تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هر آنچه که درباره لیزر موهای زائد و عوارض آن باید بدانید

loading...

لیزر موهای زائد

در این مقاله همه آنچه که باید درباره لیزر موهای زائد صورت و بدن باید بدانید را به شما میگوییم ،اصلاح کردن بسیار کار وقت گیریست و به ویژه این روزها که همه افراد مشغله زیادی دارند، می تواند کاری بس دشوار و طاقت فرسا باشد. ممکن است یک حمام بسیار طولانی مدت را بطلبد و یا عدم اصلاح موهای زائد، ظاهری شلخته به شما بدهد.

یکی از بهترین راه های مبارزه با این مشکل، لیزر موهای زائد است زیرا حذف موهای زائد با اپیلاسیون در آرایشگاه کمی سخت است و راه های خانگی هم دردسرهای خودش را دارد. مشکل اصلی این است که غیر از لیزر موهای زائد تمامی راه ها به سرعت بازگشت پذیر هستند. کرم ها و موم های فوری تاثیری کم و بیش بیهوده دارند و هر روز تراشیدن موهای بدن نیز می تواند باعث ضخیم و پر مو شدن شما شود. بنابراین راز داشتن پوستی ابریشمی، نرم و بدون مو لیزر موهای زائد است اما پیش از آنکه به دنبال آن بروید بهتر است هر آنچه لازم است را درباره لیزر کردن بدانید.

لیزر مو های زائد چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای زائد

لیزر یک روش پزشکی است که از پرتوهای نور برای حذف موهای زائد استفاده می کند. لیزر از طریق پوست به فولیکول مو دسترسی پیدا کرده و رشد مجدد آنها را در آینده تحریک می کند. لیزر مو با هدف قرار دادن ملانین در فولیکول مو که مربوط به رنگدانه موست عمل می کند.

اهمیت زمانبندی

لیزر موهای زائد صورت

مو چند مرحله مختلف برای رشد دارد. این مراحل به سه دوره آناژن (رشد)، تلوژن (خاموش) و کاتاژن (مرگ) تقسیم می شوند. هنگامی که مو در مرحله تلوژن قرار دارد، لیزر قادر به شناسایی آن نیست پس بهترین زمان موثر لیزر موهای زائد مرحله آناژن است. برای هر فرد به طور میانگین ۴ تا ۶ جلسه لیزر توصیه می شود و بهتر است بین ۴ تا ۶ هفته بین هر دوره لیزر فاصله بیفتد. نه بیشتر و نه کمتر.

تأثیر رنگ پوست بر درمان

لیزر موهای زائد

از آنجا که ملانین در این راه درگیر می شود نباید این قضیه چندان عجیب به نظر برسد. زنانی که رنگ پوست تیره ای دارند باید آگاه باشند که رنگ پوست شان ممکن است در حذف موهای زائد تاثیر بگذارد. دلیلش این است که لیزر ممکن است نتواند بین رنگدانه پوست و رنگدانه فولیکول مو تفاوتی قائل شود. در این مورد حتی لیزر می تواند عوارض جانبی داشته باشد. با این حال فناوری های جدید لیزر می تواند تنها رنگدانه های فولیکول مو را هدف قرار دهد و هدف قرار دادن رنگدانه های پوست در نوع تیره را به حداقل برساند. عوارض جانبی می تواند شامل ضایعات، زخم، تورم، لک و تیرگی پوست باشد. همچنین سولاریوم هم می تواند بر روند حذف موهای زائد تاثیر بگذارد. توصیه می شود در صورت انجام سولاریوم از لیزر کردن خودداری کنید تا رنگ پوست تان به حالت طبیعی بازگردد.

تاثیر رنگ مو در لیزر

لیزر موهای زائد

از آنجا که لیزر موهای زائد رنگدانه فولیکول مو را هدف قرار می دهد پس رنگ مو بسیار در این راه تاثیر گذار است. هر لیزری ممکن است برای انواع مو تاثیر یکسانی نداشته باشد. در واقع انتخاب انواع لیزر به رنگ و ضخامت مو بستگی دارد. لیزر برای کسانی که موهای بور دارند بهتر جواب می دهد. کسانی که موهای سفید، خاکستری و یا رنگی دارند معمولا لیزر کردن برایشان پول هدر دادن است. همچنین لیزر برای افرادی که موهای تیره تر مثل قهوه ای تیره و یا مشکی دارند هم ایده آل خواهد بود.

لیزر موهای زائد راه حلی دائمی نیست.

عوارض لیزر موهای زائد

بسیار مهم است که بدانید لیزر موهای زائد برای حذف مو روشی دائمی نیست. بسیاری از افرادی که لیزر می کنند با رشد مجدد موهایشان حسابی شگفت زده می شوند. روش الکترولیز برای حذف موهای زائد، یک روش دائمی محسوب می شود زیرا فولیکول های مو را به طور یکنواخت تخریب کرده و از بین می برد اما این روش به خاطر دردناک بودن بیش از حد و دردسرهایش چندان روش محبوبی به شمار نمی رود بنابراین اغلب افراد به همان لیزر موهای زائد روی می آورند. اگرچه لیزر کردن روشی دائمی نیست اما در کم کردن موهای زائد بسیار موثر است. لیزر می تواند تا ۹۰% رشد موها را کاهش دهد.

اهمیت نوع لیزر

لیزر موهای زائد

انواع مختلف لیزر برای رنگ های متنوع پوست و مو وجود دارد. چهار نوع لیزر رایج وجود دارد و متخصص باید تصمیم بگیرد که کدامیک برای شما مناسب است. برای پوست های تیره تر ND:YAG به کار می رود زیرا دارای جذب ملانین ضعیف تری است. این روش طول موج های طولانی تری را به موها می فرستد و از آنجا که ملانین کمتری را جذب می کند نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارد. این روش برای موهای زنان موثرتر است. کسانی که تون پوست زیتونی دارند لیزر الکساندرایت برایشان مناسب تر است.

همانند مورد ND:YAG، الکسانداریت هم طول موج طولانی را انتقال می دهد. این روش برای زنان با هر نوع پوستی مناسب نیست و ممکن است باعث ایجاد زخم شود. لیزر دایود روشی است که در چین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برای زنانی که پوست روشن دارند مناسب تر است. این روش از طول موج کوتاه تری برای حمله به فولیکول های مو استفاده می کند و از آنجا که بسیار جدید است ممکن است عوارض ناشناخته ای داشته باشد. افرادی که پوست بسیار روشن دارند هم می توانند از لیزر روبی استفاده کنند که یکی از قدیمی ترین سیستم هاست. میزان جذب ملانین بالاتری نسبت به سایر گزینه ها دارد و با این حال افرادی که از آن استفاده کرده اند به ایجاد تفاوت پس از درمان معترف شده اند.

نزد حرفه ای ها بروید.

لیزر موهای زائد

نیازی به گفتن ندارد اما هر چیزی که به پوست مربوط می شود باید نزد حرفه ای ها انجام گیرد. متخصصین پوست، دوره های آموزش عالی را در این زمینه گذرانده اند و نسبت به دیگر افراد بسیار حرفه ای تر عمل می کنند. هرچند در این زمینه باید به یاد داشته باشید که لیزر موهای زائد با اینکه یک روش پزشکی است، حتی اگر نزد پزشک متخصص صورت پذیرد هم تحت پوشش بیمه های درمانی قرار نمی گیرد. بنابراین شما باید این هزینه را که چندان هم کم نیست از جیب خود بپردازید. قیمت آن هم بسته به انواع آن و ارائه دهنده خدمات آن می تواند متفاوت باشد.

این روزها غیر از متخصصین پوست، بسیاری از کلینیک های زیبایی هم این خدمات را انجام می دهند و البته در برخی از کلینیک های معتبر، پزشک ها مشغول به کار هستند. به هر حال این یک روش فنی است و نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد. باید از تجهیزات مناسب و توسط یک متخصص انجام پذیرد. اینطور نیست که دستگاه را روشن کرده و بخواهیم آن را روی هر کسی امتحان کنیم. بنابراین اگر عارضه قابل پیشبینی وجود داشته باشد یک متخصص می تواند به کمک آموزش هایی که دیده به راحتی از آنها پیشگیری کند. به تازگی دستگاه هایی خانگی برای حذف موهای زائد به بازار آمده اند. این دستگاه ها از لحاظ هزینه بسیار قیمت پایین تری دارند اما در وسایل پزشکی دارای سطح بالایی نیستند.

پیش از انجام لیزر موهای زائد حتما این موارد را بدانید.

لیزر موهای زائد

مانند سایر روش های پزشکی، لیزر موهای زائد هم ممکن است عوارض جانبی مثل قرمزی، سوزش پوست، تیره یا روشن شدن پوست، تاول، سوختگی و غیره داشته باشد. در موارد بسیار نادر هم ممکن است فرد پس از درمان با رشد بیشتر مو مواجه شود که البته امکان آن خیلی کم است. کسانی که می خواهند لیزر کنند نباید سه هفته پیش از درمان، موهای زائدشان را وکس کنند، موم بزنند و یا بند بیندازند به این دلیل که این روش ها مو را از ریشه می کنند و به طور سطحی مو را اصلاح نمی کنند. بدین منظور، باید شب قبل یا صبح همان روز، حتما موهای زائد به وسیله تیغ تراشیده شوند. برای کاهش درد هم می توان از بی حس کننده ها، یخ و دستگاه های خنک کننده استفاده کرد.

منبع : ۷گنج – لیزر موهای زائد

loading... کانال تلگرام هفت گنج



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هر آنچه که درباره لیزر موهای زائد و عوارض آن باید بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..