تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای داشتن کشوری مستقل چاره‌ای جز استفاده از تولیدات داخلی نداریم

دهه 60 که انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود و مردم به تفکرات انقلابی بیشتر پایبند بودند و تجمل‌گرایی مسیر زندگی‌ها را تغییر نداده بود، تفکر جمعی بر این باور بود برای داشتن کشوری آزاد و مستقل باید از تولید ملی حمایت کرد.

با این‌که کشور در جنگ و دفاع بود اما تفکر استفاده از کالای ایرانی، اصل و محور متفکران جامعه بود، آنها می‌دانستند که برای حمایت و ترویج این فکر باید روی دانش‌آموزان کار کنند به‌همین دلیل هم معلمان مدام به دانش‌آموزان یادآوری می‌کردند والدین خود را به استفاده از کالاهای ایرانی تشویق کنند.

زمان گذشت و واردات بی‌رویه کالاهای خارجی جای تفکر حمایت از تولید ایرانی را گرفت و تا مسئولان و مردم به خود آمدند، دیدند کار از کار گذشته و بسیاری از کارگاه‌ها و شرکت‌های تولید کننده‌کالای داخلی ورشکست شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب بارها و بارها نسبت به این موضوع هشدار دادند اما واقعیت این است که بسیاری از کارگاه‌های تولیدی ورشکست و تعطیل شده‌اند و برای راه‌اندازی آنها زمان و هزینه زیادی نیاز است.

در این شرایط چند جوان دهه شصتی، بدون هیچ‌چشمداشتی کمپین آری به تولید ملی را راه‌اندازی کردند تا به مسئولان و مردم یادآوری کنند که برای داشتن کشوری مستقل راهی بجز حمایت از تولید داخلی نیست.

با مجتبی‌ حسینخانی، رئیس شورای سیاستگذاری این کمپین مردمی و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان هم‌صحبت شدیم تا در آستانه سال نو برایمان از تاثیرات حمایت از تولید داخلی به منظور رونق اقتصادی بگوید.

با نزدیک شدن به عید نوروز و بالارفتن میزان خرید مردم، فعالیت خود را گسترش داده و مردم را به خرید اجناس ایرانی تشویق می‌کنید، ایده حمایت از تولید ملی چگونه شکل گرفت؟

بیش از 4 سال از شروع به فعالیت کمپین «آری به تولید ملی» توسط جمعی از دلسوزان عرصه تولید و اشتغال می‌گذرد.

در این سال‌ها فرهنگسازی برای استفاده از محصولات داخلی در اولویت ما قرار گرفته است. این کمپین به صورت خودجوش و بدون استفاده از منابع مالی دولتی و حتی خصوصی فعالیت می‌کند.

توجه به تولید ملی آنقدر مهم است که رهبر انقلاب در چندین سخنرانی از فروشگاه‌هایی که کالاهای داخلی را با افتخار می‌فروشند، یاد کرده و به مردم توصیه فرموده‌اند که اجناس ایرانی را در سبد خرید خود قرار دهند.

با نزدیک شدن به عید نوروز و در چند روز گذشته آقایان محمد شریعتمداری؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی‌اکبر ولایتی، اکبر ترکان، حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی و جمعی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و فعالان اجتماعی از این حرکت حمایت کرده‌اند که این نشانگر موفقیت کمپین در ایجاد انگیزه حمایت از تولید ملی است.

بهترین راه حمایت از تولید ملی، استفاده مسئولان از کالاهای ایرانی است آیا در این زمینه هم فعالیت دارید و گرایش آنها را رصد می‌کنید؟

دولت یازدهم در بخشنامه‌ای،‌ ادارات دولتی را موظف به خرید کالاهای ساخت ایران کرد، اما متاسفانه گزارش‌های زیادی به کمپین رسید که نشان می‌دهد این بخشنامه در بعضی ادارات نادیده گرفته شده است اما به هر حال این یک اقدام مناسب و رو به جلو از سوی دولت است که اگر با نظارت همراه شود در حمایت از تولید ملی تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین مسئولان عالی رتبه نیز تمایل خود جهت حمایت از کالا‌های ایرانی را بارها اعلام کرده‌اند که امیدواریم این مساله از شعار به عمل و یک اعتقاد قلبی تبدیل شده و مردم آن را به چشم ببینند تا دیگر این سوال برایشان پیش نیاید که آیا مسئولان هم از کالاهای ایرانی استفاده می‌کنند یا خیر؟

از تولیدکننده کالای ایرانی به عنوان قهرمان ملی یاد می‌کنید . به نظرتان چرا تولید کننده داخلی قهرمان است؟

متاسفانه ما سال هاست در تعریف قهرمان واقعی برای کشور دچار خطا شده‌ایم، معمولا هنرمندان و ورزشکاران را به عنوان قهرمانان و الگو‌های جامعه معرفی می‌کنیم. اگرچه یک هنرمند و ورزشکار هم اگر همه اصول حرفه‌ای و اخلاقی را ر رعایت کند، می‌تواند به یک چهره ملی و قهرمان تبدیل شود، اما قهرمانان می‌توانند از طیف‌های مختلف باشند و محدود به قشر خاصی نشوند.

از نظر ما قهرمانان واقعی کسانی هستند که در جهت اعتلای تولید، پیشرفت، اشتغال‌زایی و ارتقای کرامت انسانی فعالیت می‌کنند.

آیا یک تولید کننده و کارآفرین که با ایجاد ده‌ها، صدها یا هزاران فرصت شغلی و به‌کارگیری نیروهای جویای کار باعث می‌شود آدم‌های زیادی به زندگی خود سر و سامان دهند، قهرمان نیست؟ معتقدیم چنین کارآفرینی که برای رشد جامعه و بهبود شرایط زندگی دیگران تلاش می‌کند، قهرمان است و باید از او حمایت شود.

ما در پویش «آری به تولید ملی» سعی می‌کنیم جایگاه و ارزش واقعی تولید کنندگان را به جامعه یادآوری کرده و نگاه مردم را به مساله تولید تغییر دهیم و تولید داخلی را به عنوان گزینه قابل توجه و احترام در اذهان مردم تبیین کنیم.

بسیاری از مردم بر این باورند که کالاهای داخلی کیفیت مناسبی ندارند به همین دلیل آنها ترجیح می‌دهند کالای خارجی خریداری کنند. چه روش‌هایی برای تشویق تولید کننده‌ها به سمت تولید کالای با کیفیت دارید؟

در بعضی موارد گفته شما درست است، اما در بسیاری از تولیدات،کیفیت کالای ایرانی آنقدر خوب است که می‌تواند با تولیدات خارجی رقابت کند فقط باید آنها را به مردم معرفی کرد و به هر شکل ممکن از آنها حمایت کنیم.

مثلا صنعت نساجی، پوشاک و کفش در کشور ما سابقه بسیار طولانی داشته و تولیدات این حوزه‌ها کیفیتی بسیار بهتر از محصولات کشورهای منطقه دارند اما متاسفانه واردات بی‌رویه، بازار پوشاک و کفش ما را قبضه کرده‌اند.

ما باید مردم را به خرید کالای ایرانی تشویق کرده و مزایای پنهان این خرید را که قابل مشاهده نیست مانند اشتغال‌زایی و پیشرفت صنعت داخلی را پررنگ کرده و آنها را به مردم نشان دهیم.

فرهنگسازی برای افزایش کیفیت محصولات داخلی را نیز شروع کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم تولیدکنندگان ایرانی را با خود همراه کنیم.

اخیرا با ساخت نماآهنگ‌هایی تلاش می‌کنیم با اعداد و ارقام به تولیدگران ثابت کنیم با افزایش کیفیت کالاها می‌توانند فروش خود را افزایش داده و به این وسیله کار و درآمد خود را گسترش دهند.

کمپین‌های مردمی چه تاثیری در نگرش مردم دارند و چگونه می‌توانند اثرگذارتر باشند؟

کمپین‌های مردمی که درجهت مفهومی با ارزش فعالیت می‌کنند، قطعا اثرگذار و جریان ساز هستند. در این میان حمایت رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی می‌تواند به این اثرگذاری کمک بیشتری کند.

در همین جا از مدیر رسانه ملی، معاونان و مدیران ایشان می‌خواهم که به پویش «آری به تولید ملی» بپیوندند و به فرهنگسازی در این زمینه به ما و تولیدکنندگان داخلی کمک کنند. برای داشتن کشوری مستقل چاره‌ای جز ایستادن روی پای خود و استفاده از تولیدات داخلی نداریم.

منبع: جام جم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای داشتن کشوری مستقل چاره‌ای جز استفاده از تولیدات داخلی نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..