تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش دیجیاتو از ژنو؛ معرفی فراری 458 پیستا [تماشا کنید]

فراری به رسم هر ساله خود یک محصول جدید در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی می کند و باقی محصولات این شرکت نیز در غرفه ای خصوصی خود به نمایش گذاشته می شوند. همچنین این شرکت یک خودروی فرمول یک نیز به نمایش می گذارد و قوای محرکه جدیدترین محصول خود را بر روی استندی قرار می دهد تا جدیدترین دستاورد خود در این بخش را نیز به نمایش بگذارد.

امسال فراری برای مخفی نگه داشتن عکس و اطلاعات جدیدترین محصولش دچار مشکل شد و به همین دلیل پیش از آغاز نمایشگاه ژنو عکس ها و اطلاعات رسمی جدیدترین سوپرخودروی خود را منتشر کرد. اندکی بعد 488 pista به عنوان قوی ترین سوپرخودرو V-8 فراری رسما در روز اول نمایشگاه پرده برداری شد.

Ferrari 488 Pista (2019)

فراری روز به روز در حال گسترش موتورهای توربوشارژ شده خود است و حال پس از فراری 488 GTB این دومین محصول موتور وسط فراری است که در محصولات امروزی فراری به موتور توربوشارژ مجهز شده است.

در هر صورت pista نسخه قوی تر، سبک تر با قابلیت های بیشتر در پیست های اتومبیل رانی به شمار می رود و از این رو به دلیل قیمت بسیار بالاتری که نسبت به مدل معمولی یعنی GTB دارد، تیراژ تولید کمتری را تجربه خواهد کرد. به همین دلیل این خودرو مناسب افرادی است که در کلکسیون خود فراری های خاص و متعددی دارند و عموما تمامی pista ها به این دست از افراد فروخته خواهد شد.

طراحی بسیار خشن و تهاجمی pista توجه های بسیاری از رسانه ها و افراد را به سمت این خودرو کشانده است و می توان این خودرو را جز 5 ستاره اصلی نمایشگاه ژنو امسال قلمداد کرد.

در بخش قوای محرکه شاهد استفاده از موتور 3.9 لیتری V-8 دو توربو هستیم که توانایی تولید 711 اسب بخار قدرت را دارد. این قدرت توسط جعبه دنده دوال کلاچ 7 سرعته به محور عقب ارسال می شود. وزن خودرو در حدود 136 کیلوگرم به نسبت مدل GTB کاهش پیدا کرده است.

فراری ورودی هوای موتور را به بخش انتهایی خودرو منتقل کرده است، تقریبا مشابه با مک لارن 720S این مسئله باعث می شود تا از نظر ترمودینامیکی موتور در شرایط بهینه تری کار کند. دیفیوزر بسیار بزرگ در بخش عقبی خودرو و همچنین فلپ های دیفیوزر با قابلیت باز و بسته شدن در سرعت های بالا نیروی درگ را کاهش می دهند.

فراری بر خلاف مک لارن اعتقادی به اسپویلر های عظیم الجثه و متحرک ندارد و تنها یک اسپویلر ثابت را در بخش انتهایی بدنه شاهد هستیم. این اسپویلر توانایی ایجاد نیروی رو به پایین برای محور عقب را فراهم می کند.

موتور فراری قابلیت دور خوردن تا 8000 rpm را دارا است که برای یک موتور توربوشارژ شده امروزی رقم بسیار بالایی به حساب می آید. در این موتور از شاتون های تیتانیومی استفاده شده است و توربوشارژرها بالاتر از سر سیلندر قرار گرفته اند که طبق صحبت های فراری صدای موتور را بهبود می بخشند. هچنین فراری یک لوله کشی مخصوص را به داخل اتاق انجام داده تا صدای موتور در اتاق منتشر شود.

فراری برای کاهش وزن هر چه بیشتر رینگ های فیبرکربنی را به صورت یک آپشن مجزا به خریداران ارائه می کند. این قضیه به همین جا ختم نمی شود زیرا وزن قطعات در حال چرخش همچون چرخ خودروها بسیار مهم تر از قطعات ثابت است.

Ferrari 488 Pista (2019)

فراری طبق معمول اعلام کرده که حس و حال مهم ترین مسئله در تولید محصول جدیدشان بوده است و اعداد و ارقام و رقابت هایی که امروزه مد شده جایی در محصولات جاده ای ما ندارد. ما همچنان به دنبال رسیدن به درجه های بالاتری از حس و حال رانندگی go-kart(شبیه به ماشین های کارتینگ و در درجات بالاتر همچون فرمول یک) هستیم. این خودرو برای رساندن حس و حال رانندگی به بالاترین درجات خود ساخته شده است.

Ferrari 488 Pista (2019)

اما طبق اعلام رسمی فراری این سوپرخودرو از صفر به 100 را در عرض 2.85 ثانیه پر می کند و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به 7.6 ثانیه زمان نیاز دارد. وزن خودرو نیز معادل 1280 kg است.

Ferrari 488 Pista (2019)

از دیگر خودروهایی که امسال در غرفه فراری حضور دارند می توان به 812 superfast، 488 spider و GTC4 Lusso به عنوان یک مدل 4 نفره اشاره کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش دیجیاتو از ژنو؛ معرفی فراری 458 پیستا [تماشا کنید]»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..