تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدم وجود مهارت کافی از دلایل مهم بیکاری است/ اجرای مدل جدید ایجاد اشتغال در حوزه ICT در استان های کمتر برخوردار

عدم وجود مهارت کافی از دلایل مهم بیکاری است/ اجرای مدل جدید ایجاد اشتغال در حوزه ICT در استان های کمتر برخورداربه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید یزدانیان رییس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، در بیستمین «کنگره سراسری همکاری‌های دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی» عدم وجود مهارت کافی را از دلایل مهم بیکاری دانست و گفت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد اشتغال پتانسیل بالایی دارد چراکه این حوزه، زیرساخت حیاتی برای سایر بخش‌های اقتصادی است و در توسعه اجتماعی نیز موثر است و مخاطب پذیری بالایی دارد.

وی با اشاره به روند ایجاد کسب وکارهای جدید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: برای این منظور باید در روش‌ها، ارتباطات و محصولات تحولاتی صورت گیرد تا باعث تغییر در سبک زندگی و در پی آن ایجاد بازار کار جدید شود.

یزدانیان در رابطه با الگوهای سنتی ایجاد شغل اظهار کرد: در مدل اول فارغ التحصیلان جویای کار برای ورود به بازار کار، پس از اتمام دانشگاه، مهارت‌هایی کسب می‌کنند و سپس وارد بازار کار می‌شوند که از معایب این روش می‌توان به مدرک گرایی و طول مدت زمان شروع دوره مهارتی تا اتمام آن اشاره کرد.

رییس دانشکده پست و مخابرات تصریح کرد: در مدل دوم دانشگاه‌های مهارت محور هستند که انعطاف پذیری بیشتری دارند و دانشجویان مهارت محور که فارغ التحصیل شده اند را به جامعه تحویل می‌دهند. این مدل باعث رشد بیکاری در کشور می‌شود.

وی در تشریح مدل توسعه یافته و کنونی ایجاد اشتغال در سازمان توسعه اقتصادی ملل متحد با تاکید بر انطباق مستمر مهارت ها افزود: در این مدل شرکت‌ها درخواست نیروی ماهر می‌کنند و سپس ارتقای مهارت صورت می‌گیرد که تعهد ایجاد شغل در این بخش اهمیت دارد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در حال حاضر الگوی سازمان توسعه اقتصادی ملل متحد در حوزه ICT در استان های کمتر برخوردار در حال پیاده سازی است.

یزدانیان با بیان اینکه در این مدل نیروی ماهر وارد بازار کار شده و به دنبال آن، بازار کار جدید خلق می‌شود، تصریح کرد: در این طرح شرکت‌ها مهارت را اعلام می‌کنند و دولت نقش کلیدی در ارتقای مهارت دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدم وجود مهارت کافی از دلایل مهم بیکاری است/ اجرای مدل جدید ایجاد اشتغال در حوزه ICT در استان های کمتر برخوردار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..