کشور صرف درمان دیابت می‌شوداصغر دالوندی عضو هیئت علمی گروه پرستاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: ۱۶ درصد هزینه‌های بیمارستانی در ایران مربوط به دیابت است و افزایش بیماران دیابتی در ایران بیانگر این است که در موضوع آموزش و پیشگیری باید برنامه‌های گوناگون داشته باشیم تا جامعه با آگاهی از دیابت دور بماند تا اقتصاد سلامت در آسیب نباشد.

وی افزود: هزینه هر بیمار دیابتی در طول یک ماه 80 هزار تومان برآورد شده است که اگر عوارض آن در نظر گرفته شود این مخارج به 5 برابر می‌رسد و در کنار این موارد از کارافتادگی برخی از بیماران و هزینه‌های روانی خانواده این بیماران هم باید در نظر گرفته شود.

دالوندی گفت: در دیابت نوع 2 که حدود 90 تا 95 درصد موارد شناخته شده را شامل می‌شود و با تغذیه بهبود پیدا می‌کند باید برنامه‌های ویژه‌ای برای تغذیه این گروه‌ها در نظر داشت زیرا تغذیه رکن اصلی بهبود شرایط یک بیمار دیابتی را سبب خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: عوامل خطر ابتدا به دیابت نوع 2 از سن بالای 30 سالگی تا چاقی، سابقه خانوادگی، سابقه دیابت حاملگی، کم تحرکی، نژاد، سابقه تولد نوزاد بیش از 4 کیلوگرم و موارد از این قبیل است که اگر این موضوعات توسط رسانه‌ها و متولیان سلامت به جامعه آموزش داده شود درمان با هزینه‌های بالا را نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: دیابت هفتمین علت مرگ و میر در ایالات متحده در سال 2007 شناخته شده است و خطر مرگ در میان افراد مبتلا به دیابت دو برابر افراد سالم در همان گروه سنی است که با آموزش‌های صورت گرفته توانسته‌اند آمار بیماری،‌ عوارض و هزینه‌های درمان را کاهش دهند.

آموزش و پیشگیری از دیابت ضرورت است

دالوندی گفت: موضوع آموزش و پیشگیری در بیماری دیابت در کشور یک ضرورت است و با توجه به آمار رو به رشد دیابت در کشور نباید متولیان سلامت از آن غافل شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: موضوع سواد سلامت در بیماری‌ها بخش مهمی از اهداف بهداشت و درمان است که پرستاران در این عرصه جای کار فراوان دارند و اگر نظام سلامت نقش پرستاران را پر رنگ‌تر ببینند این گروه‌ها که در خط اول درمان هستند می‌توانند آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها و بیماران انتقال دهند.

وی در پایان عنوان کرد: موضوع سواد سلامت نقش اساسی در اقتصاد درمان دارد و باید وزارت بهداشت با آموزش در قالب بسته‌های آموزشی به پرستاران و انتقال مفاهیم به مردم در این عرصه گام بردارد و در اینجا باید پرستاران مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند که متأسفانه درجامعه ما سهم پرستاران در نظام درمان نادیده گرفته شده است و امیدواریم خدمات پرستاران و بحث پروانه حرفه‌ای آنها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و شاهد ارتقای خدمات سلامت و کاهش آمار بیماری‌ها در جامعه باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۶ درصد هزینه‌های بیمارستانی کشور صرف درمان دیابت می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..