تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی اگر قصد سفر به دبی را دارید بخوانید

مکان های دیدنی شهر دبی و نکات مهم سفر به شهر دبی به همراه معرفی برج های مشهور شهر دبی و تمامی مکان های تفریحی جدید شهر دبی را در سایت تالاب دنبال نمایید.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز

شهر دبی شهر عجایب :

تور شهر دبی چند؟

قرارداد ارزان و محكم بنويسيد
در قرار داد تور، تعداد روزهاي سفر همراه با مسئوليت‌هايي كه تور تقبل مي‌كند شامل بازديدهايي كه خواهيد داشت، تعداد وعده‌های غذايي كه تور بايد به مسافرين بدهد، نوع هواپيما يا اتوبوسي كه با آن سفر مي‌كنيد و… را ذكر مي‌كنند. دقت داشته باشيد برخي از تورها از ناآگاهي مسافرين استفاده «سوءاستفاده» مي‌كنند و حفره‌های قانوني را در قرارداد باز مي‌گذارند كه اگر مشكلي پيش آمد بتوانند از زير بار تعهداتشان در بروند.

مثلاً در تورهاي زميني، ممكن است اتوبوسي كه قرارتان بوده عوض شده و اتوبوسي با كيفيت و مدل پايين‌تر برايتان بياورند يا اگر تورتان تركيبي است به دلايل واهي از بردنتان به محل يا شهر ديگري كه در تعهد آژانس بوده سرپيچي كنند. اين موارد بيشتر زماني اتفاق مي‌افتد كه تور به‌نظرش مي‌رسد چندان هم برگزاري سفر برايش به صرفه نبوده است!

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

رصد تورهاي لحظه آخري
شركت‌هايي هستند كه فقط يك تا 2 روز به زمان حركت و اجراي تورشان مانده اما هنوز گنجايش‌شان تكميل نشده است. در واقع آژانس‌ها پرواز را چارتر و هتل را كرايه مي‌كنند و اگر نتوانند گنجايش لازم براي پر كردن هواپيما يا هتل را پيدا كنند متحمل ضرر زيادي خواهند شد، در نتيجه براي تكميل گنجايش و ضرر كمتر، اقدام به فروش ارزان‌تر و گاهي بسيار ارزان‌تر تورهاي خود مي‌كنند. مثلاً گاهي آژانس باقيمانده گنجايش تور رابا قيمت بين 10 تا 50درصد و حتي بيشتر، پايين‌تر از قيمت واقعي تور مي‌فروشد؛ موضوعي كه لابد شما هم به‌طور اتفاقي گاهي از طريق پيامك‌هايي كه برايتان آمده شاهد بوده‌ايد. تورهاي اينچنيني در فصل‌هايي كه مسافر زياد است فراوان‌ترند چرا كه به‌دليل بالا بودن ميزان مسافرت، آژانس‌ها بيشتر از هميشه پرواز‌ها را چارتر مي‌كنند و بساط تور راه مي‌اندازند.

سایت تالاب : اما اگر خودتان پايه باشيد و كوله‌بار سفرتان دم دست و آماده باشد، مي‌توانيد در سايت‌هايي كه با نام تورهاي لحظه‌آخري شناخته مي‌شوند ثبت‌نام كنيد تا شما را در جريان آخرين اخبار اين تورها قرار دهند. به اين ترتيب مي‌توانيد همين كه خبر گزينه مناسب و ارزان را گرفتيد بساط را جمع كرده و گاهي با رقمي نزديك به مفت‌و مجاني! يك مسافرت درست و حسابي برويد.

سفر به دبی

شهر دبی کجاست؟

شهر دبی دقیقا در جنوب ایران قرار گرفته که اگر سوار هواپیما شده و از تهران راهی آن شوید یک ساعت و 45 دقیقه زمان میبرد تا به شهر دبی برسید. شهر دبی بعد از ابوظبی بزرگ ترین شیخ نشین کشور امارات است.

امارات 3885 کیلومتر مربع وسعت دارد و زیبایی ها و جاذبه های دیدنی آن هرگز به پای جزایر کیش و قشم ایران نمی‌رسد اما اماراتی ها به خوبی توانسته اند با جذب سرمایه های خارجی امکانات گردشگری زیادی برای جذب توریست ایجاد کنند.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

با توجه به گرانی ها بهتر است پیش از سفر به هر کشور خارجی نکاتی را بدانید که سفرتان را آسان تر کند. برای سفر به شهر دبی نیز به پیشنهادات ما فکر کنید:

1- اگر میخواهید سوار تاکسی شوید بهتر است از تاکسی های خاکستری رنگ استفاده کنید که ورودی اش پنج درهم است و بقیه مسیر از طریق تاکسی متر ارزیابی می‌شود.

2- موبایل تان خود بخود رومینگ می‌شود ولی پیشنهاد میکنیم یک کارت تلفن 30 درهمی بخرید و تماس بگیرید یا یک سیم کارت 100 درهمی بخرید. به هیچ عنوان از تلفن هتل استفاده نکنید چرا که قیمتش بسیار سرسام آور است.

3- اگر در هتل اقامت میکنید باید بدانید هرروز از ساعت 10 صبح ماشین جلوی هتل می‌ایستد تا شما رابه صورت رایگان به ساحل و مراکز خرید ببرد.

4- از بین پاشاژها و مراکز خریدی که در شهر دبی وجوددارد، «انصار مال» هم قیمت اجناسش پایین تر است هم کیفیت بهتری دارد و هم تنوع اجناسش بیشتر است.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

5- هنگام سفر به شهر دبی مراقب باشید با خود داروی کدئین دار یا داروی آرامبخش همراه نداشته باشید که اگر ماموران فرودگاه شهر دبی متوجه شوند شما را دستگیر یا جریمه سنگین می کنند. فرودگاه شهر دبی به ایرانی ها خیلی سختگیری می کنند و حتی ممکن است وادار شوید کمربند و کفش های تان را درآورید تا شما را نظارت بدنی کنند.

6- چه در ایران و چه در شهر دبی باید به شدت مراقب باشیدکه ماموران فرودگاه مهر ورود و خروجتان را پررنگ روی گذرنامه و ویزایتان بکوبند در غیر این صورت بدجوری گرفتار میشوید و حتی ممکن است ورود و خروجتان را غیرقانونی بدانند.

تورهای شهر دبی گردی

به محض ورود به هتل، تور لیدر برگه های استفاده از تورهای شهر و تفریحی رابه شما می دهد که می‌توانید با پرداخت مبلغ موردنظر از انها استفاده کنید. مانند این تورها:

تور گشت شهر دبی: هشت ساعت ساحل جمیرا، مرکز خرید ابن بطوطه با معماری شش کشور جهان و امارات مال «سرزمین اسکی و برف» با صرف شام از ساعت 3 تا 11 شب. قیمت: هر نفر 150 درهم

تور سافاری: پنج ساعت گشت در صحرا، شن پیمایی با لندکروز، اسکی روی ماسه، نقش بندی دستها و پاها با حنا به همراه قلیان و صرف شام. قیمت: هر نفر 160 درهم

تور والیدوادی: گردش در یکی از مهیج ترین و بزرگ ترین پارک های آبی جهان. قیمت: هر نفر 220 درهم

تور جت اسکی: هر ساعت 300 درهم

تور کروز: صرف شام در کشتی های سنتی همراه با اجرای موسیقی به همراه تماشای مناطق زیبای شهر دبی در شب. قیمت: هر نفر 400 درهم

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

برج خلیفه یا برج شهر دبی

این برج با 163 طبقه قابل استفاده و 828 متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمانخراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویه 2004 آغاز شد و در روز چهارم ژانویه 2010 گشایش یافت. نمای برج خلیفه از 24348 شیشه تشکیل شده است. در بیرون برج فواره اي با هزینه 217 میلیون دلار ساخته شده که 275 متر طول دارد و قادر به پرتاب آب به ارتفاع 150 متری است.

سیتی سنتر

این مرکز با زیربنایی حدود 370 هزار متر مربع و با بیش از 300 فروشگاه و 13 رستوران و کافی شاپ از بزرگ ترین و اصلی ترین مرکز خرید در شهر دبی و خاورمیانه است. شعبه بسیار وسیع هایپرمارکت کارفور و فروشگاه بزرگ ایکیا «اسباب و اثاثیه منزل» و 11 سالن سینمای ساین استار از جمله شاخص ترین و بزرگ ترین بخش های این مرکز هستند.

پیست اسکی شهر دبی

امارات یک کشور گرمسیر است اما اماراتی ها با خرج هایي که کرده اند توانسته اند دراین کشور یک پیست اسکی در امارات مال در جاده شیخ زائد بسازند که در هر چهار فصل سال پذیرای حداکثر 1500 میهمان است. دارای پنج دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی ترین دور آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر است. این پیست با دمای بین منهای یک تا منهای دو درجه سانتیگراد، 22 هزار و 500 متر مربع فضای پوشیده از برف دارد و معادل سه زمین فوتبال است.

مسجد جمیرا

این مسجد از زیباترین و مشهور ترین مسجدهای شهر شهر دبی است که یک گنبد زیبا به ارتفاع 16 متر و دو مناره به طول تقریبی 40 متر و یک منبر بسیار زیبا و مجلل که نمونه اي از معماری نوین است، دارد. تصویر این مسجد بعنوان نمادی از این کشور روی اسکناس های 500 درهمی چاپ شده است.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

جزایر پالم «نخل»

جزایر نخل، جزایر مصنوعی در شهر دبی در کشور امارات هستند. این جزایر توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به منظور افزایش میزان جهان گردی شهر دبی راه اندازی شدند. هر چزیره به شکل یک درخت نخل خواهد بود که یک هلال ماه در بالای آن قرار دارد و تعداد زیادی مراکز مسکونی، تفریحی و سرگرمی را در خود جای خواهد داد. جزایر پالم دور از ساحل امارات در خلیج فارس واقع هستند و 520 کیلومتر ساحل رابه شهر شهر دبی اضافه خواهد کرد.

تور اتوبوس دو طبقه

این اتوبوس ها هر یک ساعت و نیم یکبار از مقابل مرکز خرید وافی در منطقه بردبی حرکت می کنند و در طول مسیر در نقاط مختلفی توقف های کوتاهی دارند. دیدارکنندگان از شهر دبی می توانند مناظر شهر را از طبقه دوم این اتوبوس های دو طبقه مشاهده کنند. این اتوبوس ها دارای 44 صندلی در طبقه بالا و 28 صندلی در طبقه پایین هستند. چشم انداز شهر از طبقه دوم این اتوبوس ها که تقریباً سرباز نیز هستند، بسیار جالب است.

وایلد وادی

وایلد وادی بزرگ ترین پارک مدرن آبی در خاورمیانه به شمار می‌آید این پارک از 30 مسیر و جاذبه های تفریحی که 14 تای آن به یک دیگر راه دارد، تشکیل شده است. مسیر مورد علاقه بازدیدکنندگان، جمیره سیره است که دارای 33 متر ارتفاع و سرعت آب در آن به 80 کیلومتر در ساعت می رسد. حوله و صندوق نگه‌داری اسباب با حداقل هزینه جهت اجاره در معرض عموم است.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

برج العرب

ارتفاع این هتل 321 متر است و جزو منحصر به فردترین هتل های دنیا است. این هتل در دریا بر جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل خلیج فارس قرار دارد که فقط از طریق راهی منحنی شکل به شهر می رسد. این هتل اتاق های معمولی ندارد بلکه متشکل از 202 سوئیت دوبلکس است. کوچک‌ ترین سوئیت آن 169 متر مربع و بزرگ ترین آن 780 متر مربع و یکی از گران ترین هتل های دنیا است.

پارک ساحلی جمیرا

ساحل طولانی این پارک 12 هکتاری بسیار تمیز است و در کنار ساحل و در امتداد آن درختان نخل بیشماری قرار دارد که سایه سار زیبایی برای شناگران و سایر بازدیدکنندگان از این پارک فراهم کرده است.

محله بستکیه

نام محله اي بسیار قدیمی و تاریخی در شهر دبی و حتی کشور امارات است. بنای این محله را ایرانیان مهاجر از شهرستان «بستک» در استان هرمزگان گذاشته اند. محله قدیمی بستکیه در مجاور شهر دبی در منطقه بر شهر دبی و در خیابان فهیدی قرار دارد. خانه هایي با معماری قدیمی، کوچه های باریک و بادگیرهای مرتفع، نشان دهنده زندگی مردم قدیمی شهر دبی است. از این بادگیرها برای خنک کردن خانه ها استفاده می شده است. حکومت شهر دبی اکنون در حال مرمت این محله است تا ازآن بعنوان یک دهکده توریستی استفاده کند.

نکات مهم در سفر به دبی :

شهر دبی یکی از شهر های مهم امارات و یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. این شهر بعد از ابوظبی، بیشترین جمعیت را میان هفت امارت دارد.

برای این که خودتان از نزدیک کشف کنید این همه ی تعریف و تمجید از این شهر توریستی برای چیست و واقعیت را از کلیشه تشخیص دهید، باید به این شهر سفر کنید.

شهر دبی، با معماری های بسیار زیبا و منحصربه فرد، خطوط هوایی فوق العاده، مناظر هنری زیبا و مدرن بیشتر شبیه شهر شانگهای است. برخلاف شایعه های موجود در مورد این شهر، شهر دبی فرهنگ غنی دارد که بیشتر آن قابل لمس و دیدنی نیست. فرهنگ این شهر به عرب های بیابان نشین می رسد. مردم این منطقه، پیشینه غنی در داستان سرایی، شعر، موسیقی، رقص و شکار دارند.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

در شهر دبی سرگرمی ها و زیبایی های مختلفی وجوددارد از جمله میتوان به خط متروی آن که با سرعت در آسمان حرکت میکند، پاساژهای بسیار بزرگ و مجلل و پیست اسکی مسقف اشاره کرد. تماشای غروب آفتاب سوار بر شتر با استنشاق هوای پاک سوار بر لنچ های عربی از سرگرمی های دوست داشتنی این شهر هستند.

از دیگر جاذبه های شهر دبی باید به مسجد جمیرا، خانه شیخ سعید، پارک خور، برج خلیف، موزه شهر دبی، پالم جمیرا، برج العرب و پارک آبی اشاره کرد.

چه زمانی باید به شهر دبی سفر کرد؟
شهر دبی در بیشتر روزهای سال، گرم و شرجی است. بهترین زمان برای بازدید از این شهر بین ماه های آبان تا اسفند است. دراین ماه ها هوا معتدل است.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

اگر برای آفتاب، دریا و شن به این شهر سفر میکنید، فصل بهار و پاییز بهترین فصل ها هستند. دراین هوا میتوانید حمام آفتاب بگیرید و شبها هم در رستوران ها، پاساژها و کافه های این شهر که همگی سیستم تهویه هوا دارند، گشت بزنید.

ارزانترین تورهای مسافرتی شهر دبی برای فصل تابستان است. تابستان شهر دبی بسیار گرم است و دمای هوا بین ماه های خرداد تا شهریور بین 24 تا 40 درجه سانتی گراد است.

راه های رسیدن به شهر دبی
هوایی: خطوط هوایی ایران و امارات هر روزه به این شهر پرواز دارند. زمان پرواز این مسیر حدود یک ساعت و 45 دقیقه است.

بهترین گزینه برای رفتن به داخل شهر از فرودگاه بین المللی این شهر استفاده از تاکسی است البته اگر تور شما حمل و نقل رایگان نداشته باشد. درکنار همه ی تاکسی هایي که در ورودی ازدحام کرده اند، بهترین سرویس تاکسی که بطور رسمی اجازه کار از فرودگاه شهر دبی را دارد، DTC است.

کرایه تاکسی های کوچک که تاکسی متر دارند برای هر کیلومتر 20 درهم، ماشین های بزرگ‌تر، 25 درهم است. کرایه تاکسی از فرودگاه به مقصد دیره حدود 35 درهم، به مقصد بور شهر دبی یا بزرگراه شیخ زاید حدود 35 تا 70 درهم و به مقصد جمیرا حدود 45 تا 80 درهم هزینه دارد.

کرایه های تاکسی با توجه به این که در چه ساعتی از شبانه روز باشید، وضعیت جاده و توقف های شما متغیر است.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

از دیگر وسایل حمل و نقل می‌توان به خط مترو شهر دبی و اتوبوس فرودگاه شهر دبی اشاره کرد. با این که این وسایل ارزان تر از تاکسی هستند اما به اسانی آن نیستند. مخصوصا اگر ساک ها و چمدان های بزرگ و سنگین داشته باشید.

سایت تالاب : خط اتوبوس فرودگاه شهر دبی در همه ی ایستگاه ها توقف دارد. این اتوبوس ها با سیستم تهویه هوا، بیشتر در مناطقی ایستگاه دارند که هتل های درجه متوسط و آپارتمان ها واقع شده اند. بنابر این برای انها که در هتل های 4 یا 5 ستاره اقامت دارند، استفاده از اتوبوس راهکار مناسبی نیست.

اگر در هتل ارزان قیمت دیره اقامت دارید، خط 401 به میدان اتحاد، خیابان بانیاس، ایستگاه های اتوبوس ال سبخا و دیره می رود. در حالی‌که خط عدد 402 اتوبوس ها از مرکز شهر دیره به کرمه، المنخول و بور شهر دبی می رود.

گشت و گذار در شهر
وسیله حمل و نقل عمومی: همه ی حمل و نقل های عمومی در شهر شهر دبی تحت نظارت دولت است. این ارگان که با تلفن 800 9090 بطور 24 ساعته پاسخگوست، همه ی اطلاعات زمان بندی حرکت وسایل نقلیه عمومی و کرایه های آنان را در وبسایت خود ارائه می دهد. بهترین مسیر برای مسافرت های داخل شهری به منظور خرید و گشت زدن در پاساژها، استفاده از مترو شهر دبی است. مترو در بیشتر پاساژهای بزرگ هم چون مرکز خرید شهر دبی ایستگاه دارد. هزینه های مترو از 2 تا 6 درهم است. مسافران می توانند با مترو، در عرض یک روز همه ی جای شهر دبی رابا 14 درهم بگردند.

اتوبوس های تهویه دار، 79 ایستگاه در سرتاسر شهر شهر دبی دارند. البته کم پیش می‌آید که گردشگران از اتوبوس برای سفر های داخل شهری استفاده کنند. اما بهترین خط اتوبوس، جاده ساحل جمیرا است که اطلاعات ساعت حرکت اتوبوس و نقشه مسیر آن رابه صورت آنلاین می‌توان پیدا کرد. باید توجه داشته باشید که اتوبوس های این شهر نیز هم چون ایران دو بخش جداگانه مردانه و زنانه دارد و خانمها باید در قسمت زنانه در جلوی اتوبوس سوار شوند.

قایق های چوبی عربی، هر 5 تا 7 دقیقه در رودخانه شهر دبی، بین دیره و بور شهر دبی در حرکت هستند. این قایق ها هرروز از ساعت 5 صبح تا نیمه شب فعالیت دارند. هزینه این قایق ها که یک درهم است را باید به ناخدای آن پرداخت کنید. این قایق ها به محض پر شدن حرکت می کنند.

گردشگران می توانند لنچ های عربی رابه طور شخصی کرایه کنند. هزینه کرایه آن از همه ی ایستگاه ها برای هر ساعت یکصد درهم است.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

تاکسی: موسسه تاکس شهر دبی «DTC»، معتبرترین تاکسیرانی شهر دبی است. همه ی تاکسی های این موسسه، تاکسی متر دارند. در همه ی پاساژها و مراکز خرید ایستگاه تاکسی وجوددارد. هزینه تاکسی برای هر کیلومتر در خلال ساعت های 6 صبح تا 10 شب 6 درهم، از 10 شب تا 6 صبح، 7 درهم است. اگر در ساعات شلوغی بیرون بودید و نتوانستید تاکسی پیدا کنید به نزدیک ترین هتل بروید در آنجا ایستگاه تاکسی وجوددارد. حتی نگهبان درب ورودی هتل نیز می تواند با تاکسیرانی تماس و برای شما تاکسی بگیرد.

سایت تالاب : اگر از این سر شهر برای آن سر شهر تاکسی بگیرید، حدود 80 درهم برای شما هزینه خواهد داشت. با 20 درهم هم می‌توانید یک دور کوتاه در سطح شهر بزنید.

کرایه ماشین: مسافرانی که برای کسب و کار به امارات سفر کرده اند و قصد دیدن شهر های دیگر به غیر از شهر دبی را دارند، اصولا از همان فرودگاه برای خود ماشین کرایه می کنند. دراین مراکز خودرو های متنوعی وجود دارند اما بهترین روش برای کرایه خودرو، رزرو آن ها به صورت آنلاین است. برای استفاده از این خودرو ها حتماً باید گواهی نامه بین المللی داشته باشید. بیشتر موسسه های کرایه ماشین در هتل های 5 ستاره و دیگر نقاط شهر دفتر دارند.

البته بد نیست بدانید، امارت بیشتر آمار مرگ جاده اي در اثر تصادف را در جهان دارد. راننده ها اصولا قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می گذارند و بی اعتنا با قوانین رانندگی می کنند. ترافیک شهر دبی بین ساعت های 8 تا 9:30 صبح «که کارمندان سرکار میروند» و 12 ظهر تا 2 بعدازظهر «موقع ناهار»، ساعت های 4 تا 6:30 بعدازظهر «ساعات برگشت کارمندان به خانه» و 8 تا 9 شب در روزهای پنج شنبه و جمعه «وقتی همه ی بیرون می‌روند» بسیار سنگین است.

اگر ماشین کرایه کردید، از رانندگی هنگام طوفان شن یا بارندگی خودداری کنید زیرا دید کافی نخواهید داشت و جاده ها لغزنده هستند. هنگام رانندگی مراقب شترها در بزرگراه ها باشید. البته صرف نظر از خطرات رانندگی در جاده، سفر های جاده اي از شهر دبی به روستای العین بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

دانستنی های لازم پیش از سفر

خدمات اورژانس: برای ارتباط با پلیس، 999 و برای آتشنشانی نیز 997 را عدد گیری کنید.

سازمان گردشگری شهر دبی: در همه ی پاساژهای شهر دبی کیوسک دارد.

واحد پول: درهم است که به صورت Dh یا AED نوشته میشود.

کد تلفن: از بيرون از کشور 00971 و از داخل کشور 4 است.

اختلاف ساعت با ایران: نیم ساعت

مدت پرواز: 1:45 دقیقه

قوانین و رسوم محلی
شهر دبی علاوه بر قوانین مدنی، قوانین شرعی نیز دارد که باید حتماً رعایت شوند. اسلام جزو اصلی زندگی روزمره مردم شهر دبی است. حتی در قسمت های غربی شده شهر نیز اسلام حرف اول را میزند. مردم شهر دبی نیز در روز 5 بار نماز اقامه می کنند.

از مساجد، ایستگاه های پلیس، ساختمان های ارتش، بندرها و فرودگاه عکاسی نکنید. این برخلاف قانون است.

1. گردشگری

جاذبه های گردشگری

سفر های بیابانی
گردش در بیابان های شهر دبی یکی از مهم ترین تفریحات در وقت سفر به این شهر است و پناهگاه بیابانی المها، یکی از توریستی‌ترین مکان‌های شهر دبی به شمار می رود. پناهگاه بیابانی المها و چشمه‌های معدنی آن، چادرهای مسقف تجملی دارد که در آن استخرهای خصوصی خنکی با چشم‌اندازی زیبا از شنزارهای هلویی رنگ ساخته‌اند.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

اتوبوس شگفت انگیز
این وسیله نقلیه در خشکی به‌صورت یک اتوبوس عمل می‌کند و در آب به‌صورت یک اتوبوس دریایی حرکت می‌کند. سفر با این اتوبوس، سفری مهیج و فراموش نشدنی خواهد بود این تور برای اولین بار در خاورمیانه ارائه میشود. شما سوار بر یک اتوبوس ابتدا گردشی در شهر خواهید داشت و سپس سوار بر همان اتوبوس وارد خور شهر دبی می‌شوید و ساعتی رابه گردش روی این رودخانه می‌پردازید. داخل این اتوبوس به امکانات مختلفی از جمله سیستم برودتی مجهز گردیده است. جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری نیز دراین اتوبوس تعبیه گردیده است. یک راهنما در طول سفر اطلاعات جالبی را در اختیار مسافران قرار خواهد داد .

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

پیست اسکی شهر دبی‌
پیست اسکی شهر دبی‌ یکیدیگر از مکان های دیدنی شهر دبی است. دارای 5 دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی‌ترین دور ‌آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می باشد. مهارت های خودرا در اولین پیست اسکی بلند سرپوشیده جهان آزمایش کنید یا شیب های‌ آرام مبتدی را دور بزنید. اسکی‌بازها و اسنو‌بورد سواران در کلیه سطوح مهارتی از این شیب های‌ گوناگون لذت خواهند برد و اسنو‌‌بورد سواران همچنین می توانند پرش های‌ خودرا در منطقه سبک آزاد تمرین کنند. بچه‌ها و والدین میتوانند بطور یکسان در پارک برفی دوطرفه‌ بزرگ که به مساحت 3000 مترمربع، بزرگ ترین پارک برفی سرپوشیده در جهان است، تفریح کنند. اسکی بازها نباید نگران لباس یا تجهیزات اسکی باشند؛ چرا که در پیست اسکی شهر دبی، همه ی چیز درنظر گرفته شده است و مکان استفاده از لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنو‌بورد برای میهمانان وجوددارد. انها می توانند به پایین شیب منتقل شوند و تله‌کابین چهارگانه و یدک‌کش ها سریعا میهمانان را برای دور بعدی به بالا منتقل می کنند. این مجموعه دارای مساحت 22.500 مترمربع پوشیده از برف واقعی در تمام سال است.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

موزه شهر دبی
موزه شهر دبی یکیدیگر از مکان های دیدنی شهر دبی است. قلعه الفهیدی‌ که درسال 1800 بنا گردید، موزه شهر دبی را در خود جای داده و بنظر میرسد که قدیمی ترین بنای شهر دبی است.

در گذشته، از این قلعه برای دفاع از شهر شهر دبی در برابر قبایل جنگجوی همسایه استفاده میشد و در زمان های مختلف تاریخی، بعنوان مقر حکومت، اقامتگاه امیر، انبار مهمات و زندان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. دیوارهای این قلعه از مرجان و صدف دریا ساخته شده‌اند که با آهک به هم چسبیده‌اند. تیرهای چوبی به نام نگهدارنده اشکوب‌ بالایی را نگه می‌‌دارند و سقف از ساق‌برگ‌های‌ نخل، گل و گچ ساخته شده است. در ورودی قلعه، یک در بزرگ با میخ های‌ آهنی وجوددارد و دیوارها و برج های‌ جنگ‌زده آن گواه منازعات گذشته هستند.

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

هدف اصلی از پیدایش آن عرضه و ثبت زندگی سنتی بود که بخش عمده‌اي ازآن با سرعت در حال محو شدن است.

در ورودی موزه، بازدید‌کننده میتواند مجموعه‌اي از نقشه‌های قدیمی خلیج فارس و امارات‌ را همراه با تصاویر هوایی که توسعه شهری قابل ملاحظه شهر دبی را بین سال‌های 1960 و 1980 نشان می دهند، مرور نماید.

دراین مکان آلات موسیقی و طبل، فلوت، چنگ، نی‌انبان که ساخته شده از پوست بز است و سایر آلات محلی که در مناسبت‌های بزمی بکار می‌رفتند، و همینطور خنجرهای‌ مشهور به هنجر‌ بیشتر قابل توجه هستند و همچنین شمشیرها، نیزه‌ها، کمان‌ها‌ و پیکان‌ها، زره‌های ساخته شده از پوست کوسه، تپانچه‌ها و تبرها به نمایش گذاشته می شوند.در نزدیکی این موزه یک خیمه که نمونه اي از یک خانه تابستانی عربی است و قایق‌های‌ محلی وجوددارد.

برج های معروف و دیدنی دبی

دُبی یا دوبی یکی از امیرنشین‌های هفت‌گانه امارات است. شهر دبی بیشترین جمعیت را در بین این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن، و با تنها ۵ درصد از مجموع وسعت خاک امارات عربی متحده «۴٬۱۱۴ km²» بعد از بزرگ ترین امارت ابوظبی «۶۷٬۳۴۰ کیلومتر مربع» با بیش از ۸۵ درصد از کل مساحت کشور امارات میباشد.

سایت تالاب : امیرنشین شهر دبی در جنوب کشور جمهوری اسلامی ایران و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و جزئی از کشور کشور امارات است. تعداد زیادی از مردم ایران برای تجارت و تفریح به شهر دبی سفر می کنند.

شهر دبی از دیگر امارت‌های کشور امارات متمایز می باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها ۶٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و اکثر درآمد امارت شهر دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور مجدد کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و تجاری تشکیل میگردد.

تأسیسات و پیشرفتهای زیاد در صنایع و فعالیتهای مختلف در شهر دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه‌ها و پروژه‌ها جلب کند، از جمله رویداد های ورزشی و همایش‌ها.

برج العرب – Burj Al-Arab در شهر دبی

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

برج العرب مجلل ترین هتل خاور میانه است

العرب مجلل ترین هتل خاور میانه است که با 321 متر ارتفاع، می‌توان گفت یکی از بلند قامت ترین هتل های جهان محسوب می‌شود. هتل جمیرا برج العرب بر روی یک جزیره مصنوعی بنا شده که 280 متر از ساحل فاصله دارد.

سایت تالاب : برج العرب تنها هتل هفت ستاره جهان است و لوکس ترین سوئیت های ممکن را در اختیار میهمانان ویژه ي خود برای یک اقامت بی همتا در سواحل طلایی شهر دبی می‌گذارد. کوچک‌ ترین سوئیت هتل 169 متر مربع و بزرگ ترین آن 780 متر مربع است. هفت طبقه از این هتل زیبا در زیر دریا و به صورت آکواریوم میباشد. این هتل دارای ۶۰ طبقه‌ است و معمار آن Atkins Middle East می باشد.

لابی آتریوم هتل در نوع خود از بلندترین ها در جهان است و اگر در لابی بایستید و به سقف هتل نگاه کنید، متوجه عظمت سازه اي که در آن اقامت دارید خواهید شد. با توجه به اندازه بسیار وسیع برج العرب، این هتل تنها 202 سوئیت دارد و علت آن هم بزرگ بودن همه ی ي سوئیت های برج العرب است.

رقم دقیق هزینه شده برای ساخت برج العرب مشخص نیست، اما گمان می رود بیش از یک میلیارد دلار ایالات امریکا هزینه شده باشد که با این حساب اگر سالیان سال همه ی سوئیت ها به بالاترین قیمت و تمام مدت اجاره داده شود، با توجه به هزینه های جاری برج، این سرمایه گذاری بازگشت نخواهد داشت.

برج العرب – Burj Al-Arab در شهر دبی

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

برج العرب برای مدت زیای سمبل شهر شهر دبی بوده است

تمام قسمت های هتل از بهترین متریال موجود در جهان ساخته شده و دکوراسیون داخلی هتل توسط هنرمندان مطرح جهان به سبک کلاسیک طراحی و اجرا شده است. حتی ست لوازم بهداشتی داخل اتاق ها از بهترین نوع انتخاب شده اند. به جرات میتوان گفت لوکس ترین چیزهای دنیا در برج العرب گنجانده شده است.

برج العرب برای مدت زیای سمبل شهر شهر دبی بوده و هر کس با دیدن تصویر برج العرب بلافاصله شهر دبی را در ذهن خود مرور میکند. شکل ساختاری برج العرب با الهام گرفتن از بادبان کشتی ساخته شده و مهندسی حيرت آور اي برای ساخت آن بکار گرفته شده است. ارتفاع برج العرب از ارتفاع برج ایفل بلندتر است و تنها ۶۰ متر از ساختمان امپایر استیتز در ایالات امریکا کوتاه‌تر است.

برج العرب به یک باند بالگرد مجهز شده که برای مدتی زمین تنیس بوده است و افراد مشهوری مثل آندره آغاسی و راجر فدرر در ارتفاع 211 متری از سطح خلیج فارس بر روی این قسمت از برج العرب مسابقه تنیس داده اند. مسافران اختصاصی این هتل با بالگرد از فرودگاه به آن منتقل می شوند و گاهی نیز اگر اتاق‌های گران این هتل را کرایه کنند، یک بالگرد اسکورت نظامی آن ها را از فرودگاه تا هتل بدرقه خواهد کرد.

Burj Al Alam – برج جهان «World Tower» – شهر دبی

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

برج العالم به معنای برج جهان یک پروژه آسمانخراش ۱۰۸ طبقه اي با ارتفاع ۵۱۰ متر در شهر دبی میباشد

برج العالم به معنای برج جهان یک پروژه آسمانخراش ۱۰۸ طبقه اي با ارتفاع ۵۱۰ متر در حال ساخت در شهر دبی – امارات است. این آسمانخراش به نوعی طراحی شده است که بیانگر یک گل کریستالی باشد. قرار است این برج یکی از بلندترین آسمانخراشهای جهان شود.

فضای این آسمانخراش برای دفاتر اداری «۷۴ طبقه»، مراکز فروش «طبقات پایینی»، یک هتل ۵ ستاره « ۲۷ طبقه بالایی »، همچنین ۶ طبقه بالایی برج برای فضا دادن به یک حمام ترکی «سونای سنتی»، پارک آسمانی و دیگر امکانات رفاهی درنظر گرفته شده است.

مجموعه برجهای امارات شامل برج اداری امارات و برج هتل جمیرا امارات است. ارتفاع برج اداری امارات ۳۵۵ متر و ارتفاع برج هتل جمیرا امارات ۳۰۹ متر است. در حال حاضر این دو برج به ترتیب رتبه های ۱۹ام و ۳۳ام بلندترین برجهای جهان رابه خود اختصاص داده اند.

این دو برج در پایین خود توسط یک مجموعه دو طبقه ،با نام تفرجگاه، از فروشگاه ها به مساحت کلی ۹,۰۰۰ متر مربع به هم دیگر متصل شده اند. برجهای امارات در جاده شیخ زاید, شهر دبی واقع شده اند.

سایت تالاب : نکته جالب توجه در مورد این دو برج این است که برج بلندتر با ارتفاع ۳۵۵ متر دارای ۵۴ طبقه است در حالی‌که برج کوتاهتر با ارتفاع ۳۰۹ دارای دو طبقه بیشتر یعنی ۵۶ طبقه است. دلیل این موضوع بیشتر بودن ارتفاع هر طبقه در برج اداری است.

مساحت کلی این پروژه به همراه فضای اشغال شده توسط باغچه ها، فضاهای سبز بیرونی و دریاچه های مصنوعی به بیش از ۵۷۰,۰۰۰ متر مربع می رسد. درضمن دراین مجموعه برای ۱,۸۰۰ ماشین، پارکینگ درنظر گرفته شده است.

“برج” یک آسمانخراش ۲۴۳ متری واقع در جاده شیخ زاید در شهر دبی – کشور امارات است. این آسمانخراش دارای ۵۴ طبقه و ۴۶۴۵۴ متر مربع مجموع مساحت طبقات است. سال ساخت:۲۰۰۲ میباشد.

برجهای دریایی الفتان « Al Fattan Marine Towers»

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

برجهای دریایی الفتان، یک مجموعه در قسمت دریایی شهر دبی در شهر شهر دبی – کشور امارات است

برجهای دریایی الفتان « Al Fattan Marine Towers» یک مجموعه در قسمت دریایی شهر دبی در شهر شهر دبی – کشور امارات است. این مجتمع شامل دو برج الفتان « Al Fattan Tower» و برج ساحلی واحه «Oasis Beach Tower» است.

هر دوی این برجها به ارتفاع ۲۴۵ متر هستند که این ارتفاع انها را ۳۰امین برج بلند شهر دبی میکند. ساخت این مجموعه بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ انجام شد. این برجها دارای ۵۱ طبقه و مساحت طبقات کل ۱۷۵۰۰۰ متر مربع هستند.

برج خلیفه شهر دبی بلندترین آسمانخراش جهان – Burj Khalifa

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

برج خلیفه که به نام برج شهر دبی نیز مشهور است یک آسمانخراش ۸۲۸ متری در شهر دبی است

برج خلیفه «Burj Khalifa» که به نام برج شهر دبی نیز مشهور است یک آسمانخراش ۸۲۸ متری در شهر دبی – کشور امارات است. این آسمانخراش بلندترین سازه ساخته شده توسط بشر «بلندترین آسمانخراش جهان» است.

سایت تالاب : ساخت این آسمانخراش غول پیکر در ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۴ شروع شد و در ژانویه ۲۰۱۰ به پایان رسید. هزینه ساخت این برج ۱٫۵ میلیارد دلار بوده است. درسال ۲۰۰۹ اعلام شد قیمت هر متر مربع این آسمانخراش ۴۳۰۰۰ دلار است!

ساخت سازه هایي استثنایی در شهر دبی بدلیل تبدیل کردن آن به مرکز توریستی جهان صورت گرفته است. سیستم تهیه آب برج خلیفه روزانه ۹۴۶۰۰۰ لیتر آب تهیه میکند. این برج دارای ۲۴۳۴۸ پنجره است و سیستم شست و شوی پنجره های آن با قیمت ۸ میلیون دلار استرالیا نصب شده است.

این آسمانخراش توسط شرکت مهندسی و ساختمانی سامسونگ کره ساخته شده است.
مجموع مساحت طبقات این برج ۳۰۹۴۷۳ متر مربع است.

رکورد های کنونی برج خلیفه:

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

* بلندترین آسمانخراش جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر

* بلندترین سازه ساخته شده توسط بشر

* بلندترین سازه مستقل جهان

* بیشترین تعداد طبقات « ۱۶۰ طبقه »

* ساختمان با بالاترین طبقه مورد بهره برداری در جهان «طبقه ۱۶۰ ام»

* نصب بلندترین آسانسور جهان

* پرسرعت ترین آسانسور جهان « با سرعت ۱۸ متر بر ثانیه »

* پمپ بتن به بالاترین ارتفاع « تا ارتفاع ۶۰۶ متری»

* اولین بلندترین ساختمان جهان در طول تاریخ که دارای فضای مسکونی است

* بلندترین سکوی تماشای بیرونی «ارتفاع ۴۵۲ متری – طبقه ۱۲۴ ام»

* بلندترین مسجد جهان « در طبقه ۱۵۸ ام»

* مرتفع ترین نصب نمای شیشه و آلومینیوم در جهان « در ارتفاع ۵۱۲ متری»

* مرتفع ترین استخر جهان « در طبقه ۷۶ ام»

* مرتفع ترین کلاب شبانه « در طبقه ۱۴۴ ام»

برج العربی – Burj Al Arabi – ساختمانی به شکل انسان!

نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی

برج العربی طرح دیگری در شهر دبی است که قرار است اجرا شود

برج العربی طرح دیگری در شهر دبی است که قرار است اجرا شود. طبق این طرح ساختمانی ساخته شده از شیشه و بتن به شکل یک انسان ساخته میشود. شکل ظاهری این ساختمان آدمی است که لباس سنتی عربی بر تن دارد.

سایت تالاب : این ساختمان انسان نما «!» قرار است درکنار فرودگاه Jabil Ali شهر دبی ساخته شود. طوریکه مسافران در زمان بلند شدن هواپیما و فرود آن میتوانند به وسیله این ساختمان مورد استقبال قرار بگیرند و آن را ببینند.

این ساختمان ۱۴۰ متری دارای ۳۵ طبقه خواهد بودو قسمتی از طرح توسعه روستای جمیرا است. مجموع مساحت طبقات = ۴۰۰۰۰۰ فوت مربع که ۳۵۰ هزار فوت مربع آن مخصوص دفاتر اداری و باقی آن مخصوص مغازه های




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات مهم در سفر به دبی در عید نوروز | مکان های دیدنی دبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..