تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای واردات کود انسانی از ترکیه چه بود؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اعلام اینکه باید از واردات بی رویه پرهیز و از تولید کنندگان داخلی حمایت کنیم، گفت: سال گذشته ۱۶۰ تن کود انسانی و ده‌ها مورد دیگر وارد کرده‌ایم، این صحبت‌ها را به جهت دفاع از لشگر شکست خورده‌ای به نام صنعت زدیم.

سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم پانزدهمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی، گفت: سال گذشته ۱۶۰ تن کود انسانی را از ترکیه وارد و ده‌ها مورد پتو به ارزش میلیون‌ها دلار وارد کردیم.

وی با توجه به تکذیب خبر واردات کود انسانی، در مورد مستندات در این رابطه گفت: سال گذشته ۶۳ هزار نوع واردات داشتیم، تاکید من بر واردات کالا‌هایی بود که در کشور ما مورد نیاز نیست و بحث تنها موضوع واردات کود انسانی نیست بلکه ده‌ها مورد واردشده دیگر ازجمله پتو، فرش دستبافت، کراوات، توتون تنباکو، سیگار برگ، لیوان‌های گیلاس، رل نخ سیگار و .. نیز بوده است.

سهل آبادی گفت: هدف از صحبت‌ها این بود تا کالا‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند را وارد نکنیم و در بین صحبت‌ها گفتم گل و لای فاضلاب نیز وارد شده است، اسناد و شماره تعرفه واردات آن نیز موجود است، اما در پاسخ گفتند که واردات پسماند صنعتی بوده در حالیکه پسماند صنعتی در سال ۹۵ وارد نشده است و همان گل و لای فاضلاب با مقدار عددی بیش از صد و هشتاد تن بوده است.

وی افزود: موضوع واردات کالا‌های غیر ضروری را به جهت اصلاح امور اعلام کردیم، اما دوستان تکذیب کردند و این صحبت‌ها را برای دفاع از لشگر شکست خورده‌ای به نام صنعت زدیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان داشت: در حال حاضر صنعت نساجی کشور حال و روز خوبی را نمی‌گذارند و ظرفیت وارد کردن پتو به صورت رسمی به داخل کشور را ندارد.

سهل آبادی تاکید کرد: در سال ۹۵ گل و لای فاضلاب را از ترکیه و به مقدار بیش از ۱۸۰ تن وارد کردیم و مستند است مگر گل و لای فاضلاب چیست، اگر نگاهی به کتاب مقررات صادارت و واردات ۱۳۹۶ بیندازید مشاهده می‌شود که عبارت لاتین گل و لای فاضلاب " SEWAGE SLUDGE" به معنای لجن فاضلاب شهری است.

صحبت‌های آن روز سهل آبادی و بیان واردات ۱۶۰ تن کود انسانی از ترکیه که در خبرگزاری صدا و سیما هم منتشر شد با واکنش‌های متعددی از سوی مردم روبه رو شد. وزارت صنعت هم در همین ارتباط ضمن تکذیب واردات این قلم کالا اعلام کرد که "سازمان توسعه تجارت به عنوان مسوول ثبت سفارش کالا طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ هیچ گونه ثبت سفارش واردات برای این ردیف تعرفه نداشته است".

خبرگزاری تسنیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای واردات کود انسانی از ترکیه چه بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..