تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاریکاتور رتبه ایران از نظر ایمنی در تصادفات رانندگی!

قاره آسیا ۱۶ درصد مساحت کل دنیا را به خود اختصاص داده و ۴۴ درصد حوادث رانندگی در این قاره رخ می‌دهد. اما ۱٫۴۵ درصد سوانح رانندگی و تلفات جاده‌ای در کشور ما با ۷۵ میلیون نفر جمعیت اتفاق می‌افتد.رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران در میان ۱۹۰ کشور جهان رتبه ۱۸۹ را از نظر ایمنی در تصادفات رانندگی دارد، گفت: آمار تلفات ترافیکی ما هر هفته برابر با سقوط یک ایرباس با ۳۵۰ مسافر در کشور است. در همین رابطه کاریکاتور تصادفات رانندگی را در ادامه مشاهده میکنید

کاریکاتور تصادفات رانندگی

رتبه ۱۸۹ ایران از نظر ایمنی در تصادفات رانندگی در میان ۱۹۰ کشور جهان , آمار تلفات ترافیکی ما هر هفته برابر با سقوط یک ایرباس با ۳۵۰ مسافر در کشور است , امسال حدود ۱۵۰۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شدند , با اینکه حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج فاجعه وحشتناکیست اما تصور کنید هر دو روز یک هواپیما با ۸۸ سرنشین در جاده‌های کشور سقوط می‌کند!

کاریکاتور تصادفات رانندگیکاریکاتور رتبه ۱۸۹ ایران از نظر ایمنی در تصادفات رانندگی در میان ۱۹۰ کشور جهان

تصادفات رانندگی رتبه ۱۸۹ را به خود اختصاص داده است و تنها کشور سیرالئون بوده است که وضعیت نامناسب تری از ایران داشته است. غدیر مهدوی با بیان این که در نتیجه این تصادفات، زیان‌های غیرقابل جبرانی بر اقتصاد کشور وارد ‌می‌شود، گفت: تعداد تلفات جاده‌ای کشور در سال با تلفات یک جنگ تمام عیار برابری ‌می‌کند و بر اساس برآوردهای علمی پروفسور آیتی، رقم خسارت های مستقیم و غیر مستقیم آن از ۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور افزون‌تر است‌.

این در حالی است که ‌می‌توان با تدوین و اجرای یک برنامه ۴ تا ۵ساله این تصادفات را به نصف و حتی یک سوم میزان فعلی رساند. وی با بیان این که این برنامه در کشورهایی همچون ژاپن، آلمان و کشورهای اتحادیه اروپا در سال‌های پیش اجرا شده است، گفت: با وجود این که در این کشور‌ها تعداد تلفات در تصادفات از میزان جهانی پایین‌تر بود اما باز هم آن‌ها با اجرای یک برنامه مدون توانستند این میزان را به نصف کاهش دهند.

کاریکاتور تصادفات رانندگی در ایرانکاریکاتور تصادفات رانندگیمرگ ومیر در اثر حوادث رانندگی

مهدوی متوسط جهانی مرگ ومیر در اثر حوادث رانندگی را ۱۴تا ۱۵نفر در هر ۱۰۰هزار نفر ذکر کرد و افزود: این میزان در کشور ما ۳۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر یعنی تقریبا دو برابرمیانگین جهانی است. در حالی که با تدوین و اجرای یک برنامه جامع ‌می‌توان این میزان را به نصف کاهش داد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: استان‌های فارس، خراسان رضوی و تهران به ترتیب بیشترین میزان تلفات ترافیکی و ایلام و کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان کمترین استان‌ها در تلفات ترافیکی شناسایی شده‌اند. ۵۱ درصد تلفات در محل حادثه رخ داده و ۵۵ درصد علت‌های مرگ نیز ضربه به سر بوده است.

وی گفت: پراید با دو هزار و ۴۵۴، پژو با ۴۰۵ یک هزار و ۸۳۲۳، پژو ۲۰۶ با ۳۹۶، موتورسیکلت با ۴ هزار و ۴۱۶ و اتوبوس با ۲۰۷ متوفی در حوادث ترافیکی این آمار را به نام خود ثبت کرده‌اند و نکته قابل توجه این است که بیشتر این حوادث نیز در فصل تابستان رخ داده است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد:
سازمان‌های متولی که به نظر می‌رسد وزارت بهداشت و ناجا در رأس آن باشند، باید
پیشنویس سیاست‌های کلی نظام درباره سوانح ترافیکی را تنظیم و به مجمع تشخیص ارائه دهند
تا پس از ابلاغ مبنایی برای مدیریت یکپارچه سوانح و حوادث باشد.

کاریکاتور تصادفات رانندگی و رتبه ایران در جهان

وی با بیان اینکه طبق قانون پنجم توسعه قرار بود سالانه ۱۰ درصد از میزان سوانح تلفات جاده‌ای
کاسته شود اما این امر محقق نشده است، افزود: رتبه ایران از میان ۱۹۰ کشور جهان از نظر ایمنی
در تصادفات رانندگی ۱۸۹ مورد درسال ۹۱ بوده است که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد این سوانح خطای انسانی
نقش اصلی را ایفا کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۷ درصد
تولید ناخالص ملی رقم خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم تصادفات کشور است، تصریح کرد:
بیش از ۵۰ درصد تصادفات جرحی مربوط به سه و نیم میلیون موتورسوار است و بیشترین تلفات تصادفات
موتورسیکلت‌ها در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال است

حافظی خاطرنشان کرد: استان‌های فارس، خراسان رضوی و تهران به ترتیب بیشترین میزان
تلفات ترافیکی و ایلام و کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان کمترین استان‌ها در تلفات ترافیکی
شناسایی شده‌اند. ۵۱ درصد تلفات در محل حادثه رخ داده و ۵۵ درصد علت‌های مرگ نیز ضربه به سر بوده است.

وی در پایان گفت: هر هفته در ایران یک ایرباس سقوط می‌کند به معنای دیگر آمار تلفات
ما در طول هر هفته برابر با سقوط یک ایرباس با ۳۵۰ نفر است.

تسنیم و میگنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاریکاتور رتبه ایران از نظر ایمنی در تصادفات رانندگی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..