تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی اختیاری ادرار در زنان، درمان و کنترل

بی اختیاری ادراری گرچه در همه سنین اتفاق می افتد ولی در دو گروه خانم ها شایعتر است:

- خانم هایی که بارداری های متعدد داشته اند، در نتیجه دچار ضعف عضلات کف لگن و در نتیجه دچار بی اختیاری ادرار می­ شوند.

- بعد از یائسگی و در اثر کاهش هورمون های استروژن و پروژسترون اتفاق می افتد. 

در خصوص بچه­ ها بحث مفصلی است.

درجه بندی بی اختیاری استرسی در بانوان

اگر ضایعه گردن مثانه خفیف باشد (درجه 1)، طبیعتا فقط به هنگام سرفه و خندیدن چند قطره ادرار از مثانه خارج می‌شود و نیازی به استفاده از پوشک نیست. در گروه درجه ۲ خروج ادرار بیشتر می‌باشد و گاهی نیاز به استفاده از پوشک می‌باشد و در درجه ۳ شدت افتادگی مثانه به قدری شدید است که حروج ادرار زیاد و نسبتا در هر وضعیتی است به طوریکه فرد مبتلا  باید از پوشک استفاده کند.

درمان و کنترل بی اختیاری ادرار در زنان

نکته مهم: ترمیم ناحیه پرینه، جراحی و ترمیم سیستوسل یا رکتوسل و به طور کلی واژینوپلاستی (ترمیم واژن) و صرف هزینه‌های هنگفت، اغلب هیچ گونه نقشی در بهبودی بی‌ اختیاری ادراری در زنان ندارد و گاهی آن را تشدید می‌کند.

معمولا بی‌ اختیاری گرد یا درجه ۱ و ۲ با تغییر روش زندگی (Life style) و ورزش عضلات پرینه (کف لگن) عضلات سطحی و عمقی لگن، و سایر راهکارها و درمان طب مکمل مانند استفاده از گیاهان دارویی، طب گوش (اریکولوتراپی)، طب سوزنی و ... بهبود می یابند.

همچنین استفاده از پساری و یا تیپ زیر گردن مثانه ضعیف را بهبود می بخشد.

برای افرادی که دچار بی اختیاری گرید 3 هستند، غیر از مواردی که ذکر کردیم می توان از روشهای جراحی برای درمان سود برد.

رژیم غذایی مناسب در بی اختیاری ادرار در زنان

حذف یا کاهش مصرف غذاهای اسیدی و ادویه دار، شکلات و یا قندهای مصنوعی.

با این وجود تاثیر تغذیه در افراد مختلف متفاوت است و گاه بر برخی از مبتلایان هیچ تاثیری ندارد.

کاهش استرس و انجام ورزش

با ورزش و روشهای تن آرامی و انواع مراقبه نه تنها می توان ذهن را آرام نمود  و استرس را کاهش داد بلکه می توان عضلات را تقویت و تمرکز بر آنها را افزایش داد و همه این موارد به کنترل بی اختیاری کمک می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی اختیاری ادرار در زنان، درمان و کنترل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..