تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارمغان‌های جدید محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی/ گوگل به سلطه خود ادامه می‌دهد؟

چند ساعت پیش گوگل از نسخه پیش نمایش اندروید جدید پرده برداشت و آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد تا اپلیکیشن‌های خود را بر پایه آن طراحی کنند و خبر باگ‌های احتمالی آن را به گوش گوگل برسانند.

اقتصاد آنلاین - محمد ممتازپور؛ این نسخه فعلا اندروید P نام دارد و هنوز اسم اصلی آن توسط گوگل فاش نشده است؛ اما از آنجایی که اندرویدهای پیشین نام یک خوراکی را به یدک می‌کشیدند، احتمال بسیار زیاد نسخه جدید نیز با نام یک خوراکی خوشمزه که حرف آغازین آن P است، منتشر خواهد شد.

بنابر اعلام مسئولان گوگل، نسخه نهایی اندروید P در سه ماهه سوم سال جاری میلادی (اواخر شهریورماه) به طور رسمی عرضه خواهد شد و به مرور زمان در اختیار دستگاه‌های اندرویدی که چندان قدیمی نباشند قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه بیش از 80 درصد تلفن‌های هوشمند در سراسر دنیا از اندروید بهره می‌برند، بسیاری از کاربران بی‌صبرانه مشتاق ورود رسمی این سیستم عامل هستند. اما اندروید P چه ارمغان‌هایی به همراه خواهد داشت؟

چهره ای متفاوت

برخلاف نسخه‌های اخیر اندروید که از نظر ظاهر تفاوت چندانی با هم نداشتند، در نسخه جدید شاهد استفاده از رنگ‌های بیشتر و غالب بندی متفاوت خواهیم بود.

در بخش نوتیفیکیشن یا همان منوی اعلان‌ها علاوه بر تغییرات ظاهری، تنظیمات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. یکی از تحولات این بخش امکان پاسخ و ارسال تصاویر و استیکرهای مختلف به پیام‌های دریافتی، بدون نیاز به باز کردن برنامه‌ها است که به نظر می‌رسد مورد توجه کاربران قرار گیرد.

قابلیت «پاسخگویی هوشمند» یا همان Smart Replies نیز از انحصار برنامه‌های گوگل خارج شده و حالا همه اپلیکیشن‌ها این به این قابلیت دسترسی دارند تا بدین ترتیب ارسال پیام با اندروید جدید بسیار ساده و لذت بخش‌تر از گذشته شود.

گوگل سعی کرده تا از قابلیت جستجو در بخش‌های بیشتری از اندروید استفاده کند و در بیشتر صفحه‌های باز شده، شاهد دکمه جستجو خواهیم بود.

قابلیت notch نیز به نسخه جدید اضافه شده است که این امکان را به کاربران و تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی می‌دهد که تصویر را بیشتر با غالب بندی دستگاه خود سازگار کنند.

امنیت، امنیت و باز هم امنیت

شاید برقراری امنیت بیشتر را بتوان بارزترین نقطه قوت اندروید P نامید. در این نسخه فقط به اپلیکیشن‌هایی که در صفحه فعال هستند اجازه دسترسی به میکروفون، دوربین‌ها و سایر سنسورها داده خواهد شد و برنامه‌هایی که باز بوده اما در صفحه نشان داده نمی‌شوند، نخواهند توانست به این بخش‌های سخت افزاری دسترسی پیدا کنند تا بدین ترتیب کار برای جاسوسی بدافزارها سخت و سخت‌تر شود.

گوگل سعی کرده تا در سیستم عامل جدیدش بیش از گذشته از سنسورهای اثر انگشت استفاده کند و این موضوع باعث خواهد شد تا امنیت بیشتری برای اطلاعات محرمانه کاربران به وجود آید.

این همه ماجرا نیست و گوگل با اضافه کردن کدهای برنامه نویسی جدید در تلاش است تا محیطی امن‌تر را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

ثبت حرفه‌ای‌تر تصاویر

به لطف امکانات جدیدی که اندروید P در اختیار کاربران خواهد گذاشت، دستگاه‌های مجهز به دوربین دوگانه می‌توانند تصویر با کیفیت تری را ثبت کنند. کاربران در اندروید جدید می‌توانند بیش از گذشته به قابلیت زوم دسترسی داشته باشند و یا در عکس‌ها و فیلم‌ها از حالت «بوکه» یا «استریو ویژن» استفاده کنند.

در اندروید P، اپلیکیشن‌های عکاسی و فیلم برداری نیز می‌توانند به بخش‌هایی مانند لرزشگیر و زوم اپتیکال دسترسی داشته باشند تا شاهد ظهور اپلیکیشن‌های حرفه ای تر عکاسی به بازار باشیم.

گوگل در اندروید جدید تلاش کرده تا زمان بارگذاری نرم افزار دوربین را به حداقل برساند و بنابراین به محض اشاره روی آیکون دوربین، دستگاه شما در کسری از ثانیه به یک دوربین عکاسی تبدیل می‌شود.

نسخه جدید اندروید به ‌طور پیش‌فرض، پشتیبانی از HDR VP9 Profile 2 را به همراه دارد تا بتوانید محتویات ویدئویی سازگار با استاندارد HDR را از طریق یوتیوب، Play Movies و دیگر منابع سازگار با این محتویات، در اختیار کاربران دیگر قرار دهید.

پشتیبانی از فرمت‌های تصویری بیشتر از جمله HDR VP9 Profile 2 و HEIC؛ از دیگر امکانات اضافه شده به اندروید است.

کم مصرف تر از همیشه

در اندروید جدید شاهد بهره‌وری بهتر در مصرف انرژی خواهیم بود و با تغییرات جدید از جمله قابلیت‌‌های Doze، آماده‌ به ‌کار (Standby)، محدود نگه ‌داشتن برنامه‌ها در پس‌ زمینه و مدیریت بهتر در استفاده از شبکه اینترنت، شاهد کاهش مصرف انرژی خواهیم بود.

تحول در موقعیت یابی

با پیشتیبانی از استاندارد Wi-Fi RTT کاربر می‌تواند از فاصله دستگاه خود تا مودم حتی پیش از اتصال به شبکه مطلع شود و براساس گفته‌های گوگل این کاربا کمترین خطا (حدود 1 تا 2 متر) انجام خواهد شد. این قابلیت می‌تواند مورد توجه سازندگان اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز قرار گیرد و کاربران می‌توانند با استفاده از آن و روشن کردن GPS دستگاه ،در محیط‌های سرپوشیده نیز به سرعت از موقعیت مکانی خود با خبر شوند.

این قابلیت می‌تواند مورد توجه دستگاه‌های هوشمند و یا تجهیزات پشتیبانی کننده از اینترنت اشیا (IOT) نیز قرار گیرد و بدین ترتیب دستگاه‌های هوشمند از موقعیت مکانی کاربران راحت تر از گذشته مطلع شوند.

این قابلیت‌ها، مهم ترین و جالب ترین تغییرات اندروید P است که البته احتمال حذف و یا تحول در آن‌‌ها تا ارایه نسخه نهایی وجود دارد و باید منتظر ماند و دید با این تحولات اساسی، نسخه جدید می‌تواند بیش از گذشته مورد توجه کاربران قرار گیرد و قدرت خود را به رخ سیستم عامل اپل (ios) بکشد یا خیر؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارمغان‌های جدید محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی/ گوگل به سلطه خود ادامه می‌دهد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..