تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همایش علمای اهل سنت و تشیع در مهاباد برگزار شد

ساعت: 16:33 منتشر شده در مورخ: 1396/12/17 شناسه خبر: 1326638

همایش علمای اهل سنت و اهل تشیع استان تحت عنوان هم اندیشی سفیران وحدت اسلامی در مهاباد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان؛ صبح امروز پنج شنبه 17 اسفند ماه 96 همایش علمای هل سنت و اهل تشیع تحت عنوان هم اندیشی سفیران وحد اسلامی در سالن همایشات سازمان تبلیغات اسلامی مهاباد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور علمای و امامان جمعه و روحانیون اهل سنت و شیعه جنوب استان آذربایجان غربی و به همت سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، فرمانداری، اداره اوقاف و امور خیریه، صدا و سیمای مرکز مهاباد، سازمان حج وزیارت، بنیاد شهید ، شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد برگزار شده بود تعدادی از حاضرین به بیان نظرات و دیدگاههای خود در خصوص اهمیت وحدت در بین جامعه اسلامی اعم از مذاهب و فرق و اقوام مختلف پرداختند.

ماموستا سهرابی امام جمعه مهاباد به عنوان سخنران اول و به رسم میزبانی در ابتدای جلسه با تاکید بر نقش روحانیون اهل سنت منطقه  بر ارشاد مردم به حفظ وحدت و انسجام اسلامی وظیفه خطیر و مهم ماموستایان دینی را متذکر شد.

حجت الاسلام داداش زاده مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی نیز در سخنانی به برنامه ریزی گسترده دشمن در ایجاد تفرقه وانشقاق در بین مسلمان اشاره کرد و گفت: سازمان تیبیلغات اسلامی از کلیه ماموستایان دینی در مناطق شهری و روستایی خصوصا مناطق حاشیه ای شهرهای استان که برنامه و طرحی برای مقابله و پیشگیری با آسیب های اجتماعی از جمله گرایش به مواد مخدر، طلاق و... و تحکیم بنیان خانواده ها دارد به جد حمایت می کند.

 فعال آذر، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان غربی نیز که به عنوان میهمان در ایم مراسم حضور داشت ضمن اشاره به نقش بی بدیل روحانیون در انتقال پیام اسلام به مردم خاطر نشان کرد: روحانیون با تاثی از سیره پیامبر عظیم الشان اسلام واهل بیت ایشان در رفتار و کردار و سکناتشان باید علاوه بر ارشاد لسانی به آنچه که اسلام مورد تاکید قرار داده التزام عملی نیز داشته باشند و مردم را با رفتار و مرامشان مجذوب پیام حقیقی اسلام کنند.

ماموستا سرخابی ، امام جمعه اهل سنت مردم نقده نیز با تاکید بر این مهم که امروز آمریکا طاغوت زمانه است و با خوی استکباری اش به جنگ با اسلام و مسلمان برخواسته گفت: ایجاد فرق و جریان های متعدد با تفکرات انحرافی و جعلی یکی از راهکارهای دشمنان اسلام در مقابله با این آئین جهان شمول است.

وی با شاره به اینکه مسلمانان تنها یک پنجم جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اند گفت: علی رغم این جمعیت ممالک اسلامی بیش از دو سوم ذخایر معدنی و منابع و ثروت های خدادادی را در اختیار دارند اما متاسفانه می بینیم دشمنان برای استسمار هرچه بیشتر مسلمانان هر روز با یک حیله جدید دست به فتنه انگیزی می زنند و این دشمنی عمیق و ادامه دار استکبار جهانی با اسلام می طلبد که روحانیون که نقش هدایتگر مردم را برعهده دارند از همه مذاهب با تکیه بر اشتراکات دینی ، برنامه ریزی بلند مدت برای مقابله  با تلاشهای پایان ناپذیر دشمنان را در دستور کار خود قرار دهند.

این روحانی اهل سنت با اشاره به سخنان رهبری در خصوص وحدت اسلامی گفت: مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کرده اند که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دوست مسلمانان نیستند و روحانیون نباید موضوعات نادر مورد اختلاف را که مربوط به مباحث علمی و فقهی است به بطن جامعه منتقل کنند.

وی افزود: ما ماموستایان اهل سنت باید از ظرفیتی که انقلاب اسلامی برای تبلیغ دین مبین اسلام به وجود آورده نهایت بهره برداری را به عمل آوریم و انفعال ما در شرایطی که دشمنان هر لحظه در حال خصومت ورزی هستند یک گناه نابخشودنی محسوب می شود.

ماموستا خلیفه زاده امام جمعه مردم بوکان نیز در سخنان کوتاهی به اهمیت حفظ وحدت در جامعه اسلامی تاکید کرد و از روحانیون خواست به وظیفه شرعی خود در قبال انتقال حقیقت دین اسلام به مردم عمل کنند.

در پایان این برنامه دکتر جودی محقق و مالف ترکیه ای که به عنوان میهمان ویژه به این مراسم دعوت شده بود ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده در این همایش گفت: قدرت واقعی امت ما در اسلام است و این اسلام است که به ما شهامت مقابله با زورگویان و ستمگران را می بخشد.

وی با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در ایجاد و زنده کردن دوباره  روحیه خود باوری در بین مسلمانان ایران را ام القرای جهان اسلام دانست و افزود: امام خمینی (ره) در میان اکراد سنی مذهب ترکیه جایگاه بسیار ویژه ای دارند و حکومت های خون خوار و خون ریزی چون آمریکا با قیام ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی و ادامه این حرکت عظیم با رهبری داهیانه امام خامنه ای در موضع انفعال قرار گرفته اند.

برگزار نمایشگاه پوستر با موضوع جریانات تکفیری، اجرای مولود خوانی و پخش کلیپ با موضوع وحدت اسلامی و توزیع بسته های فرهنگی جزو برنامه های جانبی این همایش بودند.

انتهای پیام/ خ ت

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همایش علمای اهل سنت و تشیع در مهاباد برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..