تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناساندن کتابـخانه به متول

ساعت: 20:34 منتشر شده در مورخ: 1396/12/16 شناسه خبر: 1326097

رئیس اداره کتابخانه های عمومی خدابنده عنوان کرد:

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده گفت: ضروری است"کتابـخانه" به عنوان مهم ترین رکن ساختاری نهاد به مدیران و متولیان فرهنگی کشور و عموم مردم بیشتر شناسانده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمهدی موسوی،رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق،اطهار کرد: 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و روز کتابخانه گردی نامگذاری شده است.
وی افزود: با تصویب قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان در 17 اسفند سال 1382 نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان چهاردهمین نهاد عمومی آغاز به کار کرد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خدابنده ادامه داد: پس از تحقق این مهم و با تشکیل ادارات کل کتابخانه های عمومی استانها و ادارات شهرستانها و در راستای توسعه کتابخانه های عمومی، ارتقای فرهنگ مطالعه ، غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد امکانات کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم استان ، اقدامات مختلفی با همت خیرین، مسئولان، مشارکت دستگاههای فرهنگی و همچنین همت و پشتکار همکاران برای ارتقای فرهنگ مطالعه ، غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد امکانات کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم استان در 92 باب کتابخانه عمومی استان انجام پذیرفته است و کتابخانه های عمومی، آماده ارائه خدمات متنوع اطلاعاتی در جهت همگانی کردن مطالعه و دسترسی آسان عموم مردم به امکانات کتاب و کتابخوانی است.
وی افزود: در این راستا و علاوه بر برنامه ریزی و نظارت بر اقدامات متنوع فرهنگی – ترویجی در کتابخانه ها، اعم از نشست های کتاب‌خوان، مسابقات کتابخوانی، جشنواره های متعدد ترویج کتابخوانی ، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، طرح های کتاب‌خوان ماه، نورسیده های کتاب نهاد و... به منظور زمینه سازی اجرای مصوبه 692 مورخ 23 آبان 1396 شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص نحوه هم افزایی دستگاههای فرهنگی در ترویج کتابخـوانی در جامعه ، ضروری است «کتابـخانه» به عنوان مهم ترین رکن ساختاری نهاد به مدیران و متولیان فرهنگی کشور و عموم مردم بیشتر شناسانده شود.
موسوی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر امر ترویج مطالعه و کتابخـوانی و تسهیل دسترسی عموم مردم بر امکانات کتاب و کتــابخوانی، نهــاد کتابخانه هــای عمومی کشور در این راستــا در روز 17 اسفند ماه طـرح « کتابخــانه گـردی» را در کتابـخانه های عمومـی سراسر کشور اجرا می کند.
وی افزود: شرکت برای عموم همشهریان در این طرح آزاد است وآنها می توانند روز پنج شنبه 17 اسفندماه از ساعت 7:30الی 18:30 در کتابخانه عمومی فجر شهر قیدار واقع در خیابان پست جنب ثبت احوال حاضر شوند تا ضمن حضور در کتابخانه از تلاش های ارزنده کتابداران ، خدمات، روند فعالیت ها و اقدامات اجرایی کتابخانه های عمومی، آشنا شوند ضمن اینکه امکان «عضویت رایگان کتابخانه ای»بازدید کنندگان نیز در تاریخ مذکور فراهم است.
موسوی اضافه کرد: ضمنا در صورت امکان و صلاحدید تعدادی کتاب نیز به صورت نمادین برای فرهنگ سازی و ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، به کتابخانه اهداء می شود.
این مسئول ادامه داد: امید است با مشارکت و هم افزایی این مجموعه و سایر دستگاهها، گام‌های موثری در مسیر دست یابی به اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ترویج فرهنگ متعالی کتابخوانی در جامعه برداشته شود.
وی اضافه کرد: همچنین برنامه های ویژه نیز برای کودکان و بزرگسالان از جمله قصه گویی،ایستگاه نقاشی،شعر بخون جایزه بگیر و فال جایزه برگفته از فال حافظ نیز در این روز برای مراجعه کنندگان به کتابخانه ها برگزار می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناساندن کتابـخانه به متول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..