تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفاضل درآمد داور و بازیکنان فوتبال از زبان علیرضا فغانی

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال، شب گذشته در دورهمی از درآمد چند هزارتومانی و چند میلیاردی بازیکن های فوتبال گفت.

  به گزارش صدخبرشب گذشته مهران مدیری با میزبانی از علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال و مهدی یغمایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان به موضوع شانس پرداخت.

مدیری در ابتدای برنامه دورهمی گفت: بدشانسی هیچ وقت انتها ندارد و انصافا اسم هر اتفاقی را هم بدشانسی نمی شود، گذاشت. یکسری از آدم ها چوب نادانی خودشان را می خوردند. اما در این بین بعضی از افراد هستند که آینده نگرند. زمین دولتی می خرند، بعد به شکل غیر قانونی تغییر کاربری می دهند و بعد از مدتی به جای اینکه با آنها برخورد شود، آن زمین ها سند دار می شود! این آدم ها خوش شانس نیستند، بلکه آینده نگر هستند و یک سبکی را برای خودشان ابداع کرده اند.

مدیری در ادامه از مهدی یغمایی برای حضور روی صحنه دورهمی دعوت کرد، تا قطعات جدید موسیقی خود را به اجرا در آورد.

پس از اجرای اولین آهنگ توسط یغمایی، مدیری در ادامه بیان کرد: الان دیگر دوران خوش شانسی های بادآورده تمام شده، قدیم ها مردم بیشتر امیدوار بودند چیزی را ببرند، ولی الان چیزی به اسم مالیات گذاشتند که اگر اتفاقی هم رخ داد مالیات آن را پرداخت کنیم. این همین قضیه فرزند آوری عصر جدید است که امروز در کلینیک های بارداری هزار نفر نشسته اند.

فغانی داور بین المللی فوتبال در ادامه برنامه به روی صحنه دورهمی حاضر شد و در ابتدا درباره شغل پدری خود گفت: پدرم و پدر همسرم از دوستان قدیمی بودند که هر دو داوری می کردند، به دنبال آنها فرزندان هم راه پدر را ادامه دادند. پدرم همیشه خواندن زبان انگلیسی و داوری را به ما اجبار کرد‌ و باعث شد ما امروز موفق باشیم.

وی افزود: داوری در کشور ما دیده نمی شود. البته فوتبال به خاطر محبوبیتی که در بین مردم دارد، داورش نیز دیده می شود، اما مابقی رشته های دیگر خیر.این را هم باید گفت که تا امروز افتخار آفرینی هایی که صورت گرفته باعث شده مردم داوری ها را هم ببینند.

فغانی درخصوص دوران بازنشستگی در داوری بیان کرد: در واقع داوری تا سن ۴۵ سالگی بود، اما هر روز که پیشرفت می‌کنیم تصمیم بر این گرفته شده است که تا زمانی که یک داور از پس تست ورزشی و بدنی بربیاید، می تواند داور بازی ها باشد.

وی اظهار کرد: من از ۱۶ سالگی به طور رسمی داوری را شروع کردم‌. برای رسیدن به موفقیت مهمترین عامل خانواده خودم، همسرم بود و خیلی دیگر از دوستان بودند که من را تشویق می کردند.

فغانی ادامه داد: داوری راه سختی است، علی رغم مخالفت هایی که با پسرم برای داوری داشتم اما او در کلاس داوری شرکت کرده است. در واقع هیچ وقت داوری را به کسی توصیه نمی کنم‌‌. چراکه راه سختی دارد و با یک اشتباه یک استان و یک مسابقه بهم می ریزد. داوری با فشارها و ناهنجارهای بسیار زیادی در جامعه روبرو می شود .

وی درخصوص هجمه های تماشاگران گفت: یکسری اتفاقات در زندگی من بوده که اثرات مخرب داشته است، اما برای من اثر معکوس گذاشته و به من کمک کرده است. قشری که طرفدار فوتبال کم اعصاب است و وقتی با مشکلات روبرو بازی و فضای استادیوم مواجه می شود، با بیشترین عصبانیت وارد استادیوم می شود و اولین نفرات هم داوران هستند که مورد عنایت قرار می گیرند و بعد تیم حریف است.

فغانی با بیان اینکه اشتباهات داوری شیرینی بازی است، تصریح کرد: در بازی هایی که داوری کردم، اشتباهات تاثیر گذار زیاد داشتم، حتی با یک اشتباه من تیم نوشهر به دست دو رفت. با اینکه با هر خطای ما مربی و بازیکن ها ناراحت می شوند و یا سرنوشت تیمشان تغییر می کند، اما همین اشتباهات داوری شیرینی فوتبال است. البته به خاطر به کاهش رسیدن خطاهای داوری فیفا تکنولوژی را وارد داوری کرده که ۴۰ تا دوربین تمام بازی ها را رصد می کند و اشتباهات را به داور اطلاع داده می دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: بعد از اشتباهات هم من و نیز خانواده ام تهدید به مرگ شدیم و زیاد بوده، ولی من زیاد توجه نمی‌کنم.

فغانی با اشاره به درآمد میلیاردی بازیکن های فوتبال، درخصوص درآمد داوران گفت: در ایران درآمد داور وسط برای هر بازی ۶۵۰ هزار تومان است و برای داورهای گوشه ۴۵۰ هزار تومان، و این در حالی است که در دو طرف زمین بازیکن های میلیاردی بازی می کنند‌‌.

وی به حضور خود در بازی های فوتبال بین المللی در سالهای ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ اشاره کرد و گفت: بازی های بین المللی زیادی را داوری کردم و امسال هم برای جام جهانی ۲۰۱۸ کاندید هستم.

فغانی درباره زندگی مشترک خود، بیان کرد: تقریبا در سال ۷۹ بعد از خدمت سربازی و چند بازی که داوری کردم، با خانواده به خواستگاری رفتیم و سال ۸۰ ازدواج کردیم.

وی با بیان اینکه بازیکن مورد علاقه اش «لیونل مسی» است، گفت: فرهاد مجیدی و یا مرحوم هادی نوروزی از بازیکنان خوب ما بودند و هستند، اما من هم چارچوب کاری خودم را داشتم و در چند تا بازی وقتی معترض شدند آنها را بیرون کردم.

فغانی در پایان برنامه توپ فینال بازی های المپیک را به موزه دورهمی اهدا کرد.

در ادامه برنامه مهدی یغمایی پس از خواندن دومین قطعه، انگشتر فیروزه ای که یادگار مادرش را به موزه دورهمی داد و مدیری از بقیه مهمان هایی که به برنامه آمده بودند، درخواست کرد تا هدایای خود برای برگزاری حراج موزه دورهمی هرچه زودتر تحویل بدهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفاضل درآمد داور و بازیکنان فوتبال از زبان علیرضا فغانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..