تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شغل مناسب در دوران دانشجویی (شغل مناسب در زمان تحصیل)

شغل مناسب در دوران دانشجویی (شغل مناسب در زمان تحصیل) پیدا کردن شغل مناسب برای دانشجو و محصل

اگر مایل هستید در زمان دانشجویی یا تحصیل بکار مشغول شوید ما در این جا شغل مناسب رابه شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید در سایت تالاب

شغل مناسب در زمان تحصیل

کمک گرفتن از دوستان و خانواده  

نخستین و مهم‌ترین گام طرح نمودن این موضوع با خانواده است. اینکار می تواند چند مزیت بزرگ داشته باشد. اول این که خانواده و دوستان شما به این موضوع آگاه خواهند شد که شما زمان کمتری را برای گذراندن با انها دارید. بنابر این بعد از مدت زمانی از حضور کمرنگ شما در جمع هاي خود ناراحت نخواهند شد.

 با کارفرمای خود صحبت کنید 

این موضوع می تواند بشما کمک بزرگی نماید. اغلب کارفرمایان از افزایش تحصیلات و مهارت هاي کارکنان شان حمایت می کنند. بنابر این بهتر است با مطرح نمودن این مسئله با کارفرمای تان، این شانس رابه خود بدهید که برنامه کاری منعطف تری داشته باشید.

 اغلب کارفرمایان در چنین شرایطی  حجم کاری را کاهش میدهند و برای شما مرخصی هاي بیشتری در طول سال درنظر می گیرند. به هرحال، حتی اگر شما تحصیلات خودرا با هزینه و تلاش هاي خودتان ادامه می‌دهید، کارفرمای خودرا نسبت به برنامه و اهداف خود مطلع کنید.

زمان را نظارت کنید

شاید بنظر برسد ایجاد تعادل میان کار و درس بسیار سخت بوده و نتوانید از پس آن برآیید اما بشما خاطرجمعی می‌دهیم در صورتی که برنامه ریزی دقیق و صحیحی داشته باشید خواهید توانست کار را پیش برده و به هیچ کدام نیز لطمه اي وارد نکنید.

این برنامه می تواند شامل تمامی وجوه زندگی شما شود بطور مثال میتوانید از زمان هاي معاشرت و حضور در سرویس هاي حمل و نقل عمومی برای مرور درس هاي خود استفاده نمایید. 

تمرکز بر نقاط قوت خود تمرکز  

در اغلب افراد روشهای مطلوب و کارآمد مطالعه و زمان هایي که فرد تمرکز و قدرت فهم بیشتری دارد متفاوت است. از این رو بادقت به ویژگی هاي شخصیتی خود برنامه مطالعه خود رابه درستی تنظیم نمایید تا بتوانید بهترین بهره وری را ازآن کسب کنید.

محدوده مشخص برای مطالعه 

یک محدوده زمانی و مکانی مناسب برای مطالعه خود مشخص نموده و این مطلب رابه خانواده نیز اطلاع دهید. این موضوع می تواند باعث شود تا در زمان هاي تعیین شده خانواده زمان کمتری را از شما تقاضای نمایند و شما رابا کتابهایتان تنها بگذارند. 

 شغل مناسب در دوران دانشجویی (شغل مناسب در زمان تحصیل)

تعداد زیادی از فرصت‌هاي شغلی در دانشگاه خود وجوددارد‎

*اما قبل از شروع کار می بایست به این نکات توجه کرد:

نخستین نکته مهم 

اگر شما دانشجویید و به دنبال شغل دانشجویی یا کار پاره وقت هستید، بهترین جا برای شروع جست‌وجو، دانشگاه خودتان است. تعداد زیادی از فرصت‌هاي شغلی در همین دانشگاه خودتان وجوددارد. در دوره دانشگاه، زمان کم است و بهمین خاطر،  بسیار گرانبهاست ودر همین حین، مخارج دانشگاه هم به طرز شگفت‌انگیزی بالا می رود. یک شغل پاره وقت، تا وقتی که به زمان مطالعه و فعالیت‌هاي فوق‌العاده شما لطمه نزند، راه بسیار خوبی برای کاهش هزینه‌هاست.

– کار در دانشگاه

ساعتی‌هزارو200تومان برای مقطع کارشناسی و ساعتی‌هزارو500تومان برای مقطع ارشد و دکترا. این مبلغ قرارداد معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها با دانشجویان برای کار دانشجویی است. برای تمامی واحدهای پژوهشی، فرهنگی، خدمات دانشجویی و… نیاز به نیروی کار وجوددارد که دانشگاه‌ها تحت عنوان کار دانشجویی، از دانشجویان برای انجام این کارها استفاده میکنند. 

دانشجویان دراین کارها مسوول واحد تکثیر می شوند، در کتابخانه مسوول تحویل کتاب می شوند ودر کمیته پژوهشی وظایف نشریه را برعهده می گیرند. دانشجویان در تمامی واحدهای دانشگاه که نیاز به کمک دارند مشغول به‌کار میشوند.

– کار رایگان

برخی کارها در دوره دانشجویی برای کسب تجربه و مهارت در کار آن قدر لازم اند که حتی باید برای کار رایگان هم داوطلب شوید!

– پله پله

دنبال میز مدیریتی نباشید کار دانشجویی از اسمش مشخص است کار نیم وقتی است که طبق معمول درآمد خیلی بالایی ندارد اما همیشه برای پیشرفت پله خوبی است تعداد زیادی از دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل در مراکزی که در آن ها کارورزی کرده اند و یا برای کار دانشجویی مراجعه کرده اند استخدام شده اند.

– چرا که نه؟

یکی از نیازها ودر خواست هاي اساسی کارفرمایان در دنیای امروز سابقه کاری است، از سوی دیگر تعداد زیادی از نکات کلیدی در مورد کار را در دانشگاه نمی‌توان آموخت پس اگر این امکان برای شما فراهم شد که حتی به صورت رایگان برای مراکز مهم و اصلی مرتبط با تحصیل تان کار کنید شک به دل‌تان راه ندهید و رزومه کاری تان را رنگین کنید.

– کار مرتبط

شاید درنظر اول پیدا کردن شغل مرتبط با رشته تحصیلی تان بنظر رویا پردازانه باشد اما خیلی ها هستند که اینروزها کارهای نیمه وقت و حتی سطح پایین اما مرتبط با رشته شغلی شان انجام می‌دهند.

دانشجویان دکتری که دستیاری استادانشان را می کنند، روانشناسان و مددکارانی که با نصف دست مزد در مراکز درمانی مشغول کارند، حتی تدریس دروس پایه رشته تحصیلی تان بهتر از انجام دادن کارهای غیر مرتبط است.

– آمار گیری

اشتباه برداشت نکنید منظور از آمار گیری مشارکت در پژوهش هاي می داني و تحقیقاتی مثل نظر سنجی است که اگر چه کار سختی است اما به دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته اي علوم انسانی کمک میکند در بطن جامعه حاضر باشند.

– گول نخورید 

عده اي از سودجویان با استفاده از نام کار دانشجویی اقدام به بیگاری کشیدن از علاقمندان بکار می کنند. حتی کلاهبرداری هایي هم با این عنوان مشاهده شده پس قبل از مراجعه به هر مکانی برای استخدام و گرفتن کار دانشجویی نهایت دقت خود رابه کار ببرید.

– کار عار نیست

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم دوران دانشجویی دوران گذار است. اگر واقعا باید کار کنید به پرستیژ و جایگاه اجتماعی کار چندان اهمیت ندهید. انچه مهم است  آن است که از راه درست کسب درآمد کنید منشی گری،بازاریابی ، رانندگی و حتی پیک موتوری مهم این است که در پناه حق سربلند باشید.

*عوامل استرس زای شغلی 

 الزامات و خواسته‌هاي زیاد شغل از فرد،‌ کمبود منابع و حمایت‌ها، عدم تناسب مهارت فرد با جایگاه شغلی، کیفیت روابط فرد با همکاران و اعضاء خانواده‌اش می تواند در او استرس شغلی ایجاد کند. اگر شما به‌ دنبال کار دانشجویی هستید، بدانید کار هم برای خودش استرسهایی دارد.

– سوءاستفاده‌هاي فیزیكی و كلامی « هر هفته 20 كارگر در ایالات‌ متحده کشور آمریکا به قتل می رسند و سالانه 18 هزار کارگر اذيت جنسی میبینند.»

– عدم‌ حمایت یا رابطه خوب با همكاران « نتایج 86 درصد نظرسنجی‌ها نشان دهنده بدرفتاری با کارگران است. »

– كار بیش از اندازه

– روش‌هاي مدیریتی

–  امنیت شغلی و نگرانی‌هاي آینده

– شرایط محیط كار«كمبود فضا، صدای بیش از اندازه، هوای آلوده و… »

– عدم‌شفافیت در مسئولیت‌هاي شغلی

 –  تغییرات محیط كار

– مشكلات شخصی و خانوادگی

*توجه به همه ی این نکات کمک میکند شما با یک برنامه ریزی خوب، درآمدی مناسب برای روزهای تحصیلات داشته باشید.

منبع: تبیان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شغل مناسب در دوران دانشجویی (شغل مناسب در زمان تحصیل)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..