تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تامین مالی 92 میلیاردی صبا نفت با انتشار صکوک اجاره

موافقت اصولی تامین مالی شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت(سهامی خاص) به مبلغ 920 میلیارد ریال از طریق انتشار صکوک اجاره در بازار سرمایه صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، غلامرضا ابوترابی مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با اعلام این خبر افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت را به ارزش 920 میلیارد ریال جهت تأمین مالی پروژه های ساختمانی در جریان ساخت خود صادر کرد.

وی اظهار داشت: این اوراق 4 ساله و با نرخ اجاره بهای 15 درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی فروردین دوم(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

ابوترابی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: ضامن این اوراق، شرکت سرمایه گذاری اهداف(سهامی عام) است. شرکت تامین سرمایه بانک مسکن(سهامی خاص) نیز مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد.

وی توضیح داد: در این اوراق، شرکت واسط مالی فروردین دوم(ناشر) به وکالت از خریداران اوراق، دارایی های مبنای انتشار اوراق را که شامل یک قطعه زمین و یک باب ساختمان(هر دو واقع در تهران) است از شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت(بانی) خریداری و سپس آنها را بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می کند.

تاکنون، هفت مورد تامین مالی در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه صورت گرفته که یک مورد سررسید شده و مابقی در حال معامله است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تامین مالی 92 میلیاردی صبا نفت با انتشار صکوک اجاره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..