تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقبال ماهان از صکوک برای چهارمین بار/تامین مالی هزار میلیاردی ماهان با انتشار اوراق منفعت

مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه خبر داد که سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک منفعت شرکت هواپیمایی ماهان (سهامی خاص) را به ارزش هزار میلیارد ریال جهت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز این شرکت صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، غلامرضا ابوترابی در خصوص منافع مبنای انتشار این اوراق توضیح داد: در این اوراق، منافع آتی حاصل از قراردادهای اجاره (فول چارتر) خطوط هوایی تهران- کیش- تهران و تهران- مشهد- تهران به مدت 4 سال به شرکت واسط مالی خرداد یکم به وکالت از خریداران اوراق واگذار می شود.

وی افزود: نرخ معین این اوراق 16 درصد و پرداخت های دوره ای انها هر سه ماه یکبار است. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی خرداد یکم(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

ابوترابی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: ضامن این اوراق، بانک گردشگری(سهامی عام) است. شرکت تأمین سرمایه نوین(سهامی خاص) نیز مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد. موسسه حسابرسی تدوین و همکاران(حسابدار رسمی)، امین این اوراق و عامل پرداخت همچون دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت هواپیمایی ماهان پیش از این سه بار از طریق انتشار صکوک اجاره در بازار سرمایه مجموعاً بالغ بر 330 میلیارد تومان تامین مالی شده که دو مورد از آنها با نمادها "ماهان" و "ماهان2" سررسید شده و دیگری با نماد "ماهان99" در بازار فرابورس در حال معامله است.

اوراق منفعت از جمله ابزارهای نوین تامین مالی در بازار بدهی است. این اوراق به پشتوانه درآمدهایی که بانی در آینده بدست می آورد منتشر می شود؛ مثل درآمدهای حاصل از هتل داری، یا اجاره فضاهای تبلیغاتی. در حقیقت صکوک منفعت به توسعه بخش خدمات و توسعه کمی و کیفی بازار سرمایه اسلامی کمک می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقبال ماهان از صکوک برای چهارمین بار/تامین مالی هزار میلیاردی ماهان با انتشار اوراق منفعت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..