تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضع امنيتي در افغانستان وخيم تر شده است

سفير ايران در سارمان ملل در نشست شوراي امنيت:

خوشرو: از جامعه بين الملل انتظار مي رود که دولت وحدت ملي افغانستان را بيش از پيش در مبارزه با تروريسم و رسيدن به صلح و توسعه پايدار در اين کشور حمايت کنند.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از نيويورک؛ سفير و نماينده دائم کشورمان در سازمان ملل در نشست عادي شوراي امنيت با عنوان "وضعيت در افغانستان" با اشاره به افزايش حملات تروريستي در سال 2017 که بر اساس گزارش دبيرکل به بيشترين ميزان رسيده است، گفت: موضوع امنيت در افغانستان وخيم تر شده است و از جامعه بين الملل انتظار مي رود که دولت وحدت ملي افغانستان را بيش از پيش در مبارزه با تروريسم و رسيدن به صلح و توسعه پايدار در اين کشور حمايت کنند.

غلامعلي خوشرو اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران بر اين باور است که افزايش همکاري هاي منطقه اي با افغانستان يکي از راههاي اصلي رسيدن به صلح و ثبات در اين کشور و منطقه است. وي افزود: ايران افزون بر ميزباني ميلون ها پناهجوي افغان که همچنان روند ورود آنها به کشور ما ادامه دارد، دهه گذشته بيش از 300 طرح مهم توسعه اي و عمراني به ويژه درحوزه تقويت زيرساخت هاي حمل و نقل، ترانزيت و تجارت با اعتباري بيش از 500 ميليون دلار در افغانستان اجرا و چشم اندازهاي اقتصادي اين کشور را دگرگون و به تقويت صلح و ثبات در آن کمک کرده است.

خوشرو، نمونه بارز اين همکاري را راه اندازي تسهيلات بندر چابهار و تسهيلات ترانزيت کالاهاي تجار و بازرگانان افغان از طريق بندرعباس برشمرد. وي، بار ديگر بر حمايت جمهوري اسلامي ايران براي برقراري صلح و ثبات در افغانستان و هرگونه فرايندي که منجر به مصالحه و ارتقاي امنيت در اين کشور شود تاکيد کرد.

سفير و نماينده دائم کشورمان در سازمان ملل در ادامه، گفت: ايران در اين چارچوب با استقبال از برگزاري دومين نشست پروسه کابل در آن شرکت و از بيانيه نهايي آن حمايت کرد، و هر فرايند قانوني ديگري که صلح و امنيت را در افغانستان تقويت کند از حمايت ايران برخوردار خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضع امنيتي در افغانستان وخيم تر شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..