تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری مراسم سالروز استقلال کانون وکلا و تحلیف وکلا در گرگان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان در برگزاری مراسم سالروز استقلال کانون وکلا و تحلیف وکلا در گرگان گفت: در ۱۲۰ ماده حقوق شهروندی نکات مهمی مطرح شد و برای معرفی و جا انداختن حقوق شهروندی برای دستگاه‎های اجرایی نیز سخت است چرا که پیشینه‎ای برای آن حاکم شده و اصلاح آن سخت است.

وی ادامه داد: یکی از ثمرات بودجه سال ۱۳۹۷ بیان این بودجه توسط رئیس جمهور بود و مردم باید بدانند که این بودجه در کجا مصرف می‎شود.

استاندار گفت: حق نداریم جایی که طبیعت است می‎توانیم هر اقدام را انجام دهیم در استان ما که اعتقاد داریم هم استان اقوام و هم ایران کوچک هستیم می‎توانیم هم کشاورزی خوب داشته باشیم و هم تجارت را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه برخی از مسائل زیست‎محیطی پروژه‎های بزرگ استان را تعطیل کنیم، گفت: ما یک بعد را نگاه کردیم و نباید اجازه بدهیم که حقوق مردم در حوزه اقتصاد پایمال شود.

استاندار گلستان به حضور ۳۰ هزار نفر افرادی اتباع خارجی و اقوام مختلف که ادامه تحصیل نمی‎دهند اشاره کرد و گفت: قانون وکلات ما برای سال ۱۳۳۱ است و ترس از آن وجود دارد که برخی از قوانین که به مجلس می‎رود چه تغییری پیدا می‎کند.

محمد جواد فتحی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه برنامه ششم یک سال از عمر آن نمی‎گذرد و شاهد آن هستیم که اصلاحیه زیا دی خورده است، گفت: آیین کیفری یک قانون است که شش ما ه. وقت برای آن در نظر گرفتند و بعد از آن لازم الاجرا نشد و مواردی که دست خورد از قواعد عبور کرد.

وی با بیان اینکه ناچاریم که به سمت اصلاح قانون اساسی برویم و همه خود را ملزم به اجرای قانون اساسی می‎بینیم و این قانون مانع نقد نباید باشد، افزود: ۲۶ بار قانون اساسی آمریکا تا کنون اصلاح شده و چرا ما فکر می‎کنیم این قانون قانون مقدس است و تازمانی که هر روز قانون در حال تغییر است مردم به آن اهتمام نمی‌ورزند.

فتحی نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع شهرت یافته که عدالت دو بال دارد و اعتقاد داریم که بال‎های آن زیادتر است و ضابط و کارشناس سلام و مورد وثوق اهمیت دارد، اگر هر ما در جایی که هستیم وظیفه خود را درست انجام ندهیم کار ما با مشکل روبه‎رو می‎شود و هر جایی از عدالت آسیب ببیند جامعه را با تزلزل گرفتار می‎کند.

وی گفت: تمامی قوانین تصویب شده در ۳۸ ساله گذشته تصویب شده است و بسیاری از قوانین قابل دفاع نیستند و این مجلس حاصل تفکر انقلابیونی است که سال ۱۳۵۸ قانون اساسی را نوشتند و ما حتما در کنار این مجلس به مجلس تخصصی نیاز داریم.

وی گفت:: توسعه یافتن دستگاه قضایی ضرورتی ندارد چه ضرورتی دارد که ساختار زندان‎ها توسط نمایندگان مجلس قابل نظارت نباشد و به نظر من ساختار بازرسی باید زیر نظر قوه مقننه بیاید و وکیل به دفاع از متهم وارد پرونده می‎شود و باید از دستگاه قضا که بین شاکی و متهم حکم می‎کند جدا باشد.

سلیمانی رئیس کانون وکلای استان گلستان نیز در آیین تحلیف و جشن استقلال کانون وکلای استان گلستان گفت: کانون وکلا از محدود کانون‎هایی است که بدون یک ریال هزینه از بیت المال تعدادی از وکلا را جذب و برای آن‌ها پرونده وکلات صادر کرده است و بیش از ۶۰۰ پروانه پایه‎یک برای جوانان این مرز و بوم در طی ۱۰ سال گذشته انجام داده است.

وی ادامه داد: مداوم، آموزش وکلا را در دستور کار قرار دادیم، کانون وکلا از استانداری هیچ مطالبه مادی ندارد و در مقابل پیشنهاد می‎کنم از ظرفیت کانون وکلا در نهادینه کردن حقوق شهروندی استفاده شود.

رئیس کانون وکلای استان گلستان گفت: دستگاه قضایی و وکلا به این مهم تاکید دارد هرچه مردم بیشتر به مسائل قانونی خود اشراف داشته باشند مشکلات قانونی ما کمتر است.

سلیمانی افزود: ۶۵ سال پیش دکتر مصدق قانون استقلال را تصویب کرد و باید اثرات آن مورد ارزیابی قرار می‎گرفت و به نظر من سه اثر مهم و قابل مشاهده برای جامعه این قانون داشت.

انتهای پیام/م/پ

جا انداختن حقوق شهروندی برای دستگاه‎های اجرایی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری مراسم سالروز استقلال کانون وکلا و تحلیف وکلا در گرگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..