تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی برای سال آینده تعریف شده است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدباقر نوبخت غروب پنجشنبه در مراسم پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی استان در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: پیش بینی ما ورود حدود ۸۳۸ هزار نفر جدیدالورود به بازار کار است، اما در عین حال، برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی، خودمان را آماده کرده ایم.

وی بیان داشت: در بودجه سال آینده که برنامه توسعه آن سال است، ۱۲ برنامه با سرمایه گذاری ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای دستیابی به این تعداد فرصت شغلی تصویب شده است.

نوبخت با نادرست خواندن اینکه پول فلان استان به گیلان می‌آید، گفت: سهم گیلان در اختیار استانداری و شورای برنامه ریزی و توسعه استان است، هر مقدار که می‌توانید از این منابع در رقابت‌های استانی سهم تان را دریافت کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش، آموزش را یکی از شاخص‌های توسعه و نیز توسعه انسانی دانست و اظهار کرد: برای توسعه یافتگی بایستی به این مهم توجه داشته باشیم.

معاون رئیس جمهوری بیان داشت: از ۹۱ هزار میلیاد تومانی که برای رفاه اجتماعی، بازنشستگی و افراد تحت پوشش بهزیستی کنار بگذاریم، بعد از این، بزرگترین رقم ما در بودجه، افزون بر ۵۷ هزار میلیارد تومان مربوط به آموزش و پژوهش است و پس از آن امنیت، بهداشت و سلامت را شامل می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به توجه دولت به آموزش عالی خاطر نشان کرد: دولت قدردان آموزش عالی در کشور است و به آن اهتمام دارد.

جزو چند کشور پرشتاب از نظر رشد علمی هستیم

معاون رئیس جمهوری در ادامه سخنانش، ایران را از نظر رشد علمی جزو چند کشور پرشتاب ذکر و اضافه کرد: از سال ۲۰۱۳ تا امروز، وضعیت جمهوری اسلامی در شاخص توسعه انسانی بین ۱۸۷ کشور بهبود یافته و از جایگاه ۷۵، به ۶۹ رسیده ایم.

وی اظهار داشت: ایران بنا بر اعلام صندوق بین المللی پول که همه کشور‌ها را مورد رصد قرار می‌دهد؛ از نظر اقتصادی در جایگاه هجدهم قرار دارد و در واقع، هجدهمین اقتصاد جهان هستیم.

نوبخت با بیان اینکه کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد و بار سنگینی هم بر عهده داریم، ادامه داد:، اما با این حال از ظرفیت‌هایی خوبی برخورداریم که بایستی از آن بهره بگیریم.


سرمایه گذاری در حوزه آموزش، از ضروریات برای دستیابی به توسعه است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، آموزش را یکی از مولفه‌های توسعه دانست و گفت: برای دستیابی به توسعه در کشور، باید در حوزه آموزش سرمایه گذاری کرد.

وی در حاشیه مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در استان گیلان در جمع خبرنگاران افزود: حتی در شاخص‌های توسعه انسانی در کنار مباحث اقتصادی که تولید ناخالص سرانه در آن مطرح می‌شود، در کنار موضوع بهداشت که امید به زندگی را به همراه دارد؛ شاخص مهم آموزش مطرح است.

وی اظهار داشت: بنابراین کشور برای دستیابی به توسعه حتما بایستی به آموزش توجه داشته باشد و در آن سرمایه گذاری کند که در این راستا در بودجه سال آینده، ۵۷ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پژوهش اختصاص داده شده است.

به گفته نوبخت، ۱۰۰ درصد اعتباراتی که برای حوزه‌های آموزش عالی و آموزش و پرورش پیش بینی و تعیین شده، دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به فرصت اشتغالزایی برای سال آینده بر اساس بودجه ۹۷ بیان داشت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، حدود ۷۰ درصد ۸۳۸ هزار فرصت شغلی سال آینده، از فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهند بود بر این اساس در بحث توسعه دانشگاه و کسانی که از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند، جایگاه ویژه‌ای دارد.

خود را مسئول زندگی تک تک افراد کشور می‌دانم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بار سنگینی را بر دوشم احساس می‌کنم، گفت: خود را مسئول زندگی تک تک افرادی می‌دانم که در این کشور زندگی می‌کنند؛ بر این باورم مسئولیتی را بر عهده گرفته ام که محصول آن بایستی توسعه باشد.

در پایان این مراسم، تمبر پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در گیلان رونمایی شد. معاون رئیس جمهوری همچنین به مناسبت هفته درختکاری، نهالی در دانشگاه گیلان غرس کرد.

بیش از ۱۸ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از ۵۶۰ عضو هیات علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۹ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

همچنین دانشگاه گیلان دارای پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی است.

انتهای پیام /پ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی برای سال آینده تعریف شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..