تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احمدی‌نژاد و دوگانه‌سازی دیو و دلبر!

این روزها فضای سیاست ایران دوباره ملتهب شده است، رییس جمهور سابق بر طبل انتخابات زود هنگام می کوبد و از برکناری مدیران ارشد و حتی فراتر از آن روسای قوا سخن به میان می آورد. در این میان پرسش این است که احمدی نژادی که از سوی فاطمه رجبی همسر غلامحسین الهام یکی از نزدیک ترین افراد به ریس دولت های نهم و دهم مفتخر به لقب معجزه هزاره سوم شد در پی چیست؟

آیا واقعا رخ دادن معجزه را انتظار می کشد؟ معجزه ای که اذهان و افکار عمومی را از عملکرد و کارنامه هشت سال حکمرانی بر دستگاه اجرایی منحرف سازد؟ برای پاسخ به این سوالات باید مقداری به عقب برگردیم. واقعیت این است که علل و دلایل رویکرد فعلی احمدی نژاد را باید در عوامل بر آمدن او جست و جو کرد.

محمود احمدی نژاد محصول انسداد و عدم تفاهم دو جناح عمده اصولگرا و اصلاح طلب بود که اتفاقا اصولگرایان با حمایت های همه جانبه ،یک سویه و با اغماض در برابر قانون گریزی و قانون ستیزی او از قدرت گرفتن او خوشحال بودند و بر این گمان بودند که هر چه او تقویت شود بستر هموارتری برای حذف جناح رقیب فراهم می شود.

اما از همین نقطه خبط آنان اشکار شد و از سوی دیگر هم جناح اصلاح طلب با غفلت از شعار عدالت خواهی و توجه کمتر به طبقات پایین جامعه کمک کرد که خبط اصولگرایان به بحران تبدیل شود.

احمدی نژاد امروز می داند بد نامی بهتر از گمنامی است و حملات او به ارکان نظام و تخریب آن در سناریو پیچیده ای چند هدف را دنبال می کند که عمده ترین این اهداف تلاش برای در صدر اخبار بودن یا به عبارتی دیده شدن و فرافکنی و فرار رو به جلو برای پاسخگو نبودنش در قبال کارنامه هشت ساله اش رده بندی شده است.احمدی نژاد یک بار کوشید با جا زدن خود به عنوان منجی طبقات محروم و پایین جامعه به قدرت برسد که موفق هم بود و اکنون تلاش می کند با شعار های تند و رادیکال که برای جلب نظر طبقه متوسط سر می دهد، دوباره رویای خود را محقق کند اما این بار نه سال ۸۴ است ونه جامعه همان جامعه ۸۴ و نه احمدی نژاد همان محمود!

پدیده احمدی نژاد با گفتگو جناح های عمده کشور بر سر منافع ملی تا حدودی می تواند فروکش کند ،گفتگویی که به تفاهم بر سر منافع کشور تبدیل شود و با در نظر گرفتن اشتباهات هر دو جناح تلاش شود که دوباره از همان سوراخ گزیده نشوند.طرفداران احمدی نژاد در دوگانه سازی حیات خود را تعریف می کنند دو گانه سازی دیو و دلبر و فرشته و شیطان !

اما واقعیت این است این دوگانه سازی ها صرفا کاربرد سیاسی دارد.امروز که احمدی نژاد به شیوه سابق نه اصولگرا و نه اصلاح طلب را از حملات خود مصون می داند حامیان سابق و فعلی اش به خوبی می دانند شیوه های گذشته دیگر در جامعه موج نمی افریند، و از طرفی خود احمدی نژاد می داند وجود دو جناح، سلیقه و تفکر برای اداره کشور نیازی مبرم است اما همچون قبل می کوشد با تحریف و جعل و دادن ادرس غلط ماهی خود را از اب گل الود صید کند. ماهی که منافع گروهی خاص را در قالب منافع ملی جعل کند و خدشه به منافع اطرافیانش را حمله به منافع ملی القا کند.

*عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احمدی‌نژاد و دوگانه‌سازی دیو و دلبر!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..