تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگهداری از تار موی حضرت محمد (ص) در مسجد طرابلس لبنان

نگهداری از تار موی حضرت محمد (ص) در مسجد طرابلس لبنان نگهداری از تار موی حضرت محمد «ص» در مسجد طرابلس لبنان

تار مویی از محاسن حضرت محمد «ص» به گفته مردم شهری در لبنان در مسجد نگه داری می‌شود. ماجرای این تار مو در مسجد چیست و آیا واقعیت دارد؟

نگهداری از تار موی حضرت محمد (ص) در مسجد طرابلس لبنان

نگه داری از تار موی حضرت محمد «ص» در مسجد طرابلس لبنان

وجود تار مویی از حضرت محمد «ص» در عصر حاضر :

طبق خبر منتشر شده توسط روزنامه ي معتبر القدس العربیه ، هرساله در آخرین جمعه ي ماه مبارک رمضان در مسجد المنصوری از یک تار موی ریش حضرت محمد «ص» رونمایی میشود ودر دسترس دید و نمایش مردم قرار میگیرد .

نگهداری از تار موی حضرت محمد (ص) در مسجد طرابلس لبنان

نگه‌داری از تار موی حضرت محمد «ص» در مسجد طرابلس لبنان

حقیقت این است که چیزی حدود 126 سال قبل ، پادشاه عثمانی ، پادشاه عبدالحمید دوم ، یک تار مو از ریش و محاسن پیامبر اکرم «ص» را بعنوان هدیه به مردم شهر طرابلس لبنان می‌دهد و این مردم تا سال ها از این هدیه ي با ارزش نگه‌داری میکردند تا این که اکنون برای دیدن آن باید هر سال تا آخرین جمعه ي ماه مبارک رمضان صبر کرد .

به گزارش تالاب این تار موی ارزشمند و تاریخی قبلا در کاخ توپ کاپی در استامبول ودر بخش امانت هاي مقدس نگه‌داری می شد که همان طور که بیان شد ، پادشاه عثمانی برای تشکر از مردم وفادار طرابلس لبنان بخاطر وفاداری یشان نسبت به حکومت عثمانی هدیه داده شد .

درواقع این هدیه ي با ارزش را درون یک جعبه ي طلایی قرار داده اند ودر آن زمان به وسیله ي کشتی از ترکیه به لبنان فرستاده شده .

همان طور که در عکسهای مشاهده می‌کنید ، مردم برای دیدن و بوسیدن جایگاه این شیء با ارزش از قبل نوبت گرفته و برای ورود و دیدن تلاش می‌کنند .

حتما بخوانید:

از نگاه پیامبر اسلام (ص) دو نعمت در زندگی خیلی مهم است

پیامبر اسلام (ص) از دیدگاه امام صادق (ع)

تصویر شمشیر پیامبر اسلام (ص)




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگهداری از تار موی حضرت محمد (ص) در مسجد طرابلس لبنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..