تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عجیب‌ترین خودروها در نمایشگاه ژنو 2018

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ امسال هم با وجود صدها برند و خودرو، برگزار شد. در این مطلب عجیب‌ترین، ناامیدکننده‌ترین و بدترین مدل‌های معرفی شده را بررسی می‌کنیم.

نمایشگاه خودروی ژنو، هر سال میزبان صدها شرکت بزرگ و کوچک فعال در صنعت خودروسازی و محصولات آن‌ها است. برخلاف بیشتر نمایشگاه‌های خودرو، پیش‌بینی در مورد خودروهایی که به سوئیس آورده می‌شوند مشکل است و باید انتظار مدل‌های عجیب‌ یا بسیار نوآورانه را داشت. امسال نیز ژنو، مملو از خودروهای جدیدی بود که آینده‌ی روشن در صنعت خودروسازی را تضمین می‌کردند.

Geneva Motor Show 2018 / نمایشگاه خودروی ژنو

مقاله‌های مرتبط:

علاوه بر محصولات جدید و قابل توجه که معرفی آن‌ها مقاله‌ای جدا می‌طلبد، مدل‌هایی هم بودند که واقعاً از نظر عموم بازدیدکنندگان، ناامید کننده به نظر می‌رسدند. در بسیاری موارد،با اینکه برای ساخت یا تیونینگ این مدل‌ها، تیم‌های مهندسی مختلف تلاش بی‌اندازه‌ای داشته‌اند، ولی حقیقتاً نتیجه‌ی کار یک خودروی قابل احترام نبود. به هر حال نباید انتظار داشت تمام شرکت‌ها همیشه بهترین محصولات را تولید کنند. در این مطلب ۵ خودروی عجیب و ناامیدکننده که در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمده بودند، معرفی می‌شود. با اینکه قضاوت در مورد این مدل‌ها، به‌خصوص طراحی و ظاهر آن‌ها کاملاً سلیقه‌ای است، ولی می‌توان گفت که بیشترین نقد منفی را از بازدیدکنندگان، دریافت کردند.

احیای لانچیا استراتوس 

MAT Stratos / استراتوس

MAT Stratos / استراتوس MAT Stratos / استراتوس MAT Stratos / استراتوس MAT Stratos / استراتوس

شرکت طراحی و مهندسی ایتالیایی منیفتورا اتومبیلی تورینو (Manifattura Automobili Torino) یا به اختصار MAT با هدف احیای مدل افسانه‌ای لانچیا استراتوس (Stratos) محصول خود را با نام «استراتوس جدید» به ژنو آورده بود. MAT Stratos بر پایه‌ی شاسی فراری 430 اسکودریا با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر v شکل تنفس طبیعی و حداقل قدرت ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۱۹ نیوتن‌متر در تعداد محدو ۲۵ دستگاه تولید خواهد شد.

بدون شک تلاش تیم طراحی این شرکت ایتالیایی با مدیریت پائولو گارلا معروف نتیجه نداده است و استراتوس MAT اصلا جذابیت استراتوس لانچیا را ندارد. با کنار هم گذاشتن طراحی ناپخته، ناهماهنگ و ناامیدکننده و البته ۵۰۰ هزار یورو (حدود ۶۱۶ هزار دلار) به اضافه‌ی مبلغ پایه برای خرید فراری 430،  استراتوس MAT یکی از دلسردکننده‌ترین خودروهای ژنو ۲۰۱۸ لقب می‌گیرد.

سین‌ کارز Sin S1

سین کارز / Sin S1

سین کارز / Sin S1 سین کارز / Sin S1 سین کارز / Sin S1 سین کارز / Sin S1

مدتی قبل خبر از رونمایی سوپراسپرت پلاگین هیبرید شرکت بلغاری سین کارز (Sin Cars) در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ دادیم. این برند تقریباً ناآشنا با مدل جدید Sin S1 همه را به دو دلیل کاملاً متفاوت متعجب کرد. این مدل در کلاس خودروهایی قرار می‌گیرد که اجزا و پنل‌های مختلف آن از کل بدنه تا اجزای کابین قابل تعویض است. به عنوان مثال می‌توان پنل‌های مختلف بدنه را با پنل‌های دیگر تعویض کرد و ظاهر خودرو را کاملاً متفاوت نمایش داد. مدیران سین‌کارز، Sin S1 را به عنوان خودروی مدول با قیمت مناسب تعریف کردند. اما به‌نظر نمی‌رسد که قیمت پایه‌ی ۴۹ هزار و ۹۰۰ دلار برای این خودروی عجیب با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل جنرال موتورز برای مشتریان جذاب باشد.

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو با تیونینگ منصوری

MANSORY

MANSORY MANSORY MANSORY MANSORY

دقیقاً سال گذشته در ژنو بود که مدل استیشن شوتینگ‌بریک سدان لوکس پورشه پانامرا رونمایی شد. بدون شک خودروهای استیشن مشتریان زیادی در بازار اروپا دارند و قرار گرفتن برند پورشه در کنار این مدل، اتفاق خوشایندی بود. مصداق نهایت ظرافت و تعادل تیم طراحی پورشه، در تیونینگ منصوری از پانامرا اسپرت توریسمو و شلوغ‌کاری بی اندازه مشخص است. مهندسین برند منصوری با کاهش ارتفاع و تزئینات فیبرکربن (فناوری کامپوزیت شکل داده شده) در بخش‌های مختلف بدنه در کنار رنگ قهوه‌ای و رینگ‌های تقریباً برنزی، پورشه‌ی لوکس را مناسب سلیقه‌ی کودکان تبدیل کرده‌اند. البته ۹ محصول منصوری، کم وبیش شایسته‌ی وجود در این فهرست را دارند.

لندرور دیفندر 110 با ۶ چرخ

Land Rover Defender 6by6 / لندرور دیفندر 6 چرخ

Land Rover Defender 6by6 / لندرور دیفندر 6 چرخ Land Rover Defender 6by6 / لندرور دیفندر 6 چرخ Land Rover Defender 6by6 / لندرور دیفندر 6 چرخ Land Rover Defender 6by6 / لندرور دیفندر 6 چرخ

شرکت ساخت بدنه و کوچ‌بیلدینگ (Coachbuilding) بریتانیایی فعال در حوزه‌ی تیونینگ و شخصی‌سازی با نام شرکت کامیون چلسی (Chelsea Truck Company) مدل‌های مختلفی مانند لندرور دیفندر، جیپ رانگلر و مرسدس G کلاس را سفارشی‌سازی می‌کند. جدیدترین محصول این شرکت با همکاری برند طراحی کان دیزاین (Kahn Design) فلایینگ هانتزمن (Flying Huntsman)، نسخه‌ی سه محوره از لندرور دیفندر افسانه‌ای است.

لندرور دیفندر به قدری یک خودروی افسانه‌ای آف‌رود هست که نیازی به کپی‌برداری از G واگن ۶ چرخ مرسدس نداشته باشد. اما ناامیدکننده‌ترین مورد در هانتزمن، کپی‌برداری نیست؛ بلکه کیفیت پایین ساخت و مونتاژ پنل‌های آن است که حتی با دیدن تصاویر منتشر شده در فضای مجازی می‌توان به آن پی برد.

کوربلاتی میسل

کوربلاتی میسایل / Corbellati Missile

کوربلاتی میسایل / Corbellati Missile کوربلاتی میسایل / Corbellati Missile کوربلاتی میسایل / Corbellati Missile کوربلاتی میسایل / Corbellati Missile

همیشه باید انتظار یک مدل مفهومی قابل توجه در نمایشگاه خودروی ژنو را داشت. ابرخودروی مفهومی شرکت تازه تأسیس کوربلاتی (Corbellati) با اداعاهای بزرگ و رنگ بسیار عجیب سفید روی بدنه‌ی فیبرکربن به ژنو آمده بود. این هایپرکار با نام میسل (Missile، به معنی موشک) از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۹ لیتری با قدرت ۱۸۰۰ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی استفاده می‌کند. قبل از اینکه بر سر گیربکس ۶ سرعته دستی و ترکیب آن با پیشرانه‌ی ۹ لیتری و گشتاور بحث شود، باید بدانید که میسل با ادعای باورنکردنی نهایت سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت رونمایی شده است. فقط یک نگاه کوتاه به رنگ بدنه‌ و طراحی آن که گویا نیمه‌کاره رها شده است، برای قرار دادن آن در فهرست عجیب‌ترین‌های ژنو ۲۰۱۸ در کنار محصولات منصوری کفایت می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا خودروهای دیگری هم می‌توان به این فهرست اضافه کرد؟ یا برعکس، کدام یک از مدل‌های این فهرست شایستگی وجود در فهرست «عجیب‌ترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸» را ندارد؟

نمایشگاه ژنو

پوشش اختصاصی زومیت از

یکی از مهم‌ترین رویداد‌های خودرویی جهان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عجیب‌ترین خودروها در نمایشگاه ژنو 2018»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..