تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهم‌ترین دلیل ایجاد تپش قلب در سنین چیست؟

مهم‌ترین دلیل ایجاد تپش قلب در سنین چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بابک حیدری‌اقدم متخصص قلب و عروق در خصوص افزایش ناگهانی ضربان قلب گفت: این بیماری به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود و عمدتا بر هم ریختن ریتم طبیعی قلب را به دنبال دارد؛ در این شرایط تحریک سیستم عصبی قلب شروع به ایجاد ضربان با تعداد بیشتری می‌کند و باعث می‌شود ضربان از حالت نرمال (حدود 70 تا 80) به حالت غیرطبیعی (حدود 150 تا 200) برسد.

وی در ادامه افزود: این تحریک سیستم عصبی قلب عمدتا به دلیل ضعف، بی‌حالی و افت فشار است که ناگهانی آغاز می شود و ناگهانی نیز به پایان می‌رسد. به عبارت دیگر در هر نوع ضربان ابتدا باید نوع آن مشخص و سپس راه‌های درمان آ‌ن مشخص شود.

حیدری‌اقدم اضافه کرد: نوعی ضربان که در سنین بالای 65 دیده می‌شود به این دلیل است که با افزایش سن برخی از حفره‌های قلب بزرگ می‌شوند. ریتم طبیعی قلب به هم می‌ریزد و ضربات آن نامنظم می‌شود.

وی گفت: نوع دیگری از ضربان قلب که بیش از موارد دیگر مشاهده می‌شود به دلیل استرس و اضطراب‌هایی است که افراد را در موقعیت‌های خاص درگیر می‌کند.

بیشتربخوانید : درد در این قسمت های بدن نشانه بیماری قلبی است! 

حیدری‌اقدم در ادامه اضافه کرد: در این نوع ضربان افراد احساس خفگی می‌کنند که مهمترین منشا آن مشکلات عصبی است؛ این نوع ضربان قلب نگران کننده نیست و پس از برطرف شدن استرس توسط داروهای ضد اضطراب رفع می‌شود.

وی در پایان گفت: افرادی که با تپش قلب مکرر مواجه می شوند حتما باید به پزشک متخصص قلب مراجعه کنند. همچنین باید از عوامل ایجاد کننده تپش مانند استرس و مواد غذایی مانند ادویه‌جات، چای پررنگ، قهوه، نسکافه و داروهای محرک دوری کنند.

ضربان قلب نرمال در افراد مختلف به شکل زیر است:

نوزاد 120 – 160

کودک در سن 1 – 12 ماه 80 – 140

کودک نوپا در سن 1 – 2 سال 80 – 130

کودک در سن 2 – 6 سال 75 – 120

کودک در سن 7 – 12 سال 75 – 110

بزرگسالان بالای 18 سال 60 – 100

منبع: فارس

انتهای پیام/

مهمترین دلیل تپش قلب در سنین مختلف + تعداد ضربان قلب نرمال



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهم‌ترین دلیل ایجاد تپش قلب در سنین چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..