تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل با متریال دیزاین ۲، زبان طراحی خود را تغییر می‌دهد

به‌نظر می‌رسد که در چهارمین سالگرد رونمایی از طراحی متریال توسط گوگل، این شرکت قصد دارد متریال دیزاین ۲ را معرفی کند.

مقاله‌های مرتبط:

متریال دیزاین که از آن با نام طراحی متریال نیز یاد می‌شود، زبان‌ِ طراحی یکپارچه و یک‌دستی است که گوگل هم‌زمان با معرفی اندروید ۵ لالی‌پاپ از آن رونمایی کرد. ایده‌ی ساخت این زبانِ طراحی از اِلمان‌های دنیای حقیقی الهام گرفته شده بود و طراحان گوگل قصد داشتند ساده‌نگری، عمق، طراحی مسطح، رنگ‌های یک‌دست و فیزیک حقیقی را به‌واسطه‌ی متریال دیزاین، به‌ دنیای مجازی وارد کنند.

از زمان معرفی متریال دیزاین در سال ۲۰۱۴، گوگل از آن در طراحی تمام بخش‌های اکوسیستم‌ خود بهره برده است. امروزه علاوه بر سیستم‌عامل اندروید، شاهد استفاده از این طراحی در اپلیکیشن‌های گوگل و سیستم‌عامل کروم او.اس. نیز هستیم. در واقع باگذشت ۴ سال از معرفی این زبان طراحی، اکنون متریال دیزاین به‌صورت گسترده در طراحی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های  مختلف به‌کار می‌رود.

حال باتوجه به گذشت ۴ سال از معرفی متریال دیزاین، به‌نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد از متریال دیزاین ۲ رونمایی کند. تاکنون اطلاعات اندکی از این نسخه به بیرون درز کرده است؛ اما این‌طور که از شواهد بر می‌آید، گوگل با نسخه‌ی جدید از زبان طراحی خود قصد دارد تا اصلاحاتی را در پالت‌های رنگ، آیکون‌گرافی و شیوه‌ی تعاملات لمسی اعمال کند.

باتوجه به اطلاعات فاش‌شده، به‌نظر می‌رسد که گوگل با متریال دیزاین ۲، دستیابی به رنگ‌های عمیق‌تر را در دستورِ کارِ خود قرار داده است. برای مثال، نمونه‌ی زیر مربوط به رنگ قرمز می‌شود که به‌وضوح می‌توان تیره‌شدنِ آن‌ را مشاهده کرد.

متریال دیزاین 2

حال اگر به رنگ خاکستری نگاهی بیاندازید، می‌توان دید که سایه‌های خاکستری اندکی روشن‌تر از نسخه‌ی قبلی طراحی شده‌اند؛ این در حالی است که خاکستری تیره، عمق بیشتری را در متریال دیزاین ۲ دارد.

متریال دیزاین 2

شاید تغییرات در تصویر بالا، چندان به چشم نیاید؛ اما با پیاده‌سازی رنگ‌های فوق در مرورگر کروم، به‌وضوح می‌توان تغییرات را حس کرد.

متریال دیزاین 2

در زبانِ متریال دیزاین، رنگ‌ها نقشِ تأثیرگذاری را ایفا می‌کنند؛ از این‌رو توجه به جزئیات رنگ‌ها امری دور از ذهن به نظر نمی‌رسد؛ با این حال، تغییرات تنها به رنگ‌ها محدود نمی‌شود و گوگل نحوه‌ی رفتار اپلیکیشن‌ها در صفحات لمسی را نیز مورد بازنگری قرار داده است. تاکنون گوگل هیچگونه اظهار نظری در این رابطه انجام نداده است؛ اما باتوجه به کدهای مشاهده‌شده و اشاره‌ی آن‌ها به متریال دیزاین ۲، معرفی نسخه‌ی جدید این زبان طراحی در آینده‌ی نزدیک، چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

باتوجه به تغییرات رابط‌کاربری اندروید P (شما می‌توانید در این لینک، تمامی تغییرات اندروید P را مشاهده کنید)، به‌نظر می‌رسد که گوگل نخستین گام‌های خود را برای فراگیری نسخه‌ی دوم زبان طراحی متریال دیزاینِ خود برداشته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل با متریال دیزاین ۲، زبان طراحی خود را تغییر می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..