تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمیز کردن شیرآلات استیل | نکاتی برای برق انداختن سریع شیرآلات منزل

تمیز کردن شیرآلات استیل | نکاتی برای برق انداختن سریع شیرآلات منزل نکاتی برای برق انداختن سریع شیرآلات منزل

تمیز کردن شیرآلات استیل و برق انداختن آنها بدون آسیب زدن و کدر شدن شیرآلات نیازمند اطلاعاتی در این زمینه است. در اینجا روش های اصولی برای براق شدن شیرآلات آشپزخانه و دستشویی و حمام را به شما خواهیم گفت . شیرآلات بخش مهمی از بخش هاي دکوراسیون خانه رابه خود اختصاص میدهند و براق بودن شیرهای آب میتواند نشانه اي از پاکی و تمیزی باشد. البته دقت داشته باشید که برای تمیز کردن اینبخش باید نکات خاصی را نیز رعایت کنید.

– لکه‌هاي کوچک سفید روی شیر آب، براقی و شفافیت را از بین میبرند و دلیل پیدایش این لکه ها بر اثر رسوب کردن موادمعدنی موجود در آب بر سطح شیر آب یا لوله‌هاي پایین آن بوجود می‌آیند. قبل از هر چیزی تاکید میگردد به هیچ وجه از پاک کننده هاي اسیدی و شیمیایی نظیر جوهر نمک،وایتکس و سیم هاي ظرفشویی استفاده ننمایید که باعث از بین رفتن پوشش نیکل شده و شیرآلات را از شرایط ضمانت خارج مي نماید.

در صورتی که از شیرهای بی رنگ و معمولی رایج استفاده می کنید، میتوانید با خیال آسان از سرکه بعنوان یک براق کننده قوی برای پاک کردن رسوبات بجای مانده بر روی شیرهای آب استفاده کنید.

– بهترین راه برای شست و شوی شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون است که رنگ طبیعی آنها را حفظ میکند و باعث براق شدن میشود. بهتر است از اسکاج هاي نرم و اسفنجی استفاده کنید تا خطی روی آنها ایجاد نشود.

– برای جلوگیري از جرم گرفتن شیر آلات شستن پی در پی آن در پایان هرروز و خشک نمودن توسط حوله اي نرم لازم است.

– حتی آب خالص هم قادر به پاک کردن شیرآلات است در صورتی که این شستشو مداوم و روزانه باشد ولی باز هم در صورتی که از مواد شونده ساده استفاده کنید بهتر است.

– سرکه «ترجیحاً سفید» یکی از مواد طبیعی است که می توانید ازآن استفاده کنید. تعداد زیادی از افراد باتجربه محلول سرکه و آب را بهترین تمیز کننده و براق کننده شیر آلات میدانند. برای پاک کردن این رسوبات یک حوله کاغذی را کاملا به سرکه آغشته کنید. حوله کاغذی را دور محل لکه‌ها بپیچید و 10 دقیقه صبر کنید و سپس لکه‌ها رابا استفاده از یک حوله کاغذی خشک به اسانی پاک کنید.

فقط توجه داشته باشید که استفاده از سرکه بعلت خاصیت اسیدی بودن آن میتواند باعث از بین رفتن رنگ شیرهای آب رنگی و شیرهای برنجی بشود. درصورتی که از شیرهای بی‌رنگ و معمولی رایج استفاده می کنید، میتوانید با خیال آسان از سرکه بعنوان یک براق کننده قوی برای پاک کردن رسوبات بجای مانده بر روی شیرهای آب استفاده کنید.

– لوله‌ها و شیرهای آب با خمیردندان هم تمیز می شوند. کمی خمیردندان رابا استفاده از یک دستمال روی شیرآلات بمالید و آن قدر بسابید تا براق شوند و بعد از مدتی میتوانید آنها را بشویید.

– برای مبارزه با کدر شدن لوله‌ها میتوانید کمی آبلیمو را روی یک دستمال بچکانید و آنرا روی شیرآلات بمالید. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد آن رابا آب بشویید.

– لیموترش هم انتخاب خوبی برای تمیز کردن شیرآلات است. اگر مقداری لیموترش روی شیرها بمالید نه تنها تمیز می‌شود، بلکه بوی خوبی نیز داخل فضای سرویس بهداشتی می پیچد.

اگر برای تمیز کردن سرویس خود از جوهر نمک استفاده می کنید قبل ریختن جوهر نمک حتماً روی شیر رابا پلاستیک بپوشانید زیرا دود جوهر نمک رنگ شیرالات را از بین میبرد.

برای استفاده از جوهر نمک در سرویس بهداشتی بعد از ریختن جوهر نمک در محیط درب آنرا نبندید و سریع محیط را بشویید زیرا گاز و دود جوهر نمک رنگ شیرآلات را از بین می‌برد.

نکته مهم دیگری هم هست که باید به آن توجه کنید؛ وسایلی که به کمک آنها سرویس بهداشتی را تمیز می کنید مانند اسکاچ، برس مخصوص سرویس هاي بهداشتی و…. نیز باید تمیز شود.

نکته مهم این است که هیچوقت لوازم مختلف را برای تمیز کردن قسمت هاي متفاوت بکار نبرید؛ به این معنی که اگر اسکاچ مخصوص شیرآلات است آنرا هرگز به دستشویی نزنید و برس مخصوص شست و شوی دستشويي را نیز برای تمیز کردن سایر قسمت ها استفاده نکنید.

تمیز کردن شیرآلات استیل | نکاتی برای برق انداختن سریع شیرآلات منزل

حتماً بخوانید:

روش نظافت صحیح سینک ظرفشویی

نکات تمیزکردن سرویس بهداشتی

یکی از قسمت هایي هم که باید دائم تمیز شود و نظافت آن اهمیت ویژه اي دارد، سرویس هاي بهداشتی و حمام خانه است. این مکان علاوه بر این‌که بسیار آلوده است، در صورتی که به درستی و به موقع تمیز نشود، عاملی برای ایجاد بوی بد و زننده هم خواهد بود.

بنابر این بهتر است با یک برنامه ریزی دقیق تمام سرویس هاي بهداشتی خانه رابه طور مرتب تمیز کنید تا اینکار خیلی سخت و طاقت فرسا نشود. البته در اغلب موارد تمیز کردن سرویس بهداشتی کار سخت و ناخوشایندی هم هست.

برای نظافت سرویس هاي بهداشتی اول از همه ی با توجه به جنس کف، دیوارها، دستشویی، وان و… مواد شوینده و لوازم مناسب را انتخاب کنید؛ بعنوان مثال دستشویی و وان حمام از جنس فایبرگلاس، لعابی یا چینی ساخته شده است و روش نظافت هر کدام با دیگری فرق دارد.

گاهی هم ممکن است در اثر استفاده از لوازم نامناسب ، روی سطح دستشویی یا وان حمام خراش ایجاد شود که بهمین دلیل برای تمیز کردن آنها باید دقت کنید و فقط از مواد و وسایل مناسبی استفاده نمایید که هیچ خراشی ایجاد نمی‌کند. چون خراش ها نه تنها ظاهر نامناسبی ایجاد می‌کند، بلکه به محلی برای تجمع میکروب ها هم تبدیل میشود.

حمام را همیشه بشویید.

حمام محلی پر از رطوبت و بخار است و بهمین دلیل پس از هر بار استحمام حتماً باید کف آن رابا آب ولرم شستشو دهید و پنجره را باز کنید تا هوای بخار گرفته و مرطوب خارج شود. اگر حمام خانه شما پنجره ندارد، می توانید از هواکش استفاده کنید تا بخار حمام خارج شود. درضمن، بهترین زمان برای تمیز کردن حمام پس از استحمام و قبل از آبکشی است.

دراین مواقع همه ی جرم ها در اثر بخار و رطوبت نرم شده و براحتی از بین میرود.

وقتی سرویس بهداشتی تمیز شد و حسابی آنجا را برق انداختید، حوله هاي قدیمی راکه کثیف شده است با خودتان بیرون بیاورید و حوله تمیز را جای گزین آن کنید تا کارتان تمام شود.

آینه را برق بیاندازید
برق انداختن آینه ها را فراموش نکنید. در حالی‌که باید هفته اي 2 بار جامسواکی را بشویید، خشک کنید و دوباره در جای خودش قرار دهید. جای صابون را هم مرتب بشویید تا تمیز شود و اگر از صابون هاي جامد استفاده می کنید، حتماً تکه صابون هاي قدیمی راکه روی جای صابون مانده است، پاک کنید. برای این‌که صابون به ظرفش نچسبد، می توانید از روغن بچه کمک بگیرد و مقداری ازآن را کف ظرف صابون بمالید.

شیرآلات براق
شیرآلات موجود در حمام و دستـشویی هم یکی از قسمت هاي مهمی است که حتماً باید تمیز و براق باشد؛ برای اینکار هیچوقت از مواد سفید کننده یا دیگر موادی که مخصوص اینکار نیستند، استفاده نکنید چون لعاب روی شیرها از بین می‌رود و دیگر مانند گذشته براق نخواهد شد.

بنابر این همیشه برای تمیز کردن شیرآلات از مواد مخصوص اینکار که در بازار وجوددارد یا از سرکه سفید استفاده کنید که می‌تواند آنها را براق و تمیز کند. علاوه بر این مواد، لیموترش هم انتخاب خوبی برای تمیز کردن شیرهاست. اگر مقداری لیموترش روی شیرها بمالید نه تنها تمیز میشود، بلکه بوی خوبی نیز داخل فضای سرویس بهداشتی می پیچد.

نکته مهم دیگری هم هست که باید به آن توجه کنید؛ وسایلی که به کمک آنها سرویس بهداشتی را تمیز می کنید مانند اسکاچ، برس مخصوص سرویس هاي بهداشتی و…. نیز باید تمیز شود. نکته مهم این است که هیچوقت لوازم مختلف را برای تمیز کردن قسمت هاي متفاوت بکار نبرید؛ به این معنی که اگر اسکاچ مخصوص شیرآلات است آنرا هرگز به دستشویی نزنید و برس مخصوص شست و شوی دستشويي را نیز برای تمیز کردن سایر قسمت ها استفاده نکنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمیز کردن شیرآلات استیل | نکاتی برای برق انداختن سریع شیرآلات منزل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..