تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین موزه فوتبالی در ایران کجاست؟

نخستین موزه فوتبال در ایران در شهر تبریز واقع شده است.

به گزارش سینماخبرموزه فوتبال آذربایجان، نخستین موزه تخصصی فوتبال در ایران است. این موزه در تاریخ چهارم دی ماه سال ۱۳۹۳ به همت ایوب نیکنام لاله (نویسنده و پژوهشگر تاریخ آذربایجان) و فرهاد روشنی (شهردار وقت منطقه ۶ تبریز) در پارک رضوان واقع در غرب شهر تبریز تأسیس شد. ایوب نیکنام لاله ۲۰ سال در مورد تاریخ فوتبال تبریز تحقیق کرده است.

نخستین موزه تخصصی فوتبال در ایران کجاست؟

بنابراین گزارش، این موزه تصاویر قدیمی فوتبال تبریز و آذربایجان را در معرض دید عموم قرار داده است. از وسایل دیگری که در موزه فوتبال آذربایجان از آن‌ها نگهداری می‌شود، می‌توان به کاپ‌ها، مدال‌ها، پیراهن و لباس ورزشی قهرمانان آذربایجان در بازه زمانی ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۳ اشاره کرد.

نخستین موزه تخصصی فوتبال در ایران کجاست؟


شایان ذکر است؛ قدیمی‌ترین بلیط کاغذی یک بازی رسمی فوتبال در ایران نیز در موزه فوتبال آذربایجان به نمایش گذاشته شده است. این بلیط کاغذی قدمتی بالغ بر ۸۰ سال دارد.

نخستین موزه تخصصی فوتبال در ایران کجاست؟


گفتنی است؛ فوتبال ورزش دوم ایران است. این ورزش پرطرفدار‌ترین ورزش کشورمان به حساب می‌آید و در زندگی بسیاری از ایرانیان نفوذ کرده‌است. اولین بازی فوتبال در ایران در شهر مسجد سلیمان برگزار شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین موزه فوتبالی در ایران کجاست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..