تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان عصر مهندسان، شروع پادشاهی مدیران

روزنامه هفت صبح - علی هادی زاده: پیش بینی بزرگ ترین سایت کاریابی جهان از مشاغلی که در یک سال آینده نان شان در روغن است.

خارج از سایت های کاریابی و روزنامه و غیره، یکی از مهم ترین مکان های کاریابی برای ایرانی ها در یکی دو سال اخیر، شبکه اجتماعی لینکدین است. شبکه ای که از تب فراگیر شدن شبکه های اجتماعی عمومی مثل تلگرام و اینستاگرام بی نصیب نماند و تبدیل به یکی از محیط های حرفه ای برای شرکت ها و کارجویان شد این شبکه کاریابی، امسال پیش بینی های خود را از بازار کار سال 2018 منتشر کرده است و براساس آمارها به شما می گوید که کدام شغل ها بیشتر محبوب شده و با افزایش کدام یک از مهارت هایتان می توانید شانس بیشتری برای پیدا کردن این شغل ها داشته باشید.


نکته جالب این گزارش این است که دیگر سلطنت متخصصان فنی بر بازار کار کمرنگ شده و کسانی که مهارت های غیرفنی مثل فروش و بازاریابی دارند، به صدر جدول نزدیک تر شده اند. امری که نشان می دهد شرکت ها به جای تمرکز بروی محصول بیشتر به مشتری اهمیت داده و می خواهند او راضی باشد. خلاصه اگر شغلی دارید که می توانید از طریق آن نیازهای مشتری را بهتر فهمیده و به کمکش بروید، احتمالا سال خوبی را در پیش رو خواهید داشت.


با این که تخصص های فنی و تکنسینی هنوز طرفداران زیادی دارند ولی مهارت هایی مثل مدیریت، رهبری و استراتژی نیز به همان اندازه مهم شده اند. این نکته در تحقیقاتی که اخیرا توسط لینکدین انجام شده کاملا واضح و مشخص است. بیش از دو هزار صاحب کسب و کار در این تحقیق شرکت کرده اند که مهم ترین تخصص غیرفنی که به دنبال آن هستند قابلیت رهبری است. بعد از آن نیز قابلیت هایی مثل ارتباطات، همکاری و مدیریت زمان مهم می شوند. در حقیقت حدود 57 درصد این افراد گفته اند این مهارت های غیرفنی از مهارت های فنی بسیار بهتر هستند.

 
 پایان عصر مهندسان، شروع پادشاهی مدیران


مشتری پادشاه است


طبق گزارش های مختلفی که لینکدین در طول سال جمع کرده است می توان متوجه یک نکته اساسی شد. مشتری تبدیل به پادشاه لینکدین شده است. از آنجایی که بسیاری از شرکت های نوظهور اینترنت محور بوده و معمولا تیم فنی بسیار قدرتمندی دارند، در بخش فروش و ارتباط با مشتری هنوز پایشان کمی لنگ زده و به همین خاطر به دنبال کسانی می گردند که بتوانند با مهارت فنی و غیرفنی خود در دل مشتریان نفوذ کنند. کسانی که معمولا تخصص هایی در حوزه رضایت مشتری، تجربه کاربری، بازاریابی و فروش دارند و البته خواهان زیادی هم پیدا کرده اند. به هر حال جذب مشتریان بالقوه و البته نگه داشتن مشتریان قدیمی یکی از مهم ترین دغدغه های کسب و کارها برای زنده ماندن است.

فناوری آمده است که بماند


سال به سال تقاضا برای کارهایی که به حوزه فناوری و اینترنت مربوط می شود رد حال افزایش است. این کارها امسال نیز سهم خود را از برترین شغل های مورد نیاز افزایش داده اند و با تخصصی شدن در حال تسخیر بازار کار هستند. مطمئن باشید چه در سال 2018 و چه در سال های بعد از آن تمام کارها نیازمند یک پایه تخصص فنی هستند. پس حتما پایه های خود را برای به دست گرفتن این گونه کارها تقویت کنید تا از قافله عقب نمانید. بسیاری از این تخصص ها نیازمند تحصیلات دانشگاهی نیز نبوده و می توانید با شرکت در دوره های آنلاین و تمرین آنها را مال خود کنید.

استعدادهای کم برای برترین شغل ها


بسیاری از شغل های برتر در لینکدین با کمبود مراجعه کننده روبه رومی شوند. مثلا شغل متخصص اطلاعات و یا برنامه نویس های بسیار حرفه ای. تقاضا برای این شغل ها از سال 2012 تاکنون بیش از 650 درصد رشد پیدا کرده است ولی اندازه نیروی کار به این اندازه رشد پیدا نکرده و بازار تشنه این مهارت ها شده است. یکی از دلایل اصلی این اتفاق ورود شرکت های خاصی به بازار تقاضا است که قبلا حضور پررنگی از آنها شاهد نبودیم. مثلا شرکت های مالی یا شرکت های خرده فروشی که به دنبال متخصص اطلاعات می گردند تا بتوانند از رقبا پیشی بگیرند.

مهارت هایی که بیشتر به آنها نیاز است


بین همه مهارت های فنی و غیرفنی، تعدادی از مهارت ها مثل مهره مار بوده و اگر آنها را داشته باشید شانس استخدام شما بسیار بالا می رود. مثلا تحلیل داده و جمع آوری اطلاعات، توسعه وب، طراح رابط کاربری، ارائه دهنده اطلاعات، متخصص SEO، توسعه دهنده موبایل و امنیت شبکه که می توانند هرکدام خود یک شغل مستقل هم باشند ولی معمولا به مهندسان نرم افزار یا برنامه نویسان سپرده می شوند.

پایان عصر مهندسان، شروع پادشاهی مدیران 


چه کارهایی بیشتر از قبل محبوب می شوند؟


1. مدیر مهندسی نرم افزار


شاید در چند سال گذشته فقط مهندسین نرم افزار روی بورس بودند، ولی امسال شغل مدیریتی برای مهندسی نرم افزار تبدیل به امر مهم تری شده است. معمولا این مدیران از کارکشته های مهندسی نرم افزار بوده و با تخصص بالایی که دارند می توانند به راحتی بخش فنی هر شرکتی را به هدف شرکت نزدیک کنند. از وظایف این شغل می توان به اصلاح نرم افزارهای موجود برای رفع خطاها، سازگاری با نرم افزار جدید یا بهبود عملکرد، مشورت با تحلیلگران سیستم، مهندسین، برنامه نویس ها و سایرین برای طراحی سیستم و کسب اطلاعات در مورد محدودیت های پروژه را ذکر کرد.
میزان رشد تقاضا در لینکدین: 38 درصد

2. مدیر فروش


همان طور که انتظار می رود بحث فروش از دیگر بحث های فنی پیشی گرفته و اکنون مدیران فروش تبدیل به یکی از گزینه های مهم استخدام شرکت ها شده اند. مدیر مالی اغلب به صورت تیمی کارکرده و به مدیران عالی شرکت یا سازمان مشاوره می دهد و وظایفی که مختص آن سازمان یا صنعت است را به درستی هدایت می کند. برای مثال مدیران مالی دولتی باید در ثبت، کنترل و تخصیص بودجه متخصص باشند و مدیر مالی شاغل در بخش صنعت باید نحوه محاسبه و گزارش دهی بهای تمام شده کالا و محصولات تولیدی را به طور کامل بداند. علاوه بر این مدیران مالی باید با قوانین خاص مالیاتی که بر صنعت سازمان آنها موثر است، آشنا باشند.
میزان رشد تقاضا در لینکدین: 28 درصد

3. مدیر مهندسی


مدیر مهندسی از شغل هایی است که کمتر اسمش به گوشمان می خورد ولی تقاضا برای آن سال به سال در حال افزایش است. به صورت کلی این افراد مشغول برنامه ریزی، اداره و هماهنگی فعالیت ها در زمینه هایی مانند معماری و مهندسی یا تحقیق و توسعه در این حوزه ها هستند. به خاطر همین باید در حوزه هایی مثل  کسب اطلاعات، تصمیم گیری و حل مسائل، تعامل با کامپیوترها، ایجاد ارتباط با سرپرست، همکاران یا زیردستان، شناسایی اهداف، اقدامات و رویدادها و سازمان دهی مهارت بسیار زیادی داشته باشند.
میزان رشد تقاضا در لینکدین: 42 درصد

4. مدیر برنامه


مدیر برنامه ها تقریبا در همه حوزه ها وارد شده و فقط مختص کارای فنی نیستند. ولی ما معمولا اسم مدیر برنامه را به عنوان کسی که کارهای افراد معروف را راست و ریست می کند می شناسیم. به صورت معمول مدیر برنامه وظایفی از جمله نمایندگی و برنامه ریزی برای هنرمندان، بازیگران و ورزشکاران در برابر کارفرمایان مربوطه و اداره مذاکرات در راستای بستن قرارداد و سایر مسائل تجاری موکلان را به عهده دارد. این افراد نیازمند مهارت هایی مثل سخن ورزی، متقاعدسازی، درک اجتماعی، مذاکره هستند و می توانند با ایجاد ارتباطات موثر و نفوذ در دیگران کارهای موکل و نماینده خود را به بهترین شکل جلو ببرند.
میزان رشد تقاضا در لینکدین: 25 درصد

5. مدیر محصول


شرکت های بزرگی که می خواهند نمایش سازمان و تجربه مدیریتی گسترده ای داشته باشند، به طور شدیدی به دنبال نقش چالش برانگیز مدیر محصول هستند. مسئولیت های مدیر محصول کل سازمان را پوشش داده و به طور معمول با تمرکز روی یک یا چند صنعت و گروه از مشتری ها، به کل بازار گسترش پیدا می کند. کار مدیر محصول این است که نیازها و چالش های مشتری هدف را بفهمد و بینش به دست آمده را به ایده های برای سرمایه گذاری و توسعه محصول جدید یا بهبود محصول فعلی تبدیل کند.
میزان رشد تقاضا در لینکدین: 30 درصد

6. تحلیل گر داده


به تازگی چه قسمت فروش سازمان و چه قسمت توسعه محصول و خدمات همه دست به دامان محققان بازار شده اند تا به آنها بگویند که در ادامه باید چه کاری انجام دهند. کارشناسان تحقیقات، بازار را تحقیق و بررسی کرده و داده های لازم را برای کمک به سازمان برای یافتن بازار برای محصولات و خدماتش تهیه می کنند. آنها درباره آمار جمعیتی، ترجیحات، نیازها و عادات خرید مشتریان اطلاعات جمع آوری می کنند. آنها اطلاعات خود را از راه های مختلف از جمله مصاحبه، پرسشنامه، تمرکز بر گروه، بررسی های تجزیه و تحلیل بازار، نظرسنجی و بررسی ادبیات مربوط به دست می آورند.
میزان رشد تقاضا در لینکدین: 45 درصد

7. مدیر پروژه


از مهم ترین و پراسترس ترین شغل های حال حاضر در لینکدین مدیر پروژه است. به عنوان مدیر پروژه شما باید انواع پروژه های کسب و کار را برنامه ریزی و مدیریت کرده و از به موقع انجام شدن و مطابق بودجه پیش رفتن آنها مطمئن باشید. مدیر پروژه می تواند در صنایع مختلف با میزان ریسک متفاوت از پروژه های تولید کامپیوتر یا نرم افزار تا نظارت بر پروژه های بزرگ ساخت و ساز کار کند. مدیر پروژه باید برای زمانبندی، هزینه یابی و تحلیل ریسک های پروژه از نرم افزارهای مرتبط استفاده کند و امروز کامپیوتر از مهم ترین ابزار در دست هر مدیر پروژه است. همین مسئله زمانبندی و تحلیل ریسک است که این شغل را پر از استرس کرده و البته تقاضا برای آن را زیاد می کند.
میزان رشد تقاضا در لینکدین: 74 درصد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان عصر مهندسان، شروع پادشاهی مدیران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..