تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهارشنبه سوری در فرهنگ ایرانیان به عنوان جشن ملی ثبت شده است

روزنامه نگار و فعال رسانه ای، با بیان اینکه چهارشنبه سوری در فرهنگ ایرانیان به عنوان جشن ملی ثبت شده، گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن دیرینه ایرانیان، باید ساز و کارها و ابزارهای مناسب آن برای خانواده ها بویژه جوانان مهیا شود.

منصور مظفری به اشاره به تاریخچه چهارشنبه سوری افزود: چهارشنبه سوری در واقع درآمدی برای جشن های نوروزی است که مردم با شرکت در آن، به استقبال بهار و نوروز باستان می روند.

آیین باستانی و ملی چهارشنبه سوری، از دیرباز در فرهنگ سنتی مردمان ایران زنده نگهداشته شده و نسل به نسل به شیوه های مختلف این جشن برگزار شده است.

مدیر مسوول روزنامه آفتاب یزد ادامه داد: طی سال های اخیر برگزاری چهارشنبه سوری با حرکت به سمت اعمال خطرناک، از اصالت خود فاصله گرفته و امروزه استفاده از مواد محترقه و آتش زای دست ساز و خطرناک، جایگزین آیین های کهن گذشتگان ایرانیان شده است.

در انتهای سال انرژی نهفته در جوانان به نوعی در مراسم چهارشنبه سوری تخلیه می شود، از این رو بجای محدودیت و مقابله، سازمانها و نهادهای ذیربط ضمن پرهیز از محدودیت، زمینه، ساز وکار و مقدمات لازم را برای هرچه باشکوهتر برگزاری این رویداد کهن و سنتی ایرانیان مهیا کنند.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد گفت: تجربه نشان داده جلوگیری و محدودیت در جامعه نتیجه معکوس دارد، از این رو بهتر است نهادهای مربوطه با فراهم کردن مکان و فضاهای مشخص از عموم مردم برای حضور در آیین سنتی چهارشنبه سوری دعوت کنند.

مظفری تاکید کرد: چنانچه نهادهای ذیربط بخصوص شهرداری، آتش نشانی و نهادهای نظامی و انتظامی بتوانند ابزار و امکانات بی خطر را برای جوانان و نوجوانان مهیا کنند بطور یقین ضمن پیشگیری از بروز خطرات احتمالی، جلوی بسیاری از سودجویان و سوداگران فروش مواد محترقه و منفجره نیز گرفته خواهد شد.

هیچ نوجوان و جوانی درصدد مزاحمت و انجام حرکات و اعمال خطرناک در شب چهارشنبه سوری نیست ولی وقتی شرایط و فضایی را برای تخلیه انرژی خود در این جشن کهن نمی بیند مجبور است دست به اعمالی دیگری بزند.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد به به جوانان و نوجوانان توصیه کرد: ضمن احترام به این آیین کهن، خانواده ها و اقشار مختلف مردم، با حضور در فضاهایی که احتمالا تعبیه خواهد شد، شبی با شکوه را با همدلی و همکاری سپری کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهارشنبه سوری در فرهنگ ایرانیان به عنوان جشن ملی ثبت شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..